اخبار داغ

افتتاح فاز اول پروژه بزرگ دام‌پروری ۳ هزار رأسی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در زرندیه/ از تولید ۱۵ هزار تُن شیر و ۱۰۰۰ تُن علوفه در سال تا ایجاد ۲۲۰ شغل جدید

افتتاح فاز اول پروژه بزرگ دام‌پروری ۳ هزار رأسی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در زرندیه/ از تولید ۱۵ هزار تُن شیر و ۱۰۰۰ تُن علوفه در سال تا ایجاد ۲۲۰ شغل جدید
پروژه دام‌پروری صنعتی ۳۰۰۰ رأسی ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح امروز در مراسمی با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ائمه جمعه و مقامات استان مرکزی، فاز اول پروژه دام‌پروری صنعتی ۳ هزار رأسی مولد، تولید علوفه به روش هیدروپونیک و آغاز عملیات طرح دانش‌بنیان تکثیر گاوهای ممتاز با روش تولید آزمایشگاهی جنین، در زرندیه به بهره‌برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این مراسم با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود ستاد اجرایی به مباحث استراتژیک حوزه کشاورزی، گفت: امروز فاز اول این پروژه ۳ هزار رأسی با ایجاد ۲۲۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم و تولید ۱۵ هزار تن شیر در سال افتتاح می‌شود.
,
 
,
وی افزود: با تکمیل دو فاز دیگر این مجموعه تا ۲۲ بهمن، برای ۶۰۰ نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم و سالانه ۳۵ هزار تن شیر تولید خواهد شد.
,
 
,
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به بهره‌گیری از روش‌های نوین برای حل معضل علوفه دام در این مجتمع افزود: با استفاده از شیوه هیدروپونیک در این مجموعه سالانه ۱۰۰۰ تن علوفه با یک‌دهم نیاز به آبیاری معمول تولید می‌شود که می‌تواند روزانه ۴۸۰ گاو و گوسفند را تغذیه کند.
,
 
,
مخبر در خصوص سایر اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: با تلاش متخصصان دارویی ستاد اجرایی توانستیم ظرف ۸ ماه بیش از ۱۸۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در بحث واردات مواد اولیه دارویی داشته باشیم.
,
 
,
وی تأکید کرد: همچنین امسال با شعار "تبدیل هر خانه به یک کارگاه" ۶۵ هزار طرح خرد و خانگی در کشور ایجاد می‌کنیم که از این طریق ۲۵ هزار تن گوشت قرمز و ۵ هزار تن گوشت سفید تولید خواهد شد.
,
 
,
در ادامه این مراسم، فرخی معاون استاندار مرکزی گفت: حضور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان مرکزی همیشه منشأ خیر و برکت و اشتغال‌زایی برای مردم بوده است.
,
 
,
وی افزود: احیای کارخانجات نیمه تعطیل و طرح‌هایی که ستاد روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند طرح‌های استراتژیکی است که در جنگ اقتصادی امروز، کشور به آنها نیاز دارد.
,
 
,
وی با تقدیر از الگوی ستاد در برخورد با ویروس کرونا گفت: اقدام ستاد در ارسال بسته‌های بهداشتی و معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا، موجب دلگرمی مردم و الگویی برای همه دستگاه‌ها شد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه