اخبار داغ

مدیرکل امور عشایری لرستان:

۲ هزار خانوار عشایری لرستان برق ندارند/توزیع پنل‌های خورشیدی

۲ هزار خانوار عشایری لرستان برق ندارند/توزیع پنل‌های خورشیدی
کریمی گفت: 2 هزار خانوار عشایری در سطح استان شناسایی شده که فاقد برق هستند و قرار است پنل‌های خورشیدی در اختیار عشایر قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با بیان اینکه ۸۴ هزار نفر جمعیت عشایر استان لرستان است اظهار داشت: سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن شیر، ۱۸ تن روغن حیوانی، ۱۸ تن عسل، ۱۵تن کشک و هزار و ۳۲ تن پشم توسط جامعه عشایری لرستان تولید می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰هزارتن محصولات جامعه عشایری  در بازار عرضه می‌شود افزود: ۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت مالکیت عشایر است و ارزش ناخالص تولیدات عشایر لرستان ۵۰۰ میلیارد تومان است.

,

مدیرکل امور عشایری استان لرستان عنوان کرد: اعتبارات ارزش افزوده ما سالانه سه و نیم میلیارد تومان است که بخش اعظمی از این اعتبار صرف مرمت راه‌های عشایری، احداث پل‌ها، احداث آب نما، ایجاد پنل‌های خورشیدی، تامین آب شرب و …می‌شود.

,

وی بیان کرد: در بخش پنل‌های خورشیدی اقدامات خوبی در دست انجام است، با اداره برق استان هماهنگی لازم برای ساخت پنل‌های خورشیدی انجام شده است و بنا است پنل‌های خورشیدی ساخته و بین عشایر توزیع شود.

,

کریمی تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار خانوار در سطح استان شناسایی شده که فاقد برق هستند که بنا است امسال مناقصه با اداره برق برگزار و پیمانکار مشخص و پنلهای خورشیدی در اختیار عشایر قرار بگیرند واز نعمت برق بهره‌مند شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه