اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان:

سئوالی که آقای روحانی پاسخ دهنده آن باشد را امضا نکردم/ معتقدم خانه از پای بست ویران است

سئوالی که آقای روحانی پاسخ دهنده آن باشد را امضا نکردم/ معتقدم خانه از پای بست ویران است
حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه با بیان اینکه چگونه برخی از نماینده ها که بدون هیچ مشورتی سوال از رئیس جمهور را طرح کردند انتظار دارند همه نماینده ها از آنان تبعیت کنند، گفت: من هرگز این کار را نمی کنم و سوالی که باید‌ جواب دهنده آن آقای روحانی باشد را امضا نکردم چرا که معتقدم خانه از پای بست ویران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با انتقاد از نحوه طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس اظهار کرد: موضوع طرح سوال از رئیس جمهور در یک‌ روز مطرح و سپس عده ای از همکاران که سوال را امضا کردند سریع آن را در فضای مجازی منتشر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وی نحوه طرح و انتشار سوال از رییس‌جمهور خلاف اخلاق عرفی مجلس دانست و افزود: فرایند جمع آوری امضاء حداقل یک هفته طول می کشد، چرا که امکان دارد برخی از نماینده های مجلس در مأموریت و مرخصی بوده و یا نیاز به تامل بیشتری داشته باشند.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان تصریح کرد: در بحث سوال از رئیس جمهور ممکن است برخی نماینده ها بگویند که آیا این سوالات کافی است و یا برخی بگویند باید محتوای آن عوض شود بنابراین پس از کلید زدن سوال از رئیس جمهور و انتشار آن در فضای مجازی خلاف عرف است.

,

حجت الاسلام  آزادی خواه بیان کرد: قاعده بر این است که افرادی که سوال را طرح کردند باید فراکسیون نیروهای انقلاب را تشکیل می دادند و از نظر جمع استفاده می کردند که چه سوالی مطرح شود و کدام سوال اولویت اصلی باشد و باید با هماهنگی و ضابطه یک کار جمعی انجام می شد.

,

وی افزود: متاسفانه برخی از همکاران مجلسی با این اقدام به دیگر نماینده های مجلس بی مهری و به نظر جمعی ظلم کردند.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس نحوه طرح سوال را استبدادی دانست و افزود: چگونه برخی از نماینده ها که بدون هیچ مشورتی سوال را طرح کردند انتظار دارند همه نماینده ها از آنان تبعیت کنند و من هرگز این کار را نمی کنم.

,

امروز مهمترین موضوع ما اشتغال و امنیت منطقه است

,

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان افزود: ممکن است تشخیص من بر این باشد که سوال مهمتری از رئیس جمهور پرسیده شود و به نظرم امروز مهمترین موضوع ما اشتغال و امنیت منطقه است.

,

وی با تاکید بر اینکه غالب سوال باید عوض می شد، عنوان کرد: سوال من از کسانی که این طرح سوال را امضا کردند این است که آیا انتظار دارند رئیس جمهور به سوالات آنان پاسخ دهد و با جواب های رئیس جمهور قانع شوند؟

,

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه امروز کار از سوال گذشته است، عنوان کرد: در مجلس دهم من هم در بین نماینده های امضا کننده سوال حضور داشتم و رییس جمهور را به مجلس آوردیم و سوال هم به نتیجه رسید.

,

حجت الاسلام  آزادی خواه با بیان اینکه با توجه به شرایط حساس کشور در مقطع کنونی و وضعیت کرونا، دلار، ارز و طلا اکنون زمانی نیست که طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح کنیم، گفت: در شرایط کنونی آیا طرح سوال از رئیس جمهور مشکلی را حل می‌کند یا آقای روحانی به گونه ای پاسخ می دهد که ما قانع شویم؛ هرگز این اتفاق نمی افتد.

,

وی افزود: ما نباید صرفا نگاه پوپولیستی داشته باشیم، فقط فکر فریب مردم باشیم و به نظر من طرح سوال از رئیس جمهور اصلا نتیجه بخش نخواهد بود‌.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به وظایف مجلس شورای اسلامی در شرایط کنونی تاکید کرد: در حال حاضر مجلس باید هر کدام از وزرا را در کمیسیون ها به صلابه کشانده و در کمیسیون های تخصصی جلوی رانت، فساد و تزویر را بگیریم.

,

حجت السلام آزادی خواه تاکید کرد: سوال زمانی که نماینده ای ابهامی داشته باشد و انتظار داشته باشد که رئیس جمهور حضور یابد و به ابهام او پاسخ دهد موثر است اما اگر رئیس جمهور درباره گرانی ارز صدها پاسخ دهد من آزادی خواه قانع نمی شوم.

,

وی افزود: اگر در رابطه با گرانی طلا آقای روحانی صدها پاسخ فنی دهد من آزادی خواه نباید قانع شوم ‌ اگر قانع شوم خیانت به مردم است.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: من سوالی را که باید‌جواب دهنده آن آقای روحانی باشد را امضا نکردم چرا که معتقدم  خانه از پای بست ویران است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه