اخبار داغ

سه هفته از پایان بهار گذشت؛

کف‌سازی و پیاده‌محور کردن خیابان امام(ره) دقیقا کِی آغاز می‌شود؟

کف‌سازی و پیاده‌محور کردن خیابان امام(ره) دقیقا کِی آغاز می‌شود؟
چرا وعده‌های سال‌های 97 و 98 درباره پیاده‌محور شدن خیابان امام(ره) صرفا «وعده» بودند؟ چون اساسا در بودجه سال‌های مذکور اعتباری برای اجرای طرح پیاده‌محور کردن خیابان امام(ره) دیده نشده بود!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، هجدهم فروردین‌ماه امسال بود که مرآت در گزارشی به گذشت یکهزار و 800 روز از نخستین وعده‌ها برای پیاده‌محور کردن خیابان امام(ره) پرداخت. در گزارش پیشین قید شده بود که حدود یکهزار و 800 روز قبل، و حالا یکهزار و 900 روز قبل، محمد طاهریان، عضو شورای شهر سمنان در فروردین‌ماه 94 اعلام کرد که طرح اجرایی اقدام برای پیاده‌محور کردن خیابان امام(ره) در دست تدوین است و پس از تدوین به شورای ترافیک ارائه خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

چهار سال و اندی بعد، در دوره جدید مدیریت شهری نیز در سی‌ام تیرماه سال 98، محمد زحمکتش، عضو شورای شهر سمنان اعلام کرده بود که در راستای پیاده‌راه‌سازی خیابان امام خمینی(ره)، از روزهای آینده، یک روز در هفته طرح ممنوعیت خودرو به این خیابان اجرا می‌شود. این «روزهای آینده» البته هنوز فرانرسیده است! پیش از او، پرسا مسئول ستاد بازآفرینی شهری شهرداری در آبان‌ماه سال 97 گفته بود که این پروژه در سال 98 اجرایی خواهد شد؛ که این اتفاق هم نیفتاد!

,

اما چرا وعده‌های سال‌های 97 و 98 صرفا «وعده» بودند؟ چون اساسا در بودجه سال‌های مذکور اعتباری برای اجرای طرح پیاده‌محور کردن خیابان امام(ره) دیده نشده بود! یکی از آخرین اظهارنظرها که در گزارش پیشین به آن پرداختیم، مربوط به مسعود میرشریفی، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل بود که اعلام کرده بود این پروژه از بهار سال 99 اجرایی می‌شود.(در بودجه 99 بالاخره برای اجرای این پروژه اعتبار پیش‌بینی شده!)

,

با انتشار گزارش مذکور، دو تن از مسئولان مدیریت شهری در نوزدهمین روز از فروردین‌ماه امسال واکنش نشان دادند. نخست، مجید نظری، عضو شورای اسلامی شهر سمنان بود که گفت طرح مذکور به یک دهه قبل بازمی‌گردد. نظری عدم همراهی برخی مدیران در کمیسیون ماده ۵ در خصوص راه‌های دسترسی به پارکینگ‌ها سخن گفت و همچنین اشاره کرد که کسبه بازار هنوز هیأت امنا را برای پیگیری امور مربوطه معرفی نکرده‌اند.

,

پارکینگ اصلی‌‌ترین پیش‌نیاز اجرای طرح

, پارکینگ اصلی‌‌ترین پیش‌نیاز اجرای طرح, پارکینگ اصلی‌‌ترین پیش‌نیاز اجرای طرح,

اما با وجود مشکلاتی که نظری به آن‌ها اشاره کرده بود، سعید پرسا، مسئول ستاد بازآفرینی شهری شهرداری سمنان نیز در پیامی اعلام کرده بود قسمتی از پروژه جداره‌سازی از چهارراه مازندران تا نزدیکی میدان شریعتی به اتمام رسیده است و طرح کف‌سازی پس از تأیید در شورای ترافیک در ابتدای سال جاری آغاز می‌شود. پرسا در حالی از آغاز کف‌سازی در ابتدای! سال جاری خبر می‌دهد که هنوز روشن نیست اصلی‌ترین پیش‌نیاز این محدوده، یعنی پارکینگ به چه میزان جوابگوی نیازها خواهد بود. ضمن آن که جداره‌سازی از فروردین‌ماه تا کنون تقریبا پیشرفتی نداشته است.

,

محمد همتی، عضو شورای شهر سمنان نیز در بیست و دوم اردیبهشت‌ماه به مطالعات «دوساله» برای اجرای این طرح اشاره کرده و گفت:«ابعاد ترافیکی، جمعیتی، توقفگاه‌ها، مسیرهای پیاده‌رو، مصالح موردنیاز، کف‌فرش و جداره‌ها، راه‌های دسترسی رابطه این گذر فرهنگی با بازار و محله‌های اطراف چون کهنه‌دژ، مسجد امام، جامع، امامزاده یحیی(ع) و بافت تاریخی و ناکارآمد میانی آن در اجرای این پروژه پیش‌بینی شده است.»

,

ناظم‌رضوی: سنگفرش خیابان امام(ره) به زودی آغاز می‌شود

, ناظم‌رضوی: سنگفرش خیابان امام(ره) به زودی آغاز می‌شود, ناظم‌رضوی: سنگفرش خیابان امام(ره) به زودی آغاز می‌شود,

حدود یک ماه و نیم بعد بعد، پرسا گفت که در صورت تخصیص اعتبار، آرام‌راه خیابان امام(ره) در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد. همزمان شهردار سمنان نیز اعلام کرده بود که کار سنگفرش این خیابان نیز به زودی آغاز خواهد شد. اینک مردم از پس یکهزار و 900 روز انتظار، از سرنوشت این پروژه می‌پرسند؛ کار سنگ‌فرشِ خیابان امام(ره) و پیاده‌محور کردن آن، دقیقا از چه زمانی آغاز می‌شود؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه