اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

«برجام» را سند افتخار ایران دانستن به معنی جاهل فرض کردن مردم است/ اصلاح‌طلبان همیشه طلبکارند

«برجام» را سند افتخار ایران دانستن به معنی جاهل فرض کردن مردم است/ اصلاح‌طلبان همیشه طلبکارند
محمدرضا مرندی در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه گفت: برجام را سند افتخار ایران خواندن به معنای جاهل فرض کردن مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا مرندی در گفت‌وگو با خبرنگار مرصاد درباره اظهارات وزیر امور خارجه که برجام را سند افتخار ایران عنوان کرد، اظهار داشت: ویژگی جریان اصلاحات و اعتدال وقیح و گستاخ بودن آنهاست، هیچ گاه اهل عذرخواهی نیستند، همیشه طلبکار هستند، هرگز از موضع خود پایین نمی‌آیند و عمدتا منافع خود را بر منافع نظام و ملت ترجیح می‌دهند سبک آنها همین است.

وی افزود: روحانی هم هیچگاه از مردم عذرخواهی نکرده و به اشتباهات خود معترف نشده؛ ظریف هم که وزیر روحانی است و با وجود این همه خسارتی که به کشور وارد کرده به جای عذرخواهی برجام را سند افتخار می‌داند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این اظهارات نشان می‌دهدکه با افرادی بیش از حد بی انصاف و خودخواه طرف هستیم؛ افرادی که بسیار مغرور و خودخواه هستند و حاضر به پذیرش اشتباه خود نیستند.

مرندی افزود: در حالی که دوست و دشمن به اشتباه بودن برجام اذعان دارند، اما اینها نمی‌خواهند اشتباه خود را بپذیرند.

وی گفت: برجام را سند افتخار ایران خواندن به معنای جاهل فرض کردن مردم است؛ با این همه ادعا که گفته می‌شود آقای ظریف فردی دیپلماتیک است و هزاران ساعت پای میز مذاکره نشسته این سخنان حاکی از آن است وی یا در عالم غیر واقع سیر کرده یا مردم را احمق فرض می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: پس از تصویب برجام ۱۳۳ تحریم بر ایران تحمیل شد و حتی تحریمی برداشته نشد در حالی که آنها بر روی آمریکا حساب می‌کردند و آن را قابل اعتماد می دانستند.

مرندی بیان داشت: دولت روحانی تلاش می‌کرد که آمریکا و اروپا را جدا کند در حالی که آمریکا از اروپا جدا نخواهد شد و اگر هم جدا شود به خاطر تلاش‌های آقای ظریف و تیم وی نیست، بلکه به خاطر تلاش های سپاه پاسداران، سردار سلیمانی و اقداماتی نظیر ترانزیت نفت به ونزوئلا است که سبب شده آمریکا نتواند هیچ غلطی کند.

وی افزود: اگر امروزه آمریکا و اروپا عقب‌نشینی کرده‌اند به خاطر فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی نیست، بلکه به دلیل تلاش های نیروهای مسلح در عرصه بمباران موشکی در عین الاسد و اسقاط پهباد آمریکایی، توقیف کشتی انگلیسی، ارسال محموله نفتی به ونزوئلا و... تحت امر مقام معظم رهبری بوده و این عقب نشینی ها از این جهت رخ داده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آمریکا و اروپا برای دستگاه دیپلماسی جایگاهی قائل نیستند، آن هم با این دیپلماسی فشل، منفعل و مرعوب حاکم بر دولت روحانی و شخص آقای ظریف که ادعا می کند سیاست را می فهمد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تاکید داشتند، اما دولت روحانی آن را نپذیرفت، گفت: آنها حاضر به پذیرش اشتباه خود نیستند و این نشانگر اوج افول یک شخصیت سیاسی است.

مرندی بیان کرد: با وجودی که در مسئله سقوط هواپیمای اوکراینی نیروهای مسلح و سپاه مقصر نبودند بلکه اشتباه رخ داد، اما سپاه و سردار حاجی‌زاده بیش از آنچه که باید بپذیرند را پذیرفتند اما دولت روحانی با وجود این همه خسارت ۷ ساله به کشور و حتی خساراتی که در سال‌های آینده به دلیل تعهداتی که ایران پذیرفته بر ما تحمیل خواهد شد، مسئولیت اشتباهات خود را نمی پذیرند و از ملت ایران عذرخواهی نمی کنند و این اهانت به ملت ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه