اخبار داغ

تبعات یک اعتراض بی‌مورد؛

زبان سرخ مربی آبی دردسرساز می‌شود/ محرومیت در انتظار مجیدی؟

زبان سرخ مربی آبی دردسرساز می‌شود/ محرومیت در انتظار مجیدی؟
آتش اختلافات میان سازمان لیگ و باشگاه استقلال تشدید شده و دوطرف ماجرا با یکدیگر سر سازش ندارند
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قطعاً مهم‌ترین مسئله فعلی فوتبال باشگاهی کشور، شیوع ویروس کرونا بین بازیکنان تیم‌های لیگ برتری و بحران تعطیلی احتمالی رقابت‌های باقی‌مانده از لیگ نوزدهم است. وضعیت بغرنج بازیکنان تیم‌های استقلال و فولاد در مواجهه با ویروس کرونا باعث شده تا هرکدام از مسئولین این باشگاه‌ها درمورد اتفاق ناگوار رخ‌داده نظرات تند و تیزی داشته باشند و نگرانی‌های خود را در قالب اعتراض بیان کنند. البته ویروس کویید-19 تنها به بیمارکردن بازیکنان استقلال و فولاد اکتفا نکرده و نشانه‌هایی از بروز بیماری کرونا بین بازیکنان سایپا نیز ثبت شده‌است. در این بین اما وضعیت استقلال و سرمربی جوانش از رقبای دیگر حساس‌تر و جنجالی‌تر است. استقلال که قبل از شروع مجدد مسابقات لیگ برتر قصد نداشت در بازی‌ها شرکت کند و این مهم را می‌توانستیم از رفتار بازیکنان این تیم برداشت کنیم، با دستور سازمان لیگ مجبور به شرکت در بازی‌های باقی‌مانده شد تا آتش اختلاف از این نقطه شروع به سوزاندن کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فرهاد مجیدی که در اولین دیدار پساکرونایی می‌بایست در شهر اهواز و دربرابر فولادِ نکونام تیمش را مهیای کسب بُرد می‌کرد، پس از اخراج علی کریمی معترضانه وارد زمین شد و با تهدید و توهین به داور، خودش نیز از حضور در کنار زمین منع شد تا کار برای تیم میهمان سخت‌تر شود و آبی‌ها در نهایت با دست‌خالی اهواز را ترک کنند. ماجرای بازی استقلال و فولاد اما به این‌جا ختم نشد و سرمربی آبی‌های پایتخت پس از پایان مسابقه با انتشار پستی جنجالی؛ همبازی سابق خودش و داور مسابقه را مورد آماج حملات شدیدتری قرار داد و با انتشار چند سرواژه آن‌ها را به مشارکت در روابط مافیایی و پشت‌پرده‌ای فوتبال نسبت داد تا پای کمیته انضباطی هم به این ماجرا باز شود.

,

مسئولین کمیته انضباطی ضمن توبیخ فرهاد مجیدی از او مدارک و مستندات دال بر وجود روابط حاکی از فساد بین داور مسابقه و تیم فولاد را خواستار شدند که گویا مجیدی مستندات را ارائه کرده تا فعلاً روند اجرایی این پرونده در مرحله بررسی و پیگیری باقی بماند.

,

 

,

تیغ تیز انتقاد ابتدا سر آبی‌ها را می‌بُرد

, تیغ تیز انتقاد ابتدا سر آبی‌ها را می‌بُرد,

فرهاد مجیدی اما پس از توقف برابر سایپا در شبی که از روی سکوها نظاره‌گر عملکرد بازیکنانش بود و بعد از افشای خبر کرونایی شدن بازیکنانش پیش از تقابل با تیم پارس جنوبی جم دست از اظهارنظرهای تند و جنجالی خود برنداشت تا بازهم صحبت‌هایش به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شود.

,

پس از بازی استقلال برابر فولاد و سایپا، جلسه اضطراری هیئت‌مدیره آبی‌ها به‌همراه مجیدی برای بررسی شرایط تیم و ابتلای 13 تن از بازیکنان این تیم به بیماری کرونا برگزار شد که خروجی آن مصاحبه‌های انتقادی احمد سعادتمند از سیاست‌های اجرایی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، همچنین التزام و پافشاری آن‌ها برای برگزاری دیدارهای باقی‌مانده از لیگ نوزدهم حتی با بروز بیماری در اردوگاه آبی بود. احمد سعادتمند ضمن رد ادعای تمارض بازیکنان استقلال برای فرار از رویارویی با پارس جم، از وضعیت فعلی برگزاری بازی‌ها گلایه کرد.

,

مرد اول کادرفنی استقلال اما رویکردی شدیدتر از سعادتمند را انتخاب کرد. فرهاد مجیدی  درباره ابتلای شاگردانش به ویروس کووید-19 فضای فوتبال ایران را آلوده به دروغ و فریب‌کاری خواند و خود را کنار هواداران دانست.

,

مجیدی در این‌باره گفت: متاسفانه فضای فوتبال ایران از بس به دروغ و فریب‌کاری آلوده شده است که رفتار صادقانه را از هیچ طرفی باور نمی‌کند. کار مربی دروغگویی نیست، بلکه کاری مهم‌تر از فوتبال دارد؛ آموزش راستگویی و صداقت حرفه‌ای. اگر بخواهم دروغ بگویم که دیگر نباید خودم را مربی بدانم. من مربی استقلالم.

,

سرمربی استقلال مدعی شد تیمش برای سفر به بوشهر و اجرای بازی برابر پارس آماده بوده اما بحران کرونا باعث شده تا اردوی آبی به قرنطینه برود. مجیدی برخی‌ها را به سهل‌انگاری عمدی متهم کرد و شیوع این ویروس را فقط از سفر استقلال به اهواز برشمرد.

,

فرهاد مجیدی در رابطه با اظهارات برخی سرمربی‌های لیگ برتری نیز سخنان جسورانه‌ای را عنوان کرد. سرمربی آبی‌های پایتخت گفت: من مسؤول سلامتی بازیکنانم هستم، نه مسؤول تعیین کیفیت تست کرونا و بر اساس گزارش و اطلاعاتی که کادر پزشکی باشگاه برای من ارسال کرده تصمیم می‌گیرم. حتی مسؤول سلامتی بازیکن حریف هم هستم. این را در کلاس‌های مربیگری تدریس می‌کنند و اگر نمی‌دانند، دلیلش این است که تا به حال زوایای انسانی مربیگری را نفهمیدند.

, فرهاد مجیدی در رابطه با اظهارات برخی سرمربی‌های لیگ برتری نیز سخنان جسورانه‌ای را عنوان کرد. سرمربی آبی‌های پایتخت گفت: ,

مجیدی تیغ انتقاداتش را به سمت سازمان لیگ نیز روانه کرد و با سهیل مهدی نیز درافتاد تا وضعیت تیم استقلال بغرنج‌تر شود. سرمربی استقلال در مصاحبه‌اش مسئولین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را با کلماتی مانند بی‌اقتدار، بی‌وجدان و فراری از پاسخگویی تعریف کرد و بدون توجه به عواقب این صحبت‌ها، خودش و استقلال را در مهلکه بزرگی قرار داد.

,

اظهارات تند و تیز فرهاد مجیدی شاید به مذاق برخی هواداران استقلال خوش بیاید و افشاگری‌ها و اعتراضات او را بپسندند، اما شرایط فعلی آبی‌ها اصلاً مهیای چنین فشارهای نیست و اردوی کرونازده و تحت‌فشار استقلال این وضعیت را برنمی‌تابد. استقلال پس از بحران کرونا عملکرد بدی در لیگ داشته و تقریباً شانس حضور در کورس کسب سهیمه آسیایی را نیز از دست داده است.

,

با توجه به صحبت‌های شفاف و بی‌پرده مجیدی به‌نظر می‌رسد که وضعیت آبی‌ها از این هم بدتر خواهد شد و احتمالاً فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای زهرچشم گرفتن از سایر مربیان هم که شده، فرهاد مجیدی را با توبیخ و تنبیهی سخت مواجه خواهد کرد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه