اخبار داغ

گارد راس تیم ملی بسکتبال از بحران در لیگ خبر داد؛

مشایخی: پیشنهاد خارجی ندارم/ شاید پتروشیمی منحل شود

مشایخی: پیشنهاد خارجی ندارم/ شاید پتروشیمی منحل شود
سجاد مشایخی گفت: لیگ هرچه زودتر برگزار شود بهتر است. به هر حال ‌خیلی وقت است که لیگ و بسکتبال تعطیل شده و این تعطیلی بلند مدت به تیم ملی لطمه می‌زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گارد راس تیم ملی و فصل گذشته تیم پتروشیمی بندر امام گفت: امیدوارم تیم ریشه داری چون پتروشیمی منحل نشود و برای فصل آینده نیز در لیگ بسکتبال بماند، چرا که جایگزین پیدا کردن برای چنین تیم‌هایی سخت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سجاد مشایخی درباره ادامه همکاری‌اش با تیم پتروشیمی بندر امام برای فصل آینده لیگ برتر بسکتبال، توضیح داد: متاسفانه هنوز خبری از حضور تیم فصل گذشته من یعنی تیم پترو در فصل جدید نیست و باید ببینیم که اعلام آمادگی ‌می‌کند یا خیر. شرایط چند تیم خوب دیگر هم معلوم نیست و همچنین باید ببینیم مسئولان فدراسیون می‌توانند اجازه شروع لیگ را از ستاد ملی مبارزه با کرونا بگیرند یا نه. گفته می‌شود لیگ تا دو ماه آینده آغاز خواهد شد، اما با این وجود فعلا کسی از باشگاه به من زنگ هم نزده و باید ببینیم شریط تیم پترو چگونه خواهد شد. او با بیان اینکه امیدوار است پتروشیمی در لیگ برتر بسکتبال بماند،‌ ادامه داد: تا به این لحظه تکلیف مشخص نیست و من شخصا امیدوارم تیم پترو برای حضور در فصل جدید لیگ اعلام آمادگی ‌کرده و منحل نشود. پترو جزو تیم‌های ریشه دار بسکتبال ایران است که هر ساله سرمایه گذاری خوبی می‌کرد. قطعا نبود چنین تیم‌هایی به این رشته صدمه می‌زند و به این سادگی‌ها نمی‌شود برای آن‌ها جایگزین انتخاب کرد، کار سختی است.

,

مشایخی: پتروشیمی منحل می‌شود

, مشایخی: پتروشیمی منحل می‌شود,

گارد راس فصل گذشته تیم بسکتبال پتروشیمی توضیح داد: در واقع فعلا بحث این موضوع مطرح شده است، اما باشگاه پتروشیمی در مدت زمانی که برای اعلام آمادگی تیم‌ها جهت حضور در لیگ مشخص شده بود، حضورش در فصل آینده را به فدراسیون اطلاع نداده است. فعلا باید ببینیم که باشگاه پتروشیمی چگونه تیم داری می‌کند، آیا مانند سال‌های قبل با سرمایه گذاری خوب و جذب ملی‌پوشان وارد لیگ برتر می‌شود یا اینکه با بازیکنان جوان و در دسته پایین‌تر تیم داری خواهد کرد!

,

او ‌در مورد شرایط فعلی خود با توجه به تعطیلی طولانی مدت بسکتبال و تمرینات نیز گفت: خوشبختانه شرایط خوبی دارم. من هر روز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت اختصاصی تمرین می‌کنم. شرایط خوبی دارم و سعی می‌کنم بدنم را در آمادگی مطلوبی حفظ کنم که برای همین بعد از ظهرها وزنه میزنم.

,

مشایخی درمورد زمان برگزاری لیگ بسکتبال اظهار کرد: این موضوع ابتدا به این بستگی دارد که ستاد مبارزه با کرونا اجازه بدهد یا خیر، اما لیگ هرچه زودتر برگزار شود بهتر است. به هر حال ‌خیلی وقت است که لیگ و بسکتبال تعطیل شده و این تعطیلی بلند مدت به تیم ملی لطمه می‌زند. تعطیلی بلند مدت باعث مصدومیت بازیکنان و ملی‌پوشان نیز می‌شود. برگزاری لیگ باعث می‌شود تا ملی‌پوشان دوباره تمرینات را از سر گرفته و برای مسابقات‌ آماده شوند، همچنین اگر بتوانیم لیگ را زودتر برگزار کنیم بازی‌ها قبل از عید به پایان می‌رسند که در آن شرایط می‌توان بازی‌ها و اردوهای برون مرزی یا داخلی مقدماتی برای تیم ملی برگزار کنیم. اگر لیگ زودتر تمام شود یک فرصت مناسب برای آماده سازی تیم ملی جهت حضور موفق در المپیک باقی می‌ماند.

,

او درباره اثرات تعطیلی بلندمدت لیگ روی سطح فنی بازیکنان و تیم‌ها توضیح داد: باید ببینیم تیم‌ها چگونه برنامه‌ریزی می‌کنند. اینکه تیم‌ها چگونه بازیکنان خود را به هماهنگی کافی برسانند و آیا اردوهای خارجی برگزار می‌کنند بسیار مهم است. همچنین بستگی دارد که تیم‌ها چقدر زمان آماده سازی داشته باشند. از نظر من یک ماه تا یک ماه و نیم می‌تواند برای تیم‌ها کافی باشد، به هر حال بازیکن حرفه‌ای هم باید در حال حاضر به صورت انفرادی تمرین‌ کند که اگر این اتفاق رخ ندهد، یک مقدار کار سخت‌تر خواهد شد.

,

گارد راس تیم ملی بسکتبال: تعویق المپیک تاثیری روی تیم ملی ایران ندارد

, گارد راس تیم ملی بسکتبال: تعویق المپیک تاثیری روی تیم ملی ایران ندارد,

ملی‌پوش بسکتبال ایران خاطرنشان کرد: برای تیم ملی بسکتبال فرقی نمی‌کند که المپیک کی برگزار شود و بستگی به برنامه‌ریزی دارد. همه بازیکنان تیم ملی فصل گذشته لیگ خوبی را پشت سر گذاشته و از جام‌جهانی آمده بودند، به همین دلیل در شرایط خوبی جهت حضور در بازی‌های المپیک قرار داشتند. سال گذشته در لیگ چند تیم خیلی خوب داشتیم و همین موضوع باعث بالا رفتن سطح آمادگی بازیکنان بود.

,

وی افزود: امسال هم بستگی به این دارد که همانند سال گذشته برنامه‌های خوبی را تدوین کنیم. ‌خیلی از بازیکنان برای اینکه آماده باشند به لیگ‌ پویا نیاز دارند. باید همانند سال گذشته ‌خارجی‌های خوبی وارد لیگ شوند و تیم‌های سرمایه‌گذار خوبی فعال باشند، نه اینکه فقط اسم بزرگ برخی تیم‌ها در لیگ باشد. همه باید حمایت کنند تا سطح بازی‌ها را ارتقا دهند.

,

مشایخی همچنین اظهار کرد: قراردادهای ما با پتروشیمی آپشن دار بود و هنوز آپشن‌ها را نگرفته‌ایم. فدراسیون نگفت چه تیمی اول و دوم است و گرگان هم فعلا درخواست بازنگری در مورد تصمیم فدراسیون را داده است. هنوز هم مشخص نیست که چه تیمی از ایران به رقابت‌های آسیایی خواهد رفت. فعلا بلاتکلیف هستیم و به همین دلیل مسئولان باشگاه به همه یک پولی داده‌اند، اما آپشن‌هایی که قرار بود بدهند را نه، فعلا منتظر هستیم تا اگر حقمان مشخص شد تسویه‌ها صورت بگیرد.

,

او در خاتمه مصاحبه‌اش درباره پیشنهاد احتمالی خارجی نیز گفت: فعلا هیچ کجای دنیا بسکتبال را شروع نکرده‌اند، اما شخصا دوست دارم در لیگ‌های خارجی بازی کنم. فعلا خبری نیست و ان‌شاءالله در آینده خبرهای خوبی برسد.

,

انتهای پیام/

,

منبع: ایسنا

,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه