اخبار داغ

مسئول بسیج کارمندی استان کرمان:

تصور اشتباه پایان خشکسالی، کرمان را با بحران آب مواجه کرده است/ جبران جزئی کسری آب با حفر ۲ حلقه چاه جدید

تصور اشتباه پایان خشکسالی، کرمان را با بحران آب مواجه کرده است/ جبران جزئی کسری آب با حفر ۲ حلقه چاه جدید
جواد جلالی گفت: با توجه به اینکه سال گذشته، سال زراعی و پرآب خوبی برای کرمان بود، اغلب مردم تصور می کنند ما در شهر کرمان دیگر با مشکل کم آبی مواجه نخواهیم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد جلالی مسئول بسیج کارمندی استان کرمان در ارتباط با رفع مشکل قطعی آب روستای سعادت آباد کرمان به خبرنگار راه آرمان گفت: چندی پیش آبرسانی به روستای سعادت آباد دچار مشکل شد و اهالی منطقه به دنبال خرابی چاه تامین آب این روستا و مجتمع کوه باداموئیه خواستار رسیدگی به این مشکل شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: آب روستای سعادت آباد با حدود هزار اشتراک، مجتمع کوه باداموئیه و روستاهای بعد از اختیار آباد از طریق یک حلقه چاه که در سعادت آباد قرار دارد تامین می شد، علاوه بر این چاه  یک چاه سه لیتری نیز آبرسانی می کرد که از مدار خارج شده بود.

,

پارگی جدار چاه سبب توقف آبرسانی به روستای سعادت آباد شد

, پارگی جدار چاه سبب توقف آبرسانی به روستای سعادت آباد شد, پارگی جدار چاه سبب توقف آبرسانی به روستای سعادت آباد شد,

مسئول بسیج کارمندی استان کرمان ابراز کرد: با صرف هزینه، اداره آب و فاضلاب کرمان این چاه را وارد مدار کرد، چندی پیش آبرسانی به این روستاها به صورت زوج و فرد انجام می شد، به یکباره این چاه ۱۰ لیتر بر ثانیه دچار پارگی جدار چاه شد و نهایتا از مدار خارج شد.

,

جلالی عنوالن کرد: در این حالت عملا تامین آب این مناطق دچار مشکل شد و در مدت ۳ هفته آبرسانی این روستاها به صورت سیار و به وسیله تانکرهای آبی انجام می شد.

,

وی ادامه داد: در این مدت اگر مسئولان گزینه حفر چاه جدید را برای تامین آب این مناطق انتخاب کرده بودند، قطعا نیازمند پروسه زمانی ۵۰ روزه بود، از سوی دیگر حفر چاه، تجهیز و خط انتقال آب حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه لازم داشت.

,

مسئول بسیج کارمندی استان کرمان تصریح کرد: در این شرایط بهترین تصمیم احیای مجدد چاه بود، بنابراین با استفاده از ظرفیت شرکتی که در حوزه آب فعالیت می کند توانستیم چاه را مجددا به مدار استحصال آب باز گردانیم و مشکل آبرسانی این مناطق حل شد، در این روش پارگی جدار چاه با استفاده از یک سیستم فناوری برطرف شد.

,

جلالی بیان کرد: در مدت زمان نبود آب در این مناطق، اهالی منطقه با ارسال نامه ای به فرمانده سپاه ثارالله استان خواستار رسیدگی به این مشکل شدند، پس از آن با پیگیری این مسئله و جلسات متعددی که با مسئولان اداره آب و فاضلاب کرمان برگزار شد، نهایتا این مشکل برطرف شد.

,

تصور اشتباه پایان خشکسالی کرمان را با بحران آب مواجه کرده است

, تصور اشتباه پایان خشکسالی کرمان را با بحران آب مواجه کرده است, تصور اشتباه پایان خشکسالی کرمان را با بحران آب مواجه کرده است,

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سال گذشته، سال زراعی و پرآب خوبی برای کرمان بود، اغلب مردم تصور می کنند ما در شهر کرمان دیگر با مشکل کم آبی مواجه نخواهیم شد.

,

مسئول بسیج کارمندی استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر میزان استحصال آبی که از چاه های حاشیه شهر کرمان برای تامین آب شهر کرمان حدود هزار و ۹۵۰ لیتر بر ثانیه است در حالیکه مصرف شهر کرمان حدود ۳ هزار لیتر بر ثانیه است و بالغ بر هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.

,

جلالی تاکید کرد: لازم است همه شهروندان برای جلوگیری از کمبود آب صرفه جویی کرده و سعی کنند تا می توانند آب شربی را که با هزینه های گزاف تامین می شود را برای مصارف غیر ضروری استفاده نکنند.

,

وی افزود: مردم باید صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ایام تابستان را در دستور کار قرار دهند، چرا که عدم مصرف بهینه آب سبب قطعی آب و برق می شود.

,

جبران جزئی کسری آب کرمان با حفر ۲ حلقه چاه جدید

, جبران جزئی کسری آب کرمان با حفر ۲ حلقه چاه جدید, جبران جزئی کسری آب کرمان با حفر ۲ حلقه چاه جدید,

مسئول بسیج کارمندی استان کرمان تشریح کرد: از سال گذشته تاکنون مجوز حفر ۲ حلقه چاه در محدوده سعادت آباد صادر و به آب تامینی شهر کرمان افزوده شد، همین امر سبب جبران کسری ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب شد.

,

جلالی توضیح داد: در صورتی که مسئولان پروژه انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان را دنبال کنند، نیاز به برداشت آب از چاه های موجود رفع می شود.

,

وی گفت: عدم برداشت آب از چاه های کرمان سبب می شود علاوه بر تقویت سفره های زیر زمینی و رونق کشاورزی، هزینه های مربوط به چاه ها همچون خطوط انتقال آب و برق مصرفی را برای سالیان بعد متحمل نمی شویم.

,

مسئول بسیج کارمندی استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری نیازمند تامین هزینه است، از این رو لازم است که با ورود مجمع نمایندگان استان، با رایزنی مسئولان کشوری تسهیلات مناسبی را تامین کنند تا مراحل انتقال آب تسریع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه