اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی مطرح کرد؛

کارون؛ شاهرگ حیاتی چهارمحال و بختیاری و خوزستان

کارون؛ شاهرگ حیاتی چهارمحال و بختیاری و خوزستان
رئیسی دهکردی رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: 5 میلیون نفر از مردم دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان در حوزه کارون زندگی می‌کنند و حیات شان به کارون وابسته است و اگر ضربه‌ای به کارون وارد شود سلامت و امنیت مردم آن منطقه تهدید می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد رئیسی دهکردی رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مهم‌ترین معضل مشترک دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان  انتقال غیر علمی و غیر منطقی آب کارون است.

وی به معرفی موقعیت جغرافیایی، جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و توریستی استان اشاره و خاطرنشان کرد: پتانسیل های مشترک زیادی در دو استان هست که باید آنها را شناسایی کنیم تا به اهداف مشترکمان نزدیکتر شویم.

رئیسی خاطر نشان کرد: از جمله مشترکات دو استان خوزستان و چهارمحال وبختیاری ارتباط عاطفی ، شکل گیری خانوادگی  و مراودات مردمی  و قومیتی است اما در دهه های اخیر این دو استان دچار بی مهری های تاریخی شده که با وجود اینکه هر دو استان بر روی منابع آب قرار گرفته اند اما اجازه برداشت از این آب ها را ندارند و خیلی از مناطق ما تشنه اند.

وی بیان داشت: برخی صنایع مادر ما بصورت مشترک در استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان هست که درآمدشان به بعضی وزارت خانه ها واریز می شود اما یک ریال از آنها در استان های ما هزینه نمی شود.

رئیسی ادامه داد: در زمینه کشاورزی و باغداری پتانسیل های خوبی در دو استان وجود دارد ولی بدلیل زیاده خواهی های برخی استان های همجوار برای استفاده از آب کارون توسعه و پیشرفت استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان با چالش مواج شده است.

وی با اشاره به اینکه 5 میلیون نفر از مردم دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان در حوزه کارون زندگی می کنندو حیات شان به کارون وابسته است  اظهار کرد:  اگر ضربه ای به کارون وارد شود سلامت و امنیت مردم آن منطقه تهدید می گردد پس این بزرگترین نقطه مشترک دو استان محسوب می گردد و نیاز است که برای جلوگیری از اجرای طرح بهشت آباد به جد ورود پیدا کنیم و با ایجاد اتحاد بین شوراها، NGO ها و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به تشکیل کمیته های تخصصی و برگزاری جلساتی با مسئولین کشوری اقدام و عواقب و خسارات ناشی از اجرای این طرح را گوشزد کنیم چرا که آب را از پدرانمان به ارث نبرده ایم بلکه از فرزندانمان به امانت گرفته ایم و باید این مایه حیات بخش را با مصرف صحیح به نسل های آینده انتقال دهیم.

رئیسی خاطر نشان کرد: بنده در این چند ماهه گفته ام باز هم می گویم احترام به طبیعت احترام به زندگیست و احترام به زندگی احترام به خالق هستی است پس امیدوارم مسئولین از اجرای طرحی که بمنظور رفاه بیشتر عده خاصی از هموطنان عزیزمان موجبات آسیب به مناطق محروم و کم برخوردار کشور را فراهم می کند ، جلوگیری بعمل آورند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه