اخبار داغ

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

استفاده همگانی از ماسک زنجیره کرونا را قطع می‌کند

استفاده همگانی از ماسک زنجیره کرونا را قطع می‌کند
ابراهیم شکیبا با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: استفاده همگانی از ماسک زنجیره کرونا را قطع می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم شکیبا در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: تنها راه مقابله با ویروس کرونا پیشگیری است زیرا تا زمانی که ویروس وارد بدن نشده ما قدرت مقابله با آن را داریم اما هنگام ورود ویروس به بدن با توجه به اینکه داروی مؤثری وجود ندارد ویروس تصمیم می‌گیرد چه برخوردی با جسم انسان آلوده داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وقتی که ویروس کرونا وارد بدن شد، مقابله با آن بسیار سخت است، افزود: بر اساس توصیه WHO مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلاء به کرونا استفاده از ماسک است که مردم عادی می‌توانند از ماسک سه لایه و در صورت عدم دسترسی از پارچه کتان استفاده کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری شده است، گفت: استفاده از ماسک هم برای سلامت فرد و جامعه و هم در راستای رعایت موازین بهداشتی الزامی شده است و در اماکن عمومی و دستگاه‌های دولتی و خصوصی بدون داشتن ماسک خدمتی ارائه نخواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: بسیاری از مردم موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و این قابل تقدیر است اما عده اندکی با عدم پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی سبب چرخش ویروس در جامعه می‌شوند و باید بر اساس قانون با آنها برخورد کرد.

شکیبا ادامه داد: طی روزهای اخیر آمار مبتلایان و افراد فوت شده در کرمانشاه به اثبات رسیده اما استان کرمانشاه همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و باید تلاش کنیم که از این وضعیت خارج شویم.

وی افزود: در حال حاضر مهمترین موضوعی که با آن مواجه هستیم شرکت مردم در اجتماعات نظیر مراسم عزا، عروسی، دفاتر پیشخوان دولتی، دفاتر قضائی و بانک‌ها است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: صاحبان عزا و عروسی باید در صورت ابتلای مدعوین به ویروس کرونا و فوت آنها در مقابل قانون پاسخگو باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه