اخبار داغ

مدیر نظارت بر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد

نصب ۴ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های فارابی و امام رضا(ع) کرمانشاه

نصب ۴ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های فارابی و امام رضا(ع) کرمانشاه
تورج شیرزادیان از نصب ۴ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های فارابی و امام رضا (ع) در استان کرمانشاه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تورج شیرزادیان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  اظهار داشت: در حوزه تجهیزات پزشکی با مشکل تأمین اکسیژن بیمارستانی برای بیماران کرونایی مواجه بودیم که به خوبی مدیریت شد همچنین اندکی کمبود وجود داشت که از طریق شارژ کردن کپسول‌های اکسیژن که بسیار پرمخاطره بود جبران می‌شد.

وی افزود: چهار دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های فارابی و امام رضا (ع) با اعتبار ۶ میلیارد تومان خریداری و نصب شد.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر برای تأمین اکسیژن مدیکال بیمارستانی که به گفته متخصصین برای درمان بیماران مبتلا به کرونا بسیار ضروری است دغدغه‌ای نداریم.

این مسئول عنوان کرد: ۲۰۰ کپسول اکسیژن و ۲۰ دستگاه نیز به ارزش هشت میلیارد تومان خریداری شد برهمین مبنا در حال حاضر برای راه اندازی تخت‌های ویژه هیچ نگرانی وجود ندارد و حداقل قادر به راه اندازی ۳۰ تخت آی سی یو هستیم.

شیرزادیان گفت: تجهیزات موجود نظیر ونتیلاتور کمک تنفسی که ریه مصنوعی نامیده می‌شود از جمله مهمترین تجهیزات بخش آی سی یو است.

وی ادامه داد: اگر مشکل ساختمان سی تی اسکن هرسین حل شود پنج شنبه هفته جاری این مرکز با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد و برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا به کارگیری خواهد شد.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر تأمین تجهیزات تشخیصی و پزشکی مورد نیاز تجهیزات مصرفی روزانه میان بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی و ادارات توزیع می‌شود همچنین اقدامات لازم در راستای توزیع اقلام حفاظت فردی از جمله ماسک در داروخانه‌ها برای دسترسی مردم انجام شده است.

شیرزادیان گفت: با مشکل کمبود پارچه در سطح کشور مواجه هستیم و کارخانه پتروشیمی نیز درصدد است قیمت مواد اولیه را افزایش دهد حتی بسیاری از کارخانجات به دلیل نبود پارچه غیرفعال شدند بنابراین وزارت صمت باید اقدامی عاجل برای تأمین پارچه انجام دهد در غیر این صورت در مراکز درمان بحران ایجاد خواهد شد.

تولید ۳۵۰ هزار عدد ماسک در روز در صورت تأمین پارچه

این مسئول عنوان کرد: در استان کرمانشاه در صورت تأمین پارچه حداقل ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار عدد ماسک در روز وجود دارد متأسفانه در حال حاضر کارخانجات تولید ماسک مجبور هستند پارچه مربوطه را از بازار آزاد با ۱۰ برابر قیمت کارخانه پارچه دوزی تأمین کنند با این حال به وفور در بازار سیاه پارچه موجود است اما با قیمت مناسب به دست تولید کننده نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار ماسک برای توزیع در اختیار داروخانه‌های استان کرمانشاه قرار می‌گیرد، بیان کرد: سه تولید کننده ماسک n۹۵ در استان کرمانشاه داریم که ظرفیت تولید آنها ۵۰ هزار عدد در روز است که با قیمت مناسب و بالاترین کیفیت در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: در گذشته قیمت ماسک n۹۵ تا ۲۰ هزار تومان بود که این یکی از دلایل روگردانی مردم از خرید چنین ماسکی بود اما با حمایت تولیدکنندگان قیمت ماسک n۹۵ پنج لایه درب کارخانه پنج تا پنج هزار و ۵۰۰ تومان و در داروخانه ۶۵۰۰ تا ۷ هزار تومان مصوب شده است.

ممنوعیت فروش ماسک سوپاپ دار در داروخانه‌های کرمانشاه

شیرزادیان گفت: استفاده از ماسک سوپاپ دار در داروخانه‌ها به طور کلی ممنوع شده است زیرا سبب می‌شود بازدم فرد به بیرون انتقال یابد و اگر فرد آلوده باشد قطرات تنفسی وی به دیگران منتقل خواهد شد.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نخستین بار ممنوعیت ماسک سوپاپ دار را اعلام کرد و سپس از سوی وزارت بهداشت ممنوعیت اعمال شد.

این مسئول گفت: همچنین قیمت ماسک سه لایه بسته به نوع پارچه از یک هزار و ۱۰۰ درب کارخانه تا یک هزار و ۵۵۰ در داروخانه به فروش می‌رسد.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: مردم اگر هنگام خرید ماسک با قیمتی بیش از این در داروخانه‌ها مواجه شدند مراتب را به تعزیرات حکومتی، معاونت غذا و دارو یا سامانه ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: ۱۱ شرکت توزیع ماسک مکلف شدند ماسک را از درب کارخانه تحویل و میان داروخانه‌ها توزیع کنند و خارج از این شبکه اگر ماسکی به داروخانه‌ها تحویل شود به ظن قاچاق تحت پیگرد قرار می‌گیرد که امیدواریم با این رویه ماسک با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

شیرزادیان گفت: در بیمارستان‌های غیر دانشگاهی نظیر بیمارستان نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، تأمین اجتماعی و خصوصی مشکلات عدیده ای از نظر تأمین ماسک و دستکش وجود دارد با این حال بخشی از سهمیه اختصاص یافته به دانشگاه علوم پزشکی را در اختیار این بیمارستانها قرار دادیم.

این مسئول با بیان اینکه روزانه ۱۷۰ هزار ماسک میان ادارات و بیمارستان‌های غیردانشگاهی توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر پارچه مورد نیاز ماسک تأمین نشود با مشکل بحران ماسک در مراکز درمانی مواجه خواهیم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه