شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان سیستان و بلوچستان
ساعت: 10:03 منتشر شده در مورخ: 1399/04/19 شناسه خبر: 1625074
​نمکی بر زخم معابر کلان شهر جنوب شرق؛

پای لنگ مدیریت شهری در مرکز پهناورترین استان کشور/ وقتی شهرداری آسفالت و شرکت گاز تخریب می‌کند!

پای لنگ مدیریت شهری در مرکز پهناورترین استان کشور/ وقتی شهرداری آسفالت و شرکت گاز تخریب می‌کند!
عدم هماهنگی دستگاه های خدمات رسان در زاهدان باعث شده است که در زمینه آسفالت خیابان ها دوباره کاری‌هایی اتفاق بیفتد، حیف شدن بیت المال و پیکر همیشه زخمی معابر از جمله پیامدهای آن و دغدغه های مردم این کلان شهر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، حفاری خیابان ها در کلان شهر زاهدان تمامی ندارد، یک روز لوله آب منطقه ای می ترکد، روز دیگر کابل های برق منطقه ای دیگر مشکل پیدا می کند، یک روز هم شرکت مخابرات کابل برگردان دارد، اما این روزها اداره گاز بیشترین حفاری های این کلان شهر را به خود اختصاص داده است.

 
این حفاری های وقت و بی وقت به دشمنی جدی برای آسفالت خیابان های مرکز پهناورترین استان کشور تبدیل شده است که این مشکل سر دراز دارد و برای دیروز و امروز نیست.
 
عبور تاسیسات شهری مانند آب، برق، گاز، تلفن و... از زیر زمین موجب شده است، هیچ آسفالت تازه ای بیشتر از چند ماه دوام نیاورد، چون به هر حال یکی از این شرکت های خدمات رسان به دلایلی می خواهد زمین را بکند تا به تاسیساتش دست پیدا کند.
 
اما مشکل بزرگ تر نبود هماهنگی میان این سازمان ها با شهرداری است، چراکه گاهی مشاهده می کنیم، هنوز  آسفالت ریخته شده روی معابر خشک نشده است که یک دستگاه خدمات رسان دیگر اقدام به حفاری می کند.
 
هماهنگی ضعیف دستگاه ها
 
دهمرده، یکی از شهروندان زاهدانی در این باره به خبرنگار ما گفت: از زمانی که پیمانکاران شرکت گاز در حال مرمت آسفالت در خیابان های مختلف زاهدان هستند، مشاهده می کنیم که میزان هماهنگی ها با شهرداری در این زمینه ضعیف است.
 
وی ادامه داد: در حالی که شهرداری اقدام به آسفالت ریزی می‌کند در کمال تعجب مشاهده می‌کنیم که چند روز بعد از آن شرکت گاز یا آب و فاضلاب همان آسفالت‌های جدید را کنده است.
 
اتلاف بیت المال
 
رضایی، یکی دیگر از شهروندان هم بیان کرد: کنده کاری و حفاری های خیابان های زاهدان به دلایل مختلف و مرمت نشدن به موقع آن به مشکلی جدی برای شهروندان تبدیل شده و عمق فاجعه زمانی است که هماهنگی بین شهرداری و دستگاه های خدمات رسان وجود ندارد.
 
وی با بیان این که عدم هماهنگی بین دستگاه‌های شهری باعث اتلاف بیت المال می‌شود، تصریح کرد: آسفالت استفاده شده در معابری که دیگر دستگاه ها از جمله شرکت گاز قرار است در آن فعالیت داشته باشند، می‌تواند سهم مناطقی شود که از وضع خوبی برخوردار نیستند.
 
این شهروند اذعان کرد: اما آسفالت صرف معابری می شود که ناهماهنگی شهرداری و شرکت گاز باعث از بین رفتن اعتبارات می شود.
 
دستگاه های خدمات رسان در دست و پای هم
 
جمشید میری، معاون فنی و عمرانی شهرداری زاهدان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: متاسفانه یکی از مشکلات جدی در زاهدان این است که دستگاه های خدمات رسان در دست و پای هم هستند، شرکت گاز به یک باره تمام شهر را شخم زده است و لوله گذاری می‌کند.
 
وی ادامه داد: این شرکت، بعد از حفاری ها، علمک ها را نصب نمی کند و از این نظر عقب است، اما از سویی بهسازی و تعویض آسفالت معابر مطالبه مردم است که البته حق طبیعی شان هم محسوب می شود که از معابر صاف و قابل عبور و مرور برخوردار شوند.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: اما متاسفانه با این مشکلات مواجه هستیم که البته فقط مربوط به شرکت گاز نیست، خیلی وقت ها آب و فاضلاب هم پروژه های خود را با تاخیر انجام می‌دهد که وقتی از آنها می‌خواهیم که همزمان با آسفالت نسبت به انجام عملیات خود اقدام کنند، می گویند اعتبار کافی نداریم.
 
نمی توان مردم را معطل نگه داشت
 
میری تصریح کرد: ما نمی توانیم مردم را معطل نگه داریم، اما همین که آسفالت می کنیم می بینیم که یکی از دستگاه ها تامین اعتبار می شود و عملیاتش را آغاز و کنده کاری می کند و این موضوع باعث شده است که مدام در دست و پای همدیگر باشیم.  
 
وی افزود: انتظار می‌رود شرکت‌های آب و گاز حساس تر شوند و سرعت کار را بالا ببرند، به عنوان نمونه خیابان فردوسی زاهدان باید آسفالت می شد، اما به دلیل این که حفاری عرضی هنوز توسط شرکت گاز انجام نشده اما شرایط خیابان نامطلوب بود، اقدام به آسفالت کردیم.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری زاهدان گفت: اما از سویی به دلیل این که اسراف نشود، در معابری که قرار است دیگر دستگاه ها عملیات انجام دهند اما وضعیت آن خراب است، یک لایه آسفالت می ریزیم تا ترک ها پر شود، سپس منتظر می مانیم تا کار دیگر دستگاه به اتمام برسد تا لکه گیری کنیم و لایه دوم آسفالت را بریزیم.

 اعتراض مردم به کیفیت آسفالت

 میری تصریح کرد: لایه اول نهایی نیست و عمق آن شاید بین ۱.۵ تا ۲ سانتی متر باشد که خیلی از مردم وقتی آن را می بینند معترض می شوند که چرا آسفالت نازک استفاده شده است، اما این موارد فنی است و ما نیز نسبت به آن حساس هستیم و نمی خواهیم آسفالت به این گرانی را حیف و میل کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در هر صورت نمی‌توان مردم را معطل گذاشت تا دیگر دستگاه ها کارشان را به پایان برسانند، درست نیست که خودروهایی که به صورت چشمگیری گران شده است، در چاله های شهر خراب شود، چراکه تنها سرمایه برخی از خانواده ها خودرویشان است که ما خود را موظف می دانیم نسبت به مسئولیت اجتماعی خود اقداماتی انجام دهیم.
 
انتهای پیام/
https://www.dana.ir/1625074
ارسال نظر
نظرات