اخبار داغ

آشفته بازار مصالح ساختمانی؛

مُسکن‌های «اداره صمت» هم زخم رکود در بازار مسکن را درمان نکرد!

مُسکن‌های «اداره صمت» هم زخم رکود در بازار مسکن را درمان نکرد!
با توجه به افزایش قیمت سیمان در استان کردستان و گلایه شهروندان تا کنون 14 فقره پرونده گران فروشی و کم فروشی سیمان در شهر سنندج تشکیل و تحویل تعزیرات حکومتی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، کمتر لحظه‌ایست که شیب تند افزایش قیمت‌ها و گرانی در اخبار مختلف دیده نشود و بعد از افزایش قیمت در مواد غذایی ، طلا، سکه این بار نوبت ترمز بریدن قیمت مصالح ساختمانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

کافیست احتیاج به خرید مصالح پیدا کنی و به بازار مراجعه کنی، اگر این اتفاق را طی ۲ هفته متوالی انجام دهی متوجه تغییر عجیب قیمت می‌شوی و فروشندگان در این خصوص قیمت خرید از درب کارخانه را گران‌تر از قیمت فروش همان محصول در روز گذشته می‌دانند و مقصر را تولیدکننده یا عرضه‌کننده‌های اصلی عنوان می‌کنند.

,

یکی از مصالح فروش های بیجار در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: قیمت سیمان تحویل درب کارخانه کیسه ای 17 هزار تومان است تا به دست فروشنده برسد با کرایه حمل بار و احتساب های دیگر کیسه ای 34 هزار تومان به فروش می رسد.

,

, ,

افزایش قیمت سیمان توسط خرده فروشان غیر قانونی است !

, افزایش قیمت سیمان توسط خرده فروشان غیر قانونی است !,

این در حالی است که محمد دره‌وزمی, رئیس سازمان صمت استان کردستان در مصاحبه 30 خرداد با رسانه های استان اظهار داشت: هرگونه گران ‌فروشی خلاف قانون است وهیچ کمبود سیمانی در استان نداشته و کارخانجات سیمان نیز در حال تولید سیمان هستند.

,

وی با ذکر اینکه فعلا سازمان حمایت کشور برای افزایش قیمت سیمان هیچ تصمیمی ندارد، گفت: تا وقتی‌که افزایش قیمت‌ها اعمال نشود, هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت سیمان نداشته چراکه قیمت‌ها کشوری تعیین شده و مربوط به استان کردستان نیست.

,

وی خاطرنشان کرد: قیمت سیمان‌های فله‌ای و پاکتی مانند گذشته به فروش می‌رسد و هرگونه افزایش قیمت توسط خرده‌فروش‌ها و مصالح فروشان سطح شهر غیرقانونی است.

,

دره‌وزمی عدم فروش سیمان توسط فروشندگان را مصداق بارز تخلف خواند و هشدار داد: این اقدام احتکار و قطعا بازرسان سازمان صمت استان کردستان بازرسی‌های خود را بر شیوه فعالیت مصالح فروشی‌ها تشدید کرده و کسی حق نفروختن، احتکار و افزایش قیمت نخواهد داشت.

,

وی بیان کرد: برای افرد متخلف پرونده تشکیل و قطعا به تعزیرات حکومتی معرفی و جریمه خواهند شده و از شهروندان انتظار داشته در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی, مراتب را از طریق شماره تلفن 124 به سازمان صمت اعلام کنند.

,

نکته قابل تامل این است که دقیقا دو هفته بعد از سخنان رئیس سازمان صمت استان کردستان سیمان در بازار کردستان نایاب شده و در حال حاضر سیمان به صورت سهیمه ای و افزایش قیمت 60 تا 70 درصدی به فروش می رسد.

,

, ,

تولید روزانه 3هزار تن سیمان در کارخانه سیمان بیجار

, تولید روزانه 3هزار تن سیمان در کارخانه سیمان بیجار,

مهندس اخلاقی رییس کارخانه سیمان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی از تولید روزانه 3 هزار تن سیمان کلینکر در کارخانه سیمان بیجار خبر داد و اظهار داشت از میزان تولید 200 تا 250 تن آن مربوط به صادرات است  و مابقی جهت توزیع در داخل استان است.

,

وی افزود: در حال حاضر هیچ گونه مشکل کمبود سیمان نداریم و سیمان فله نیز به میزان نیاز مصرف بازار, موجود و در حال توزیع است.

,

رییس کارخانه سیمان بیجار ادامه داد: قیمت مصوب سیمان توسط انجمن صنفی کارفرمایان سیمان که زیر نظر وزارت صنایع است تعیین می گردد و ما در قیمت گذاری سیمان به هیچ عنوان دخالت نداریم.

,

, ,

تشکیل 14 فقره پرونده گران فروشی و کم فروشی سیمان در سنندج

, تشکیل 14 فقره پرونده گران فروشی و کم فروشی سیمان در سنندج,

فرزاد سردارزاده رییس اداره بازرسی و نظارت کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی با اشاره به کمبود سیمان در طی چند هفته گذشته در کردستان اظهار داشت: تناژ سیمان در طی چند روز گذشته بعلت مشکلات داخلی کارخانه سیمان که مهمترین آن مسئله سیستم حمل و نقل بود با مشکل مواجه شد.

,

وی افزود: هیچکدام از رانندگان در طول هفته گذشته بعلت پایین بودن کرایه حمل و نقل راضی به حمل سیمان نبودند که همین عامل نقش مهمی در افزایش قیمت سیمان در استان کردستان داشت.

,

رییس اداره بازرسی و نظارت کردستان از موافقت راهداری با افزایش 30 درصدی حمل برای باربری ها خبر داد و بیان داشت: موضوع حمل و نقل سیمان در استان کردستان موضوعی مهمی است و بخش اعظمی از رانندگان تمایل بیشتر به بردن بار به دیگر شهرهای استان کردستان به جزء سنندج به دلیل مسافت و افزایش قیمت بار دارند و همین امر موجب افزایش قیمت سیمان در طی چند روز گذشته در شهر سنندج شد.

,

 سردارزاده عنوان کرد: در طی مدت گذشته تمامی کارخانه سیمان های کشور تقاضایی افزایش قیمت این کالا را داشتند که یک مقدار سازمان حمایت از مصرف کنندگان در برابر این موضوع مقاومت کرد تا تاریخ 11 تیر ماه با افزایش 20 درصدی سیمان موافقت شد که این عامل هم در افزایش قیمت سیمان در استان کردستان نقش مهمی داشت.

,

این مسوول تصریح کرد: طبیعی است که وقتی تولید کننده و فروشنده منتظر افزایش قیمت هستند قطع یقین شروع به ذخیره سازی می کند و همین عامل نقش مهمی در کاهش تولید و کاهش عرضه و افزایش قیمت سیمان در طی هفته گذشته در شهر سنندج و به تبع آن استان کردستان داشت.

,

رییس اداره بازرسی و نظارت کردستان مدیر عامل کارخانه سیمان کردستان قول مساعد نسبت به تامین سیمان مورد نیاز استان را دادند و بنا به قول های مساعد امروز 1700 تن سیمان در استان کردستان توزیع می شود که نقش مهمی در اشباع بازار دارد.

,

سردارزاده از بازرسی روزانه در راستای مقابله با کم فروشی و گران فروشی سیمان در طی چند روز اخیر در شهر سنندج خبر داد و اظهار داشت: در این راستا 14 فقره پرونده احتکار، اختفاء و گران فروشی تشکیل و تحویل تعزیرات حکومتی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه