اخبار داغ

برای اعطای میزبانی فاکتورهای زیادی مدنظر AFC قرار می گیرد

ترابیان: دولت و وزارتخانه های متبوع برای میزبانی جام ملت ها باید تضمین بدهند

ترابیان: دولت و وزارتخانه های متبوع برای میزبانی جام ملت ها باید تضمین بدهند
سرپرست پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران گفت: وزارتخانه ها علاوه بر ابراز رضایت، باید نسبت به مواردی که فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن اشاره دارند، تعهد داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فوتبال ایران کاندیدای میزبانی جام ملت های آسیا 2027 شده اما با توجه به شرایط و موانع موجود شانس میزبانی ایران تقریبا صفر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عباس ترابیان سرپرست سابق تیم ملی فوتبال ایران و سرپرست پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران، در پاسخ به این سوال که چرا ما در فوتبال کشورمان نمی توانیم میزبان مسابقات جام ملت های آسیا شویم، عنوان کرد: AFC و FIFA روندی را طی می کنند که بر اساس آن روند، مشتاق بودن، توانایی و آمادگی  کشور درخواست کننده را برای میزبانی رصد می کنند؛ همچنین با دیگر کاندیداها مقایسه می کنند. در مقایسه کاندیداها، هم در فیفا و هم در AFC به چند مورد توجه می شود؛ نخست اینکه کشوری که می خواهد به عنوان میزبان انتخاب شود، آیا در سالهای اخیر میزبانی این نوع مسابقات را داشته یا خیر. از دو جنبه آن را بررسی می کنند؛ یکی اینکه اگر داشته آیا موفق بوده و دوم اینکه از نظر زمانی چه فاصله ای را طی کرده است؛ سپس به این مسئله می پردازند که از نظر جغرافیایی کشور کجا قرار گرفته است.

, AFC, FIFA, AFC,

وی تأکید کرد: برای AFC و FIFA جنبه اقتصادی مسئله و همچنین خستگی راه بسیار مهم است. بعضی از کشورها مثل استرالیا، بارها و بارها جهت میزبانی ابراز علاقه کرده اند؛ اما به واسطه اینکه از نظر جغرافیایی در جایی قرار گرفته اند که غرب آسیایی ها سفر به آنجا برایشان سخت است، شانس شان یک مقدار کاهش پیدا کرده است.

, AFC, FIFA,

وی افزود: پس از این مورد، آمادگی کشور را از نظر اینکه به چه شکلی مسابقات در آن کشور برگزار می شود و از چه درجه اهمیتی برخوردار است، مورد بررسی قرار می دهند. فرم هایی را ارسال می کنند که در این فرم ها آمادگی تمام وزارتخانه های درگیر این مسابقات از جمله وزارت امور خارجه، وزارت ارشاد، پلیس و گمرک کشور برای برگزاری مسابقات سنجیده می شود. وزارتخانه ها علاوه بر ابراز رضایت، باید نسبت به مواردی که فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن اشاره دارند، تعهد داشته باشند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه