اخبار داغ

سقوط 8.7 درصدی اقتصاد منطقه یورو در سال 2020

سقوط 8.7 درصدی اقتصاد منطقه یورو در سال 2020
پیش‌بینی بدبینانه کمیسیون اروپا نشان می‌دهد که منطقه یورو با وجود جهش 6.1 درصدی در سال 2021 در سال آتی شاهد بهبود کامل نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ کمیسیون اروپا طی پیش‌بینی بدبینانه خود مبنی بر عدم بهبود کامل اقتصاد منطقه اروپا در سال آتی گفت که اقتصاد این بلوک به دلیل بحران کروناویروس به 8.7 درصد در سال جاری (2020) کاهش خواهد یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, کمیسیون اروپا,

پیش بینی های جدید نشان می دهد اقتصاد منطقه یورو که در سال 2021، 6.1 درصد به حالت قبل بازخواهد گشت، همچنان این منطقه را در شرایطی بدتر از قبل از اعمال قرنطینه در راستای تلاش برای مهار شیوع کووید19 قرار می دهد.

,

"والدیس دومبروسکیس" معاون کمیسیون اروپا طی بیانیه ای گفت: "تأثیر اقتصادی قرنطینه شدیدتر از چیزی است که ما انتظار داشتیم. می‌توانیم در سال جاری و آتی در انتظار بازگشت اقتصاد به حالت سابق باشیم، اما باید در مورد سرعت بهبودی هوشیار باشیم."

,

انتظار می رود که آلمان، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، در سال جاری شاهد 6.3 درصد انقباض و 5.3 درصد رشد در سال 2021 باشد.

,

اقتصادهای فرانسه، ایتالیا و اسپانیا بیش از 10 درصد منقبض می شوند و سپس تا حدودی بهبود می یابند.

,

فرانسه، دومین کشور بزرگ به لحاظ اقتصادی در منطقه یورو در سال جاری 10.6 درصد انقباض اقتصادی دارد و در سال 2021 7.6 درصد رشد خواهد کرد.

,

ایتالیا که امسال باید با افت 11.2 درصدی مواجه شود، در سال 2021 فقط 6.1 درصد رشد مجدد خواهد داشت.

,

اقتصاد اسپانیا پیش از بازگشت 7.1 درصدی به حالت اولیه، 10.9 درصد انقباض خواهد داشت.

,

"پائولو جِنتیلونی" کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: "سیاست پاسخگویی در اروپا کمک کرده تا ضربه وارده بر شهروندان ما کاهش یابد، اما داستان افزایش واگرایی، نابرابری و نا امنی به قوت خود باقی است."

,

وی افزود: "به همین دلیل دستیابی به توافقی سریع درباره برنامه بهبود پیشنهادی از سوی کمیسیون مبنی بر تزریق اعتماد و بودجه مجدد به اقتصادهای ما در زمان بحرانی بسیار مهم است."

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه