اخبار داغ

صدا و سیما می‌تواند شبکه نمایش خانگی را از ابتذال نجات دهد!

صدا و سیما می‌تواند شبکه نمایش خانگی را از ابتذال نجات دهد!
یک منتقد فرهنگی تأکید کرد که با ورود صداوسیما به موضوع صدور مجوز برای سریال‌های شبکه نمایش خانگی، این رسانه می‌تواند شبکه نمایش خانگی را از ابتذال فعلی نجات دهد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین جوانشیر، تصویر کردن سبک زندگی غربی، طرح عشق‌های چند ضلعی، روایت  قصه‌های پیش پا افتاده  و کپی‌برداری شده از سریال‌های ‌ترکیه‌ای، به‌کار بردن الفاظ زشت و بستر پولشویی را مختصات  اغلب سریال‌های تهیه شده در شبکه  نمایش  خانگی و در سایه مدیریت دولت فعلی برشمرد و گفت: متولی سریال‌سازی در کشور ما رسانه ملی است و برخی درصدد هستند که این ویژگی را از صداوسیما حذف کنند و مال خود نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تأکید کرد: واقعیت این است که شبکه نمایش خانگی تبدیل به بهشت سرمایه‌دارانی شده است که در جهت مطرح کردن خود و تبدیل شدن به برند و به‌دست آوردن امکانات مادی و غیرمادی در سایه کسوت و نام تهیه‌کننده، دست به سرمایه‌گذاری‌های چند ده میلیاردی می‌زنند.  با علم بر اینکه سریال آنها بلافاصله پس از انتشار، کپی می‌شود و یا از شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای به نمایش درمی‌آید و عملاً سرمایه آنها برنمی‌گردد.

,

جوانشیر با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند مقید به اصول و ارزش‌های هدف نظر صداوسیما باشند، گفت: برخی ولنگاری را جذابیت کار هنری می‌دانند و چون تحت نظارت صداوسیما بودن یعنی طبق ضوابط این رسانه عمل کردن، پس نسبت به صدور مجوز ساخت سریال توسط   صداوسیما موضع‌گیری می‌کنند.

,

وی همچنین گفت: ما نباید مسئله نفوذ فرهنگی را هم از یاد ببریم. وقتی که عده‌ای اصرار به سر باز زدن از قوانین و مصوبات بالادستی فرهنگی را دارند، یعنی تقابل با ارزش‌ها و حفظ روزنه‌ها و عرصه‌های تاخت و تاز فرهنگی.

,
منبع: کیهان
, منبع: کیهان]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه