اخبار داغ

سجادی: بورسیه‌شدگان IOC دو سال پیش انتخاب شدند/ حقوق بورسیه شده‌ها طی چندسال به 500 دلار رسیده‌است

سجادی: بورسیه‌شدگان IOC دو سال پیش انتخاب شدند/ حقوق بورسیه شده‌ها طی چندسال به 500 دلار رسیده‌است
نصراله سجادی گفت: IOC دو سال قبل از المپیک نامه‌ای را به کمیته های ملی المپیک می نویسد تا ورزشکارانی که شانس حضور در المپیک و از نظر فنی استاندارد بالا دارند را معرفی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020 در رابطه با بورسیه ورزشکاران کشورمان توسط IOC و دریافت حقوق 500 دلاری گفت: همه ساله و از المپیک 1996 و دو سال قبل از المپیک، IOCبورسیه هایی را به ورزشکاران کشورها می دهد که یا در کشور خود تمرین کنند یا اردوهای بیرونی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه بیان کرد: مقدار این مبلغ طی این سال‌ها اضافه شده و این دوره ماهانه به 500 دلار رسیده است. IOC دو سال قبل از المپیک نامه‌ای را به کمیته های ملی المپیک می نویسد تا ورزشکارانی که شانس حضور در المپیک و از نظر فنی استاندارد بالا دارند را معرفی کنند. کمیته ملی المپیک نیز این نامه را برای فدراسیون های المپیکی که در کسب سهمیه شرکت دارند، ارسال و آنها یک ورزشکار را به کمیته معرفی می کنند. بعد از آن کمیته ملی المپیک این نفرات را به کمیته بین المللی معرفی می کند، سپس  IOC از فدراسیون های جهانی در خصوص این افراد سوال می کند و وقتی تایید شدند بین 8 تا 10 سهمیه به ورزشکاران هر کشور اختصاص می یابد. حدود 140 تا 150کشور و حدود 1200 تا 1300 نفر بورسیه می شوند.

,

نصراله سجادی تصریح کرد: وقتی فدراسیون جهانی این ورزشکاران را تایید کرد، IOC تعدادی را انتخاب می کند که این دوره 10 نفر انتخاب شدند. این انتخاب و بورسیه مقررات خاص خود را دارد. روسای فدراسیون ها همراه ورزشکار و مربی نشستند و یک توافق نامه به انگلیسی تنظیم و شرایط به ورزشکار اعلام شد. بخشی از این مبلغ پول توجیبی و بخش دیگر هزینه تمرین ورزشکار است. همچنین 6 هزار دلار برای اعزام ورزشکار است. هر سه ماه یکبار اسناد توسط فدراسیون برای ما ارسال و بعد به کمیته همبستگی IOC ارسال می شود.
وی همچنین تاکید کرد: ممکن است برخی از ورزشکاران سهمیه نگیرند و ما نمی توانیم  فرد دیگری را جایگزین کنیم. هدف آنها این نیست که حتما این ورزشکاران کسب سهمیه کنند بلکه این ورزشکاران افرادی هستند که در سطح بالا و قهرمان ملی هستند. این تفاهم نامه را همه کشورها امضا می کنند و قوانین نیز مربوط به IOC است.

,
,

سجادی در خاتمه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: تفاهم نامه با کمیته بین المللی المپیک برای دو سال قبل بوده است و دومرحله طی شده است. برای المپیک زمستانی 2022 نیز 4 نفر از اسکی ایران بورسیه شدند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه