اخبار داغ

انتخاب سرمربی بر پایه معیارهای غیرفوتبالی

تصمیمات سلیقه‌ای و نامشخص برای تیم جوانان/ گزینه چهارم برای سرمربی‌گری مشخص شد

تصمیمات سلیقه‌ای و نامشخص برای تیم جوانان/ گزینه چهارم برای سرمربی‌گری مشخص شد
در حالیکه چندین ماه از استعفای پورموسوی سرمربی جوانان می گذرد، فدراسیون فوتبال گزینه چهارم خود را برای هدایت این تیم مشخص کرده و از سهراب بختیاری زاده به عنوان مربی جدید این تیم نام برده می شود.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از استعفای سیروس پورموسوی از هدایت تیم ملی فوتبال جوانان، فدراسیون برای تعیین جانشین وی اقدام کرد و پس از پاسخ منفی دو گزینه قبلی حالا به نام به سهراب بختیاری‌زاده رسیده است. پورموسوی که پس از مسابقات دور مقدماتی جام ملت‌ها و حدود دو ماه بدون قرارداد در تیم ملی جوانان فعالیت کرد، در مدت زمان حضورش موفق شد در بازی‌های رسمی سه پیروزی برابر نپال، امارات و قرقیزستان کسب کند تا تیمش به جام ملت‌های آسیا راه یافته و سهمیه حضور در انتخابی جام جهانی را بگیرد، اما در نهایت همکاری او با جوانان قبل از شروع این رقابت‌ها به پایان رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در حالی که تیم ملی جوانان حدود پنج ماه است تمرین نداشته، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت هرچه زودتر تکلیف این رده سنی را در آستانه مسابقات جام ملت‌ها مشخص کند و در راستای تحقق این مهم با سهراب بختیاری‌زاده، مدافع سابق تیم ملی و استقلال به توافق ابتدایی رسیده است.

,

بختیاری‌زاده در شرایطی تیم پایه ایران را تحویل خواهدگرفت که سرمربی پیشین تیم ملی جوانان، انگیزه‌ها و همین‌طور انتظارات از جوانان کشور را بالا برده و با صعود به مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کار بسیار بزرگی را به سرانجام رسانده است.

,

سرمربی سابق تیم ملی جوانان پس از استعفای خود از هدایت ملی‌پوشان جوان ایرانی به این نکته اشاره داشت که «دلایل جدایی‌ام برای خودم قابل احترام است» . موفقیت این مربی در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها قابل پیش‌بینی بود. سیروس پورموسوی اگر چه بعد از جدایی از تیم فولاد هدایت تیم ملی جوانان برعهده گرفته بود اما پیش‌تر هدایت تیم‌های پایه در فوتبال خوزستان را برعهده داشت و حتی قهرمانی در فوتبال پایه کشور را هم تجربه کرده بود. زدن 9 گل به تیم های امارات، نپال و قرقیزستان بدون اینکه گلی دریافت کند نشان می دهد این مربی باتجربه در تیم ملی جوانان انتخاب‌های خوبی داشته و به طور قطع تیم مناسبی را برای آینده فوتبال ایران ساخته است. پیش از صعود به جام ملت‌ها، قهرمانی در تورنمنت کافا هم نشان داد این تیم توانایی حضور در جام جهانی را نیز دارد و عملکرد امیدوار کننده جوانان ایرانی، فشارها را روی جانشین پورموسوی بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

,

عملکرد مناسب پورموسوی به‌جای این‌که باعث شود فدراسیون فوتبال او را دودستی بچسبد، دوگانگی و بی‌اهمیتی را در ساختار این فدراسیون بیشتر کرد تا پورموسوی عطای تیم ملی جوانان را به لقایش ببخشد. فدراسیون پس از خروج پورموسوی از هدایت تیم ملی دوباره به گزینه‌های همیشه دردسترس و نه‌چندان موثر و کارآمد خود رجوع کرد تا درنهایت به نام بختیاری‌زاده برسد. البته که انتخاب سهراب بختیاری‌زاده از گزینه‌های پایانی مسئولین فدراسیون بوده و ابتدا گزینه‌هایی مانند حمید استیلی و علیرضا منصوریان برای قبول هدایت تیم در آستانه رقابتهای قهرمانی آسیا معرفی شده بودند. فدراسیون فوتبال در اولین گام تعیین جانشین پورموسوی ابتدا به حمید استیلی پیشنهاد همکاری داد. حمید استیلی گزینه دم دستی محسوب می شد که به‌علت قبول هرگونه ایراد و اشکال در مسائل مالی و عدم تنش با فدراسیون می توانست خیال فدراسیون را از بابت این تیم راحت کند اما استیلی پاسخ منفی‌اش را به مدیران فدراسیون ابلاغ کرد تا نوبت به منصوریان برسد.

,

علیرضا منصوریان که در سال‌های اخیر سابقه بدی از خود در ذوب‌آهن و استقلال برجای گذاشته نیز به‌علت روابط نزدیک با دبیرکل فدراسیون، با پیشنهاد سرمربی‌گری تیم ملی جوانان مواجه شد که جواب منفی این سرمربی نیز فدراسیون را وادار به رایزنی با سهراب بختیاری‌زاده کرد.

,

 

,

بختیاری‌زاده در دوراهی رایکا و تیم جوانان

, بختیاری‌زاده در دوراهی رایکا و تیم جوانان,

فدراسیون فوتبال درحالی به سهراب بختیاری‌زاده پیشنهاد همکاری داده که این سرمربی با آمادگی تیم رایکا بابل برای سپردن راس کادرفنی‌اش به او مواجه است. با نظر به این‌که وضعیت مالی تیم‌های باشگاهی و نحوه پرداختی آن‌ها برای مربیان توجیه بیشتری دارد، بختیاری‌زاده هنوز پاسخ قطعی خود را به فدراسیون و مسئولینش نداده تا وضعیت تیم ملی جوانان همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

,

این‌که چرا همواره فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم‌های مهم و پایه‌ای مانند تیم امید و جوانان به گزینه‌های ثابت و مردود شده روی می‌آورند درنوع خود جالب است. روابط بین مسئولین فدراسیون و برخی گزینه‌های همیشگی سرمربی‌گری تیم‌های ملی چیزی بیشتر از روابط صرفاً کاری است و به‌جهت برخی آپشن‌های جداگانه مثل مسائل مالی، فدراسیون همواره مشتاق به همکاری با آن‌هاست.

,

در فدراسیونی که برای ویلموتس 6میلیون یورو هزینه شده و درصدهای زیادی به مربیانی مثل کی‌روش هدیه می‌شود، این‌که سرمربیان تیم‌های آینده‌ساز به‌علت عدم دریافت معوقات خود تصمیم بگیرند تا در تیم‌های باشگاهی کار کنند، جای تاسف دارد.

,

حالا سکان هدایت تیم جوانان ایران پس از تایید هیئت رئیسه فدراسیون و توافق سرمربی با مسئولین، احتمالاً به مدافع سابق استقلال برسد. بختیاری‌زاده سابقه مربی‌گری در تیم ملی امید و هدایت تیم‌های نفت امیدیه و استقلال خوزستان را دارد تا پس از پورموسوی هدایت تیم ملی جوانان همچنان در انحصار فوتبال خوزستان باقی بماند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه