اخبار داغ

کارشناس محصولات باغی و زراعی جهاد کشاورزی شهرستان خاتم خبر داد؛

آغاز برداشت گندم از 4 هزار و 600 هکتار مزارع شهرستان خاتم

آغاز برداشت گندم از 4 هزار و 600 هکتار مزارع شهرستان خاتم
تاج‌آبادی با بیان اینکه قیمت هر کیلو گندم از کشاورزان شهرستان خاتم 2 هزار و 560 تومان است، گفت: برداشت محصول زراعی گندم از سطح 4 هزار و 600 هکتار از مزارع شهرستان خاتم آغازشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا تاج‌آبادی کارشناس محصولات باغی و زراعی جهاد کشاورزی شهرستان خاتم در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به آغاز برداشت گندم از 4 هزار و 600 هکتار از مزارع شهرستان خاتم، گفت: میانگین برداشت در هر هکتار از مزارع گندم شهرستان خاتم، 5/4 تن ارزیابی‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی به نرخ خریداری گندم در شهرستان خاتم اشاره و اظهار داشت: امسال هر کیلو گندم را از کشاورزان به قیمت 2 هزار و 560 تومان و در سه مرکز از آن‌ها خریداری خواهد شد.

,

کارشناس محصولات باغی و زراعی جهاد کشاورزی شهرستان خاتم همچنین میزان سطح کشت در دهستان چاهک اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت محصول گندم در این دهستان 3 هزار و 200 هکتار است که با متوسط عملکرد ۴/۵ تن در هکتار برداشت می‌شود.

,

تاج‌آبادی بابیان اینکه در دهستان چاهک هزار و ١٠٠ نفر بهره‌بردار محصول گندم هستند، افزود: گندم کشت‌شده در گندم‌زارهای چاهک از ارقام سیستان، سیون، نارین، پیشتاز و سیروان است.

,

کارشناس محصولات باغی و زراعی جهاد کشاورزی شهرستان خاتم در پایان به زمان برداشت گندم در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: برداشت گندم توسط کشاورزان شهرستان خاتم از نیمه خردادماه شروع و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه