اخبار داغ

مسئول کمیته اطلاع رسانی بیماری کرونا در لرستان:

تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان همچنان رو به افزایش است/خرم‌آباد، بروجرد و ازنا در وضعیت قرمز

تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان همچنان رو به افزایش است/خرم‌آباد، بروجرد و ازنا در وضعیت قرمز
فتاحی گفت: شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و ازنا در وضعیت قرمز و اکثر شهرستان‌های دیگر در وضعیت هشدار قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد حسین فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: با توجه به وضعیت نامناسب استان لرستان در خصوص شیوع ویروس کرونا، شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و ازنا در وضعیت قرمز و اکثر شهرستان‌های دیگر در وضعیت هشدار قرار دارند که در مجموع وضعیت استان مطلوب نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به رعایت نکات بهداشتی اعلام شده از طرف ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا افزود: یکی از نکات ضروری استفاده از ماسک است که به دو جهت حفاظت از خود شخص و حفاظت دیگران را در بر دارد و باید حتما استفاده شود.

,

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان لرستان عنوان کرد: در حال حاضر نحوه شیوع ویروس کرونا به شکلی است که با اعلام پزشکان، افرادی که مبتلا هستند و خودشان هم اطلاع ندارند این افراد در سطح جامعه به خصوص در مکان های عمومی ناقل ویروس بوده و ممکن است افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای باشند را ناقل و موجب مرگ آنها شوند که این کار از نظر اخلاقی، قانونی و شرعی پذیرفته شدنی نیست.

,

وی بیان کرد: ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا با شیوع ویروس در استان تشکیل جلسه داد و در این جلسه مصوباتی ارائه شد که یکی از این مصوبات ضرورت استفاده از ماسک در ادارات، مکان‌های عمومی و مکان‌هایی است که اجتماع ایجاد می‌کند و بر همه مردم تکلیف و قانون است از ماسک استفاده کنند.

,

فتاحی تصریح کرد: ماسک به مقدار کافی در سطح استان وجود دارد که به هر داروخانه یا لوازم بهداشتی مراجعه کنید می توانید ماسک را با قیمت پایین تهیه کنید و در این راه خرید ماسک های گران قیمت توصیه نمی شود بلکه همان ماسک‌های ساده می‌تواند جوابگو باشد.

,

وی گفت: مردم از هرگونه مراسمی مثل عروسی و عزاداری که باعث ایجاد تجمع شود خودداری کنند، در این شرایط خاص و مقطع بحرانی که نیاز است همه مردم رعایت کنند، گرفتن مراسم عروسی ضروری نیست و عزاداری ها بدون مراسم با تعداد کم برگزار شود تا موجب اجتماع نشود؛ وقتی هزار نفر در یک مکان برای مراسم عزاداری تجمع می‌کنند تا به صاحب عزا احترام بگذارند در شرایط کنونی این احترام نیست و ضد احترام بوده بنابراین ازهمه هم استانی‌ها خواهشمندیم از برگزاری مراسمات پر تجمع خودداری کنند و مراسمات شادی را در روزهای خوش برگزار نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه