اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی البرز؛

پدو؛ بزرگترین ملخ ایران در البرز شناسایی شد

پدو؛ بزرگترین ملخ ایران در البرز شناسایی شد
حامد فرضی گفت: پدو، بزرگترین ملخ ایران است و غالبا در مناطق گرم، خشک، غنی از علوفه و بوته زارهای دارای رشد و مرطوب زندگی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیرکل منابع طبیعی البرز امروز چهارشنبه با اشاره به مشاهده یکی از بزرگترین حشرات دنیا در مراتع روستای آدران، در جمع خبرنگاران گفت: ملخ پدو دارای رژیم غذایی گوشتخواری بوده و از حشرات مفید محسوب می شود که از زیر راسته Ensifera خانواده Tettigoniidae و جنس saginae با نام علمی Saga pedo است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
حامد فرضی طول این ملخ بی بال را 12 الی 14 سانتی متر اعلام کرد و افزود: در واقع این حشره بزرگترین ملخ ایران است و غالبا در مناطق گرم، خشک، غنی از علوفه و بوته زارهای دارای رشد و مرطوب زندگی می کند، البته این ملخ پیش از این در اروپا و آسیا و در اردیبل هم مشاهده شده است.
,
 
,
مدیر کل منابع طبیعی البرز با اشاره به اینکه زیستگاه این ملخ ارتعای 1500 متری از سطح دریا است، اظهار داشت: این حشره حین گشت زنی تیم گیاه پزشکی منابع طبیعی البرز شناسایی شده است و با توجه به اینکه گوشتخوار هستند گونه ای غیر معمول بین ملخ ها به حساب خواهند آمد.
,
 
,
فرضی تصریح کرد: این حشره می تواند جمعیت حشرات گیاه خوار را کنترل کند و تاثیر مناسبی در مهار آفت دارد و آرواره های این حشره به اندازه ای تیز و قوی است که به راحتی پوست دست انسان را پاره می کند، همچنین با توجه به اینکه پدو تخم های خود را در سه سانتی متری عمق خاک قرار می دهد زراعت یا شخم زدن زمین برای آن مضر است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه