اخبار داغ

شهردار اراک مطرح کرد؛

اراک سومین شهر برتر در جمع آوری پسماند عفونی

اراک سومین شهر برتر در جمع آوری پسماند عفونی
شفیعی شهردار اراک گفت: در خصوص جمع‌آوری پسمانده و زباله‌های عفونی اقدام عملیاتی خوبی صورت گرفته است و در همین راستا طرح تفکیک زباله از مبدأ انجام‌شده و به‌عنوان سومین شهر برتر در کشور شناخته‌شده هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ محمد کریم شفیعی شهردار اراک در نشست ظهر امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: از ۶۷۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری رقم بسیار بالایی برای توسعه تقاطع‌های غیر هم‌سطح در جهت کاهش آلودگی هوا اختصاص یافت و تجربه نشان داده اتصال و توسعه بزرگراه در مدیریت شهری بسیار در روند کاهش ترافیک و آلودگی هوا مؤثر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی ادامه داد: کاشت ۶۰ هزار نهال در طی یک سال گذشته و توسعه هوشمند سازی برای ثبت تخلفات از اقدامات ویژه برای کاهش آلودگی هوا است که این روند ادامه خواهد داشت و از سال گذشته با مشارکت شرکت ایرانی ایجاد ۵۰ کیلومتر فیبر نوری را در دستور کار داشتیم که بیش از ۷۰ درصد کار انجام‌شده و این کار می‌تواند به روند پیشرفت دولت الکترونیک بسیار کمک کند چراکه علاوه بر کاهش تردد مردم در تسریع خدمات نیز مؤثر است.

,

شهردار اراک افزود: در سال ۹۸ بیش از ۲۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری اضافه شد ولی امسال با توجه به تحریم‌ها و فشار اقتصادی هیچ استانی توانایی اضافه کردن اتوبوس به ناوگان شهری را ندارد لذا با توجه به این شرایط بازسازی اتوبوس‌های ناوگان شهری را در دستور کار قراردادیم که ۷۰ دستگاه در مرحله اول بازسازی می‌شوند که ۳۰ دستگاه توسط شهرداری و ۴۰ دستگاه توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

,

وی در ادامه گفت: با پیش‌بینی‌های انجام‌شده با مبلغ ۶۰ میلیارد تومان می‌توان ناوگان اتوبوس‌رانی شهری را بازسازی کرد که این موضوع در دستور کار شهرداری اراک قرارگرفته است.

,

شفیعی هوشمند سازی چراغ‌های راهنمای را یکی دیگر از اولویت‌ها در راستای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و تصریح کرد: توقف‌های زیاد پشت چراغ‌قرمز علاوه بر ایجاد آلودگی به افزایش مصرف سوخت می‌انجامد که در این خصوص گام‌های مؤثر برداشته‌شده است همچنین دو کارخانه آسفالت سازی شهرداری اراک کاملاً بازسازی‌شده‌اند که آلودگی بسیار کمتری دارند و درباره کلیه ایستگاه‌های سوخت CNG نیز بازنگری صورت گرفته است.

, CNG,

شهردار اراک اظهار داشت: در راستای استفاده شهروندان از هوای پاک و کاهش تردد خودرویی بیش از ۱۳ کیلومتر به مسیر دوچرخه‌سواری اراک اضافه‌شده و همچنین دو دستگاه خودروی سواری برای ثبت تخلفات در جهت روان شدن جریان ترافیک نیز به پلیس راهور تحویل داده‌شده است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه جمع‌آوری پسمانده و زباله‌های عفونی وظیفه شهرداری نبود اما در این خصوص اقدام عملیاتی صورت گرفته است و در همین راستا طرح تفکیک زباله از مبدأ انجام‌شده و به‌عنوان سومین شهر برتر در کشور شناخته‌شده هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه