اخبار داغ

در نشست هم اندیشی نویسندگان انقلابی استان کرمان مطرح شد؛

هیچ محدودیتی برای آموزش نویسندگان نداریم/ تولید آثار دفاع مقدس به صورت لوح فشرده و نرم افزار

هیچ محدودیتی برای آموزش نویسندگان نداریم/ تولید آثار دفاع مقدس به صورت لوح فشرده و نرم افزار
ابوذر حسینی نسب مسئول بسیج هنرمندان استان کرمان گفت:فضای آموزشی در بسیج هنرمندان باز است و در این حوزه هیچ محدودیتی نداریم از این رو هر کسی بخواهد که در حوزه آموزش به بسیج هنرمندان مراجعه کند او را حمایت می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ ظهر امروز نشست نویسندگان انقلابی استان کرمان با هدف انسجام و ایجاد هماهنگی بین نویسندگان در سالن اجتماعات کنگره شهدای کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این نشست نویسندگان به مشکلات و معضلاتی که در راستای نویسندگی در حوزه ادبیات انقلابی و دفاع مقدس وجود دارد اشاره کردند.

,

برخی از نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس به دیر چاپ شدن کتاب معترض شده و بیان کردند با وجود آن که در کنگره شهدای استان کرمان در سال گذشته از نویسندگان در زمان محدود درخواست تولید محتوا شد اما کتب نوشته شد هنوز چاپ نشده اند.

,

همچنین گمنام بودن نویسندگان کرمانی، نبود اسپانسر ، نداشتن کارت نویسندگی، بیمه و … از مشکلات دیگری بودکه نویسندگان به آن اشاره کردند.

,

در این نشست با تاکید بر این که  کتب دفاع مقدس را باید برای آیندگان، به عنوان یک اثر شاخص و بر اساس تکنیک های قوی نویسندگی نوشت، بیان شد که برگزاری کلاس های آموزشی در جهت تقویت قلم نویسندگان الزامی است.

,

در ادامه ماشالله مهرعلیزاده معاون فرهنگی سپاه ثارالله کرمان گفت: مقام معظم رهبری در تولید محتوای فرهنگی به سه نکته جهت گیری اثر، هنرمندانه بودن در جهت جذب مخاطب و اثر بخشی یک اثر تاکید دارند.

,

تقویت کتابخانه شهید باهنر در راستای خدمت به زائران مزار شهید حاج قاسم

, تقویت کتابخانه شهید باهنر در راستای خدمت به زائران مزار شهید حاج قاسم,

وی ادامه داد: مجموعه فرهنگی سپاه ثارالله در خدمت نویسندگان استان است از این رو به دنبال این هستیم که در راستای کمک به نویسندگان و ارائه خدمات به زائران مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی کتابخانه شهید باهنر را تقویت کنیم.

,

مهرعلیزاده تاکید کرد: شهید حاج قاسم یک چهره جهانی است از این برای تولید یک اثر تاثیر گذار و فاخر در بیان شخصیت و مکتب ایشان باید صبور بود و سعی کرد تابا شناسایی زوایا و شخصیت حاج قاسم و بر اساس یک اتاق فکر به این شخصیت جهانی پرداخته و در خصوص این شخصیت نویسندگی شود.

,

معاون فرهنگی سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: از آنجا که نگرش جهانی در خصوص شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وجود دارد، یک شورای سیاست گذاری در کرمان راه اندازی شده تا مطالب در خصوص این شخصیت  مطالب در این شورا بررسی شود.

,

بسیج هنرمندان استان کرمان هیچ محدودیتی برای آموزش نویسندگان ندارد

, بسیج هنرمندان استان کرمان هیچ محدودیتی برای آموزش نویسندگان ندارد,

در ادامه ابوذر حسینی نسب مسئول بسیج هنرمندان استان کرمان گفت: در نویسندگی مستقیم گویی همیشه لازم نیست و گاهی می شود از یک سوژه درونی استفاده کرد و به آن بال و پر دادو با شخصیت پردازی بتوان جلوه های درست از ارزش ها را انتقال داد.

,

وی تاکید با بیان این که اکنون باید دفاع شهری کرد و به حفظ شهر کمک کرد توضیح داد: آنچه که از دل بر آید و تکنیک های نویسندگی در آن رعایت شود مسلما بر دل خواهد نشست.

,

حسینی نسب  عنوان کرد: فضای آموزشی در بسیج هنرمندان باز است و در این حوزه هیچ محدودیتی نداریم از این رو هر کسی بخواهد که در حوزه  آموزش به بسیج هنرمندان مراجعه کند او را حمایت می کنیم.

,

وی عنوان کرد: به دنبال این هستیم که با آموزش افراد در حوزه نویسندگی محتواهای اثر گذار تولید شود و بعد از آن از این محتواها حمایت کنیم.

,

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمان اظهار کرد: ایده ها در حوزه تولید منوط به تولید یک نفر برای یک شخصیت نباید باشد بلکه می توان مجموعه ای از نویسندگان در یک حوزه کار کند.

,

حسینی نسب دو رکن اصلی بسیج هنرمندان را مخاطبان و اثرگذاری بر آنان دانست و توضیح داد:به دنبال داستان، داستانک و یا رومانی هستیم که بر افراد اثر بگذارد و با جذابیت مخاطب را به خود جلب کند.

,

وی تاکید کرد: در هر سطحی باید به دنبال آموزش بود چرا که اگر امروز توانمندی مان در حد اعلا شده بود آنگاه دغدغه مالی و نشر را مطرح نمی کردیم از این رو برای ارتقای سطح توانمندی مان باید واقع بین باشیم.

,

تولید آثار دفاع مقدس به صورت لوح فشرده و نرم افزار در آینده ای نزدیک

, تولید آثار دفاع مقدس به صورت لوح فشرده و نرم افزار در آینده ای نزدیک,

محمود مهدوی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در چاپ کتاب هایی که نویسندگان در حوزه ادبیات مقاومت و پایداری نوشته اند  باید موانع را رفع کرد تا بتوان کتابی که مورد نظر استان و اثر گذار است را انتشار دهیم.

,

وی ادامه داد: باید منابع مورد نیاز نویسندگان در حوزه ادبیات انقلابی و مقاومت استان کرمان به ویژه دفاع مقدس را جمع آوری کرد و  در یک مکان مشخص قرار دهیم از این رو موزه دفاع مقدس استان کرمان تبدیل موزه اسناد دفاع مقدس می شود تا نویسندگانی که نیازمند منابع هستند به این موزه مراجعه کنند.

,

مهدوی نویسندگی بر مبنای تخیل را از آن غرب دانست که اسوه و الگو ندارند و توضیح داد: در جمهوری اسلامی ایران هر یک از شهدا  خود الگو، اسوه و نمونه واقعی هستند که نویسندگان باید برای تصویر کشاندن این شخصیت ها تلاش کنند.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان اظهار کرد:  انتشار منابع به صورت الکترونیکی در اینترنت، تولید کتب به صورت لوح فشرده، انتشار مقالات، داستان ها و رومان های دفاع مقدس در فضای مجازی و همچنین ترجمه این کتب به دو زبان انگلیسی و عربی از سایر اقداماتی است که بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در دست اقدام دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه