اخبار داغ

استاندار کرمانشاه عنوان کرد؛

خسارت ۱۰ هزار میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد کرمانشاه

خسارت ۱۰ هزار میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد کرمانشاه
هوشنگ بازوند گفت: کرونا ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت به اقتصاد استان کرمانشاه وارد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد؛ فعالین حوزه صنعت و معدن استان کرمانشاه ظهر امروز چهارشنبه همزمان با روز ملی صنعت و معدن در آئینی و با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانی تجلیل شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

هدایت حاتمی در این مراسم اظهار داشت: با توجه به شرایطی که بر کشور حاکم است هر کدام از عرصه‌های حوزه اقتصاد با یک رکود یا التهاب مواجه هستند و تقریباً ثبات که لازمه کار سرمایه‌گذاری است کمتر وجود دارد.

,

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: در بحث کرونا واحدهای تولیدی ما خوب درخشیدند و با روحیه ایثارگری در همه عرصه‌ها نهایت تلاش خود را به کار گرفتند.

,

وی گفت: در این شرایط کمترین افت را در بحث بیکاری در حوزه صنعت و تولید داشتیم و در یک تعامل خوب اجازه ندادند در این حوزه تعدیل نیرو شکل بگیرد.

,

حاتمی از تشکیل دو کمیته به صورت ویژه در استان خبر داد و گفت: با تشکیل کمیته تسهیل و توسعه سرمایه گذاری به دنبال جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم که به این منظور فضای استان باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران این استان را به دیگر استان‌ها ترجیح دهند.

,

این مسئول با بیان اینکه یک مدیر توانمند در این شرایط کرونا باید به فکر توسعه باشد، ادامه داد: بسیار تلاش شده که جایگاه فضای کسب و کار استان از رتبه ۳۱ به ۱۷ رسیده است لذا جا دارد که به تلاش خود در کاهش این رتبه ادامه دهیم.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات بازگشت ارز صادراتی واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت در این خصوص مکاتبات متعددی داشتیم که یا یک اصلاح رویه داشته باشند یا نسبت به آن تجدید نظر شود البته در لیست فعالین تولیدی کرمانشاه اسامی کسانی را دیدیم که به هیچ وجه کار صادرات انجام ندادند.

,

 

,

خسارت ۱۰ هزار میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد کرمانشاه

, خسارت ۱۰ هزار میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد کرمانشاه,

هوشنگ بازوند امروز چهارشنبه در مراسم روز ملی صنعت و معدن و دیدار با صنعتگران اظهار داشت: امروز پرچم توسعه و اقتصاد به دوش صنعتگران است.

,

استاندار کرمانشاه افزود: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه باید در راستای توسعه استان و معیشت مردم تمام همت خود را بکار ببریم و با همدلی و همکاری مشکلات مردم را حل و فصل کنیم تا نگرانی‌های مردم برطرف شود.

,

وی خاطر نشان کرد: نامگذاری و شعار سال که محصول رهنمودهای مقام معظم رهبری است، با پشتوانه کارشناسی شده عنوان شد که یک راهبرد اساسی برای کل کشور است و در استان نیز باید طبق این راهبرد پیش برویم.

,

بازوند گفت: این دستور برای همه ما لازم الاجراست و همه در قبال این شعار و تحقق آن مسئول هستند و اگر بخواهیم جبران خسارت‌های ناشی از بیماری کرونا را داشته باشیم تنها راه آن جهش تولید است.

,

مدیر ارشد استان بیان داشت: وقتی صحبت از جهش تولید می‌شود باید بسترهای این جهش هم فراهم شود و موانع سر راه تولید برداشته شود اگر چه سیستم بروکراسی سختی در این راستا وجود دارد.

,

ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم برای رونق تولید

, ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم برای رونق تولید,

وی ادامه داد: جهش تولید نیاز به ابزارهایی دارد که یکی از مهمترین آن سرمایه‌گذاری است که در این راستا بخش خصوصی برای ایجاد رونق تولید نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که باید آنها را ایجاد کنیم و الزامات جهش تولید را به طور جدی پیگیری کنیم.

,

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه تعداد زیادی از واحدهای تولیدی ما وارد بورس نشده‌اند، گفت: اگر تعداد زیادی از واحدهای صنعتی در استان داشتم که به بورس وارد می‌شوند می‌توانستیم استفاده خوبی از آن ببریم لذا صاحبان کارخانه می‌توانند شرایط ورود به بورس را فراهم کنند.

,

وی ادامه داد: رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری نیز یکی دیگر از مهمترین این ابزارها جهت تحقق جهش تولید است.

,

مدیر ارشد استان کرمانشاه گفت: فعالین اقتصادی می‌توانند از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کنند و در این راه دولت نیز با تسهیل گری کمک‌های لازم را بکار خواهد گرفت.

,

وی با اشاره به اینکه ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برای ایثار گران در استان رقم خورده است گفت: همچنین در راستای احداث ساختمان در بحث اقدام ملی در استان ظرفیت خوبی شکل گرفته است که باید پیمانکاران بومی پای کار بیایند.

,

بازوند همچنین در خصوص مشکلاتی که توسط ماده ۱۰۰ برای برخی از فعالین به وجود آمده گفت: در این خصوص تذکرات لازم به کمیسیون داده خواهد شد تا با فعالین صنعت ساختمان رفتار مناسبی داشته باشند.

,

استاندار کرمانشاه به جلسه بعد از ظهر امروز با معاون اول رئیس جمهور نیز اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در این جلسه در خصوص مسائل و مشکلات صنعتگران و صادرکنندگان در خصوص بازگشت ارز صحبت خواهم کرد.

,

بازوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بیماری کرونا طی این مدت ۱۰ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان خسارت وارد کرده است، بیان داشت: شیوع این بیماری کسب و کارهای ما را با خسارت جدی روبرو کرده‌است که جا دارد آن‌را به طور صحیح مدیریت کنیم.

,

استاندار کرمانشاه گفت: در ابتدای راه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توانستیم پیک این بیماری را از اسفند ماه به خرداد و تیرماه سال جاری به تعویق بیاندازیم این کار تا حد زیادی هزینه‌های ما را کاهش داد و خسارت را کم کند.

,

هر ۳.۵ ساعت یک کرمانشاهی بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهد

, هر ۳.۵ ساعت یک کرمانشاهی بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهد,

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای شیو ع تاکنون حدود ۶۰ درصد آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه مربوط به خرداد و تیرماه است.

,

وی افزود: در حال حاضر به طور میانگین هر سه ساعت و نیم یک نفر از هم استانی‌های ما بر اثر بیماری کرونا از بین می‌رود لذا بر اثر پیچیدگی‌هایی که این بیماری دارد اگر رعایت نکنیم شرایط بدتر خواهد شد.

,

بازوند با اشاره به اینکه روز گذشته به ازای هر ۹ دقیقه در استان کرمانشاه یک نفر به علت ابتلاء به ویروس کرونا فوت کرد، بیان داشت: همچنین روز گذشته در پی که این بیماری بستری ۳۹۰ نفر از هم استانی‌ها را تجربه کردیم البته در استان ۸۵۰ تخت و ۲۶۰ تخت ICU آماده شده است.

,

بازوند عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳ نفر وضعیت وخیم دارند و به وسیله دستگاه تنفس می‌کنند که همین تعدادبیشترین مرگ و میر را دارند.

,

استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه طی هفته گذشته روند بیماری در استان ثابت بود که نشان دهنده رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است و از مردم استان درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود، خانواده و کادر درمان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

,

وی همچنین از مردم خواست تا از تجمعات بپرهیزند و افزود: حضور افراد مبتلا در اجتماعات به مثابه یک بمب دستی است که می‌تواند باعث جان دهها نفر شود.

,

بازوند گفت: این ویروس کاملاً ناشناخته است و به روش سعی و خطا با آن مقابله می‌شود و امیدواریم در استان طی هفته آینده شاهد سیر نزولی این بیماری باشیم.

,

مدیر ارشد استان خطاب به همه مردم استان گفت: در ابتدا تصوری بین مردم بود که با شروع فصل گرما این بیماری از بین نی رود اما باید بدانند که در تیرماه شاهد اوج پیک بیماری باشیم تا جایی که روز گذشته یک پیک مرگ و میر ۲۰۰ نفری را شاهد بودیم.

,

وی ادامه داد: همچنین در گذشته این تصور بود که بیشتر افراد بالای ۵۵ سال درگیر بیماری می‌شوند، اما اکنون میانگین سن ابتلاء در استان ۴۴ سال و میانگین سن فوتی‌ها بالای ۶۳ سال است.

,

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: شیوع این بیماری خسارت اقتصادی را نه تنها برای کشور ما بلکه برای کل جهان به دنبال داشت و رشد منفی اقتصاد را در جهان شاهد هستیم و در سال ۲۰۲۰ با پیامدهایی همچون کاهش رشد گردشگری را رقم زد و مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را تحت تأثیر قرار داد.

,

استاندار افزود: این بیماری می‌تواند گسل‌های فرهنگی و اجتماعی را بر علیه حکومت‌ها شروع کند و نارضایتی مردم را رقم بزند.

,

وی با بیان اینکه این بیماری در کشور ۱۵ درصد تولید ناخالصی را از بین می‌برد، گفت: با توجه به اینکه اصلاً معلوم نیست این بیماری چه زمانی به اتمام نی رسد لذا باید بتوانیم زندگی خود را با آن وفق دهیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه