اخبار داغ

در جلسه بررسی وضعیت کرونای سوادکوه عنوان شد؛

موج‌ دوم کرونا خطر‌ناک‌تر از مرحله نخست/مردم از تجمع‌ها خودداری کنند

موج‌ دوم کرونا خطر‌ناک‌تر از مرحله نخست/مردم از تجمع‌ها خودداری کنند
فاصله بین موج‌ها و بازگشت به موج کرونایی باعث بی‌تفاوتی می‌شود و حضور در جمع خانواده با حضور در اجتماعات متفاوت است و چهره کرونا هم تغییر می‌کند و با دشمنی روبرو هستیم که ابعاد مختلف آن را نمی‌شناسیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، فاصله بین موج‌ها و بازگشت به موج کرونایی باعث بی‌تفاوتی می‌شود و حضور در جمع خانواده با حضور در اجتماعات متفاوت است و چهره کرونا هم تغییر می‌کند و با دشمنی روبرو هستیم که ابعاد مختلف آن را نمی‌شناسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

مهدی یزدانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی چهارشنبه شب در جلسه بررسی رسانه‌ای آخرین وضعیت کرونای شهرستان که با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان سوادکوه، رئیس بیمارستان شهدای زیراب وفعالان رسانه‌های رسمی و مجازی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه برگزار شد، اظهار کرد: از اطلاع‌رسانی فعالان رسانه‌های رسمی و مجازی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی برای مقابله با کرونا به برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام کرونا تقدیر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد:اطلاع‌رسانی محیطی، آگاهی بخشی مقابله با کرونا در فضای مجازی، توزیع بروشور‌های مقابله با کرونا، پوشش خبری فعالیت‌های مرتبط با مقابله با کرونا و مشارکت هنرمندان و خبرنگاران در کمک‌های مومنانه را بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای این شهرستان است.
 
*ورود موج دوم کرونا و لزوم آموزش برای زندگی در کنار کرونا
 
در ادامه این نشست بهرام عادلانی ضمن تبریک روز قلم به تغییرات مختلف بیماری کرونا از ابتدا تاکنون اشاره و اظهار کرد: هم اکنون علائم گوارشی هم بر شاخص‌های بیماری کرونا افزوده شد و برخی از کشور‌ها با رعایت مقرارت بهداشتی و پرهیز از تجمعات به شرایط عادی بازگشتند ولی در کشور ما شاهد سخت‌گیری‌های اولیه و سپس رفع موانع، برگزاری تجمعات، افزایش مسافرت‌ها باعث شد تا چرخه بیماری قطع نشود.
 
وی با اشاره به  ورود موج دوم کرونا و لزوم آموزش برای زندگی در کنار کرونا، خاطرنشان کرد: رنگ‌بندی‌ها فقط عدد است و هر‌چند سوادکوه در وضعیت قرمز قرار ندارد ولی فیلم اکسیژن‌دهی در پارکینگ بیمارستان مسیح دانشوری می‌تواند برای سراسر کشور تعمیم پیدا کند.
 
رئیس بیمارستان شهدای زیراب افزود: در حال حاضر از نظر تخت بیمارستانی و امکانات بهداشتی مشکلی در بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه نداریم و رکورد 200 فوت‌شده کرونایی برای یک روز در کشور وضعیت بد و نامناسب آن را نشان می‌دهد.
 
*هنوز همه ابعاد ویروس کرونا شناخته‌شده نیست
 
این مسئول با بیان اینکه هنوز همه ابعاد ویروس کرونا شناخته‌شده نیست، گفت: آنچه رخ می‌دهد آن است که اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن دچار اختلال می‌شود و نیاز یک تا 2 لیتر اکسیژن به فرد معمولی تا 15 لیتر برای فرد کرونایی افزایش پیدا می‌کند و احساس ضعف و آسیب به سایر اجزای بدن را به دنبال دارد.
 
عادلانی به شایعات فضای مجازی در مورد کرونا اشاره و اظهار کرد: متنی منتشر‌شده در فضای مجازی درباره کالبد‌شکافی فرد کرونایی در ایتالیا منتشر شد شایعه است و آن متن دارای غلط‌های املایی و علمی است.
 
وی تصریح کرد: درست است که همه ابعاد ویروس را نمی‌شناسیم اما ساختار سلولی ویروس و شرایط باکتری قابل تشخیص است و کالبد‌شکافی از افراد در بیماری‌های ناشناخته مرسوم است و برای شناسایی بیماری کرونا هم اقدام به کالبد‌شکافی شد.
رئیس بیمارستان شهدای زیراب با بیان اینکه در گذشته آزمایش مربوط به کرونا تا 65 درصد آمار صحیح را نشان می‌داد،افزود: کمبود کیت هم باعث می‌شد تا افراد زیادی آزمایش نشوند و آمار کاذب را در گذشته داشتیم و مرجع رسمی اعلام آمار کرونا، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت هستند.
 
*فوت3 درصدی بیماران کرونایی در سوادکوه
 
این مسئول به وضعیت بیماران کرونایی شهرستان سوادکوه اشاره و خاطرنشان کرد: در ایام کرونا تعداد 3 هزار نفر مشکوک به کرونا به بیمارستان شهدای زیراب مراجعه کردند که 300 نفر بستری شدند و حدود 3 درصد بیماران ما فوت کردند.
 
عادلانی با بیان اینکه رنگ‌بندی‌ها برای رعایت پروتکل‌ها، بازگشایی یا تعطیلی مراکز تجاری و فرهنگی و مسائل مربوط به اشتغال به کار است، بیان کرد: از همه مردم به دلیل همراهی و همکاری در مقابله با کرونا تشکر می‌کنم.
 
وی در پایان گفت: ضعیف‌شدن بیماری در جامعه برای موقعی اتفاق می‌افتد که حدود 60 درصد جامعه مبتلا به آن بیماری شوند و درباره ویروس کرونا با توجه به اینکه کمتر از 20 درصد جامعه مبتلا به کرونا شدند و این ویروس هم چهره‌های متفاوتی داشت و هفته‌ها هم بیماری در بدن می‌ماند موضوع ضعیف‌شدن آن با گذشت زمان انجام نمی‌شود.
 
نصرالله رشیدی نیز در این جلسه به اهمیت نقش رسانه‌ها در ایام کرونا اشاره واظهار کرد: همراهی رسانه‌ها برای پیشبرد اهداف مقابله با کرونا ضرورت دارد، موج دوم کرونا رسیده است و با وجود اینکه شهرستان سوادکوه ورودی استان مازندران، مسافر‌خیز است و در فصل گرما قرار داریم و از همه استان‌های هم مسافر داریم ولی در حال حاضر وضعیت کرونایی سوادکوه، بحرانی نیست.
 
*خودداری از حضور در تجمع‌ها
 
وی با تاکید بر خودداری از حضور در تجمع‌ها، تولد‌ها، جشن‌ها و مراسم‌های مختلف تصریح کرد: چهره ویروس کرونا هنوز شناخته نشده است و تابلو‌های مختلفی دارد و دارو و واکسنی ندارد، و کرونا «سواره» می‌رود و ما به دنبالش می‌دویم و با عمل‌کردن به 3 توصیه استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها می‌توان حلقه‌های استمرار کرونا را شکست.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه افزود:آمار بالای کنونی بیانگر مسیر اشتباه یا جدی‌نگرفتن کرونا است و فاصله بین موج اول و دوم کرونا باعث ساده‌انگاری عمومی شد، شکستن حلقه‌ها و آگاه‌سازی مردم از اولویت‌های مقابله با کرونا است و یک نفر می‌تواند تا 400 نفر را مبتلا کند.
 
*موج‌های دوم و سوم کرونا خطر‌ناک‌تر از موج نخست
 
این مسئول موج‌های دوم و سوم را خطر‌ناک‌تر از موج نخست برشمرد و گفت: فاصله بین موج‌ها و بازگشت به موج کرونایی باعث بی‌تفاوتی می‌شود و حضور در جمع خانواده با حضور در اجتماعات متفاوت است و چهره کرونا هم تغییر می‌کند و با دشمنی روبرو هستیم که ابعاد مختلف آن را نمی‌شناسیم.
 
رشیدی با بیان اینکه برای 4 ماه موضوع نخست شهرستان سوادکوه مقابله با کرونا بود، افزود: مصوبات جلسات مقابله با کرونا از زبان فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان شهدای زیراب در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، همه ما در خطر کرونا قرار داریم و همه باید در کنار هم و با همکاری یکدیگر با آن مقابله کنیم.
 
وی تصریح کرد: رنگ‌بندی‌ها افراد را گمراه می‌کند و با یک نفر اضافه یا کم‌شدن شاهد تغییر رنگ‌بندی‌ها می‌شویم.
 
*مراجعه 3 هزار نفر مشکوک به کرونا به مراکز درمانی سوادکوه
 
 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه افزود: آمار دقیق از کرونا در شهرستان داریم و به دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌کنیم که 3 هزار نفر مشکوک به کرونا به ما مراجعه کردند که البته افرادی هم در خانه قرنطینه بودند و 306 نفر بستری، 270 نفر ترخیص، 15 نفر اعزام به بیمارستان قائم‌شهر و از 140 نفر هم نمونه‌برداری شد و 3 و نیم درصد مبتلایان کرونای سوادکوه فوت کردند.
 
این مسئول تاکید کرد: عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم شستشوی دست در ایام کرونا، فعل حرام است که در آموزه‌های دینی ما و توسط مراجع بیان شد.
 
رشیدی خاطرنشان کرد: همه مواردی که در موج اول داشتیم به صورت نگران‌کننده‌ای در حال تکرار است و سرعت کرونا فرصت برنامه‌ریزی و تدابیر همه‌جانبه را سلب می‌کند.
 
*اطلاع‌رسانی ترس آگاهانه از بیماری کرونا توسط رسانه‌ها
 
وی با اشاره به اختصاص آمبولانس ویژه برای بیماران کرونایی گفت: ترس در ذات خود نقص است ولی اگر آگاهانه باشد، مفید است خواستار اطلاع‌رسانی ترس آگاهانه توسط رسانه‌ها شد.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سوادکوه در پایان تصریح کرد: ترس خالص و غیرآگاهانه باعث ضعف ایمنی می‌شود و قدرت مقابله با کرونا را کاهش می‌دهد، حلقه‌های انتقال کرونا را باید بشکنیم و توجه به رفتار‌ها در جامعه مهم است.

انتهای پیام/
 

,
,
,
,
, *ورود موج دوم کرونا و لزوم آموزش برای زندگی در کنار کرونا,
,
,
,
,
,
,
,
, *هنوز همه ابعاد ویروس کرونا شناخته‌شده نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *فوت3 درصدی بیماران کرونایی در سوادکوه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *خودداری از حضور در تجمع‌ها,
,
,
,
,
,
, *موج‌های دوم و سوم کرونا خطر‌ناک‌تر از موج نخست,
,
,
,
,
,
,
,
, *مراجعه 3 هزار نفر مشکوک به کرونا به مراکز درمانی سوادکوه,
,
,
,
,
,
,
,
, *اطلاع‌رسانی ترس آگاهانه از بیماری کرونا توسط رسانه‌ها,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه