اخبار داغ

گزارش تصویری/

تصاویر/قلعه گنج در مسیر شکوفایی

تصاویر/قلعه گنج در مسیر شکوفایی
شهرستان قلعه گنج با سابقه تاریخی ۵ هزار ساله و با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، در ۴۲۰ کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد. و همانطور که از نامش پیداست، سرزمینی حاصل‌خیز، صاحب قنات‌ها و برخوردار از نعمت‌های فراوان بوده است.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛شهرستان قلعه گنج با سابقه تاریخی ۵ هزار ساله و با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، در ۴۲۰ کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد. و همانطور که از نامش پیداست، سرزمینی حاصل‌خیز، صاحب قنات‌ها و برخوردار از نعمت‌های فراوان بوده است.اما برخلاف سابقه تاریخی، خشکسالی زندگی را بر اهالی قلعه گنج تیره و تار کرد و در چندین دهه دچار محرومیت و عقب افتاده‌گی شدید شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سرانجام با دستور مقام معظم رهبری که: این محدوده باید از محرومیت خارج شود و با حضور و سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی تغییر و تحولات چشمگیر در منطقه دیده شد.
در سفری که به قلعه گنج داشتم سعی کردم تاثیرات این اقدامات در رشد و ارتقاء کیفیت زندگی و فرهنگ بومی، توسعه روستایی و شهری از طریق توسعه زیر ساخت ها و خدمات اجتماعی از طریق تامین معیشت پایدار، جلوگیری از مهاجرت های دسته های جمعی، از بین رفتن اکوسیستم منطقه، کاهش خشونت و معضلات و بهبود نشاط اجتماعی در سطح جامعه را ثبت کنم.

,
,

حالا در قلعه گنج، خیلی از طرح‌ها اجرایی شده و مردم این شهرستان در حال قوت گرفتن برای خودکفا شدن هستند. 

,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه