اخبار داغ

در ادامه سریال مشکلات دامداران فردوس؛

کاهش قیمت گوشت گاو و افزایش قیمت نهاده دامداران را به ورشکستگی می‌برد/ وعده‌های مسئولان محقق نشد

کاهش قیمت گوشت گاو و افزایش قیمت نهاده دامداران را به ورشکستگی می‌برد/ وعده‌های مسئولان محقق نشد
یکی از دامداران فردوس گفت: سال گذشته هر کیلوگرم گوشت 35 هزار تومان بود اما امسال به هر کیلوگرم 23 هزار تومان کاهش پیدا کرده است و این در صورتی است که قیمت خوراک و علوفه دام دو برابر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از دامداران شهرستان فردوس در گفت‌وگو با خاورستان، با بیان این‌که گرانی علوفه و نهاده‌های دامی از مشکلات دام‌داران شهرستان فردوس است گفت: نهاده‌های یارانه‌ای در استان توزیع می‌شود اما به دست دامدار نمی‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: نهاده، اگر حق دامدار است باید به دامدار بدهند اما چرا به کارخانه خوراک دام می‌دهند که هر طور دوست دارد توزیع کند؟ چرا دامدار را مجبور می‌کنند از کارخانه خرید کند؟

,

این دامدار گفت: ما می‌گوییم نهاده‌ها را به دامدار بدهند. استاندار گفته بیشترین نهاده‌ها را در استان خرسان جنوبی جذب کردیم اما چرا نهاده‌ها را به شکل بد توزیع می‌کنند؟

,

وی افزود: چرا سهمیه دامدار و نهاده را با قیمت تعاونی به کارخانه می‌دهند اما تولیدی کارخانه به جای دیگر ارسال می‌شود؟ دولت نهاده‌ها را به صورت مستقیم به دامدار بدهد.

,

وی اظهار کرد: با وضعیت فعلی اگر گاوهای خودمان را بفروشیم و ملکی در مشهد بخرم، کاری بی‌زحمت است.

,

این دامدار گفت: ماهیانه 300 میلیون تومان در دامداری هزینه می‌کنم.

,

وی افزود: در مجتمع شهرستان فردوس 2 هزار و 100 رأس دام سنگین و حدود 75 واحد فعال داریم که حدود 60 واحد ناراضی هستند.

,

وی اظهار کرد: پول شیر اسفند 1398 را گرفتیم اما پول شیر ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال‌جاری را از کارخانه پگاه مشهد طلب دارم که حدود 300 میلیون تومان می‌شود.

,

وی گفت: وام از بانک گرفتیم تا برای دام‌ها علوفه بخریم اما با این شرایط نمی‌توانیم گاوداری را اداره کنیم و رو به ورشکستی می‌رویم.

,

وی اظهار کرد: سال گذشته هر کیلوگرم گوشت 35 هزار تومان بود اما امسال به هر کیلوگرم 23 هزار تومان کاهش پیدا کرده است و این در صورتی است که قیمت خوراک و علوفه دام دو برابر شده است.

,

قطب دامپروری شرق کشور هستیم

, قطب دامپروری شرق کشور هستیم, قطب دامپروری شرق کشور هستیم,

وی تصریح کرد: حدود 100 واحد هستیم که 75 واحد فعال است و بزرگترین و فعال‌ترین مجتمع و قطب دامپروری شرق کشور هستیم.

,

این دامدار گفت: روزانه 40 تن شیر بارگیری می‌شود و به مشهد می‌رود.

,

وی با بیان این‌که کارد به استخوان رسیده است تصریح کرد: دامداران شیر تولید می‌کنند و لازم است دولت علوفه دامدار را تأمین کند.

,

وی یادآور شد: حدود 20 روز پیش در فرمانداری فردوس جلسه داشتیم. یکی از مشکلات ما پروانه‌های گاوداری است. مسئولان می‌گویند برای هر واحد دامداری باید کارشناس فنی داشته باشیم. این کارشناس، ماهیانه یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد و این موضوع برای دامدار، توجیه ندارد اما مسئولان می‌گویند برای تمدید پروانه باید کارشناس فنی داشته باشید.

,

وی افزود: با این وجود اگر مسئولان پروانه را تمدید نکنند، چون برای دامداران توجیه اقتصادی ندارد، پروانه نمی‌خواهیم و حتی نیروهای خود را بیرون و کار را تعطیل می‌کنیم.

,

وی تصریح کرد: مصوبات جلسه فرمانداری، صورتجلسه شد اما هیچ‌کدام از مصوبات عملیاتی نشد.

,

این دامدار گفت: در جلسه فرمانداری که حدود 20 روز پیش برگزار شد، مسئولان گفتند چهار روز دیگر مشکل پروانه حل می شود. نهاده‌ها را به ما می‌دهند. 30 میلیون تومان وام کم‌بهره به هر دامداری می‌دهند. با کارخانه لبنیات در مشهد تماس می‌گیرند و علت پرداخت چهارماهه مطالبات دامداران را پیگیر می‌شوند.

,

وی افزود: از مصوبات فرمانداری، هیچ‌کدام عملیاتی نشد و فرماندار حتی با کارخانه لبنیات مشهد تماس نگرفت.

,

وی یادآور شد: در سفر اخیر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان فردوس، موضوع را مطرح کردیم و آقای معتمدیان به فرماندار گفت مشکل را حل کن اما موضوع پیگیری نشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه