اخبار داغ

احتمال تعطیلی طرح دریا با قرمز شدن وضعیت کرونا؛

کرونا در کمین شهرهای ساحلی/ طرح دریا در 3 شهر مازندران تعطیل شد

کرونا در کمین شهرهای ساحلی/ طرح دریا در 3 شهر مازندران تعطیل شد
با اعلام وضعیت قرمز کرونا در 5 شهر مازندران، طرح دریا در 3 شهر استان تا پایان هفته متوقف و فعالیت در سایر شهرها، ضمن رعایت محدودیت‌های الزامی، بستگی به اعلام وضعیت از سوی دانشگاه علوم پزشکی دارد و توقف اجرای این طرح، در سایر شهرها نیز محتمل بنظر می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، هر ساله، طرح دریا با شروع فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی به مازندران، در شهرهای ساحلی استان، شروع می‌شود.

بر این اساس، طرح دریا طی سال‌جاری، در 15 شهر ساحلی استان مازندران و در بیش از 91 نقطه طرح ساماندهی دریا  از 15 خردادماه سال جاری شروع شد.

طی سال‌جاری نیز هر چند با محدودیت‌های موجود در ایام کرونایی، اجرای این طرح با توجه به خروج مازندران از وضعیت قرمز، در دستور کار قرار گرفت؛ اما در ادامه با اعلام قرمز شدن وضعیت کرونا در 5 شهر مازندران، تصمیمات تازه‌ای در این باره در ستاد کرونای استانی اخذ و به اجرا درآمد.

                          

وضعیت قرمز در 5 شهر مازندران

احمد حسین زادگان استاندار مازندران اعلام کرد که پنج شهر "آمل، بابل، بهشهر، نوشهر و فریدونکنار" در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس آمار در حال حاضر آمل، بابل، بهشهر، نوشهر و فریدونکنار متاسفانه در وضعیت قرمز قرار دارند که البته این نوسان دارد ممکن است طی روزهای آتی به وضعیت نارنجی در بیایند و یا شهرستان های که وضعیت نارنجی دارند قرمز شوند و این بستگی به میزان رعایت مردم دارد.

در پی اظهارات هشداردهنده استاندار مازندران و اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا؛ علاوه بر طرح دریا، تمام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی نیز در این شهرستان‌ها  به حالت تعلیق درآمد.

تعطیلی طرح دریا تا پایان هفته در شهرهای بهشهر و نوشهر

علی رجبی وندچالی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: طرح دریا در برنامه اولیه حداقل تا روز جمعه هفته جاری مصادف با 20 تیرماه به دلیل قرمز شدن وضعیت کرونایی در دو شهرستان بهشهر و نوشهر در شرق و غرب استان مازندران تعطیل است و پس از آن متناسب با وضعیت ویروس کرونا نسبت به ادامه تعطیلی و یا بازگشایی تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، طرح ساماندهی دریای خزر در دو شهرستان بهشهر و نوشهر به دلیل وضعیت قرمز کرونایی تعطیل شد.

احتمال توقف طرح در سایر شهرها وجود دارد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: به دلیل اعلام وضعیت قرمز کرونا در برخی از شهر‌های مازندران، طرح دریا در شهر‌های نوشهر و بهشهر تا آخر هفته تعطیل می‌باشد و تعطیلی این طرح دریا، بستگی به اعلام وضعیت قرمز یا نارنجی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارد.

رجبی وندچالی اضافه کرد: ما طرح دریا در شهرهایی که وضعیت کرونا در آن قرمز اعلام شده را متوقف کردیم و در ادامه نیز طرح دریا در هر شهری که دانشگاه علوم پزشکی استان به ما وضعیت قرمز اعلام کند، تعطیل خواهد شد.

وی متذکر شد: در حال حاضر، طرح دریا در دو شهر بهشهر و نوشهر را تا پایان هفته جاری تعطیل کردیم، اگر در روز شنبه مجددا اعلام شود که وضعیت این شهرها، همچنان قرمز است، این وضعیت تمدید می‌شود؛ اما اگر وضعیت نارنجی یا زرد شود، این طرح را آزاد اعلام می‌کنیم.
                
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، گفت: خوشبختانه، اکنون بررسی‌های ما حاکی از کاهش تعداد مسافران در شهرهای مازندران به ویژه سواحل است، اما خوب، ما بر اساس پروتکل‌های اعلام شده، وظایف خود را برای حفظ سلامت عموم، انجام می‌دهیم.

رجبی وندچالی تاکید کرد: طی روزهای اخیر، بازدید از سواحل شهرهای استان در دستور کار ما قرار دارد و از نزدیک، در جریان آخرین وضعیت سواحل استان، با حضور میدانی قرار داریم و در صورت لزوم، تصمیمات لازم را اخذ و اجرا می‌کنیم.

وی تصریح کرد: کلیه مراکز تجمع، نظیر مراکز فرهنگی، تالارها، استخرها و طرح دریا در تمامی 5 شهر با وضعیت قرمز تا پایان هفته تعطیل است و در ادامه تمدید یا لغو آن، بستگی به اعلام وضعیت این شهرها از سوی دانشگاه علوم پزشکی دارد.

محدودیت‌های استفاده عموم از طرح دریا در شهرهای مازندران

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، در پاسخ به این سوال که از میان 5 شهر با وضعیت قرمز، فریدونکنار نیز جزو شهرهای ساحلی است که می‌بایست طرح دریا در این شهر متوقف می‌شد؛ اعلام کرد: هنوز تا این ساعت، به ما وضعیت فریدونکنار به ما قرمز اعلام نشده است؛ اما فرماندار فریدونکنار به قرمز بودن وضعیت کرونا در این شهرستان از سوی مرکز بهداشت فریدونکنار، اذعان کرد و لذا طی روز گذشته با اعلام فرماندار، طرح ردیا در سواحل این شهر نیز متوقف و تعطیل شد.

رجبی وندچالی در پاسخ به این سوال که چه محدودیت‌هایی را برای استفاده مسافران و شهروندان بومی از سواحل در نظر گرفته‌اید؛ اذعان کرد: در گام نخست، مرکز بهداشت در تمامی سواحل، مستقر شده است تا کنترل‌های بهداشتی زیر نظر آن‌ها، صورت گیرد؛ در گام بعدی، اطلاع رسانی شده است که بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، در داخل آب دریا، فاصله 4 متر و نیم باید رعایت شود.

وی ادامه داد: محدودیت دیگر در طرح دریا، فاصله اجتماعی یک و نیم متری از یکدیگر با الزام زدن ماسک در سواحل است که باید از سوی مسافران و افراد بومی، رعایت شود.

 مردم از سفر به مازندران خودداری کنند

ایرج حریرچی در سومین سفرش به استان مازندران پس از همه گیری ویروس کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر مردم سایر استان‌های کشور به این خطه شمال کشور هم می‌تواند درگیری مردم مازندران را در ارتباط با ویروس کرونا بیشتر کند و هم اینکه احتمال ابتلا به ویروس را در این افراد به دلیل بالا بودن آلودگی در مازندران افزایش دهد.

وی افزود: در شرایط فعلی که از یک هفته گذشته تاکنون، روند ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران روند افزایشی به خود گرفته است، درخواست ما این است که مسافران تهرانی و سایر نقاط کشور اعم از جنوب، غرب و شرق استان‌های کشور به مازندران سفر نکنند.

معاون کل وزیر بهداشت و درمان، تصریح کرد: هم اکنون، 7 شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، به طوری که وضعیت در 4 شهرستان نوشهر، آمل، بابل و بهشهر قرمز شده است.

حریرچی در مورد ارتباط افزایش ابتلا به ویروس کرونا در مازندران با طرح ساماندهی دریا و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در این ارتباط، گفت: باید در این ارتباط در ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

وی یادآور شد: به هر حال، طرح دریا دارای ظرافت‌های خاصی است که باید مورد بررسی بیشتر و دقیق‌تر قرار گیرد و سپس در آن تصمیم‌گیری شود.

با عادی قلمداد کردن شرایط کرونا از سوی مردم و جدی نگرفتن پروتکل‌های بهداشتی در مازندران، وضعیت ویروس کرونا در استان به مرز هشدار رسیده است و افزایش شمار مبتلایان در شهرهای مازندران، گواه بر این مدعا است.

بی شک، تعطیلی طرح دریا در شهرهای ساحلی با وضعیت قرمز و نارنجی، در کنار محدودیت و ممنوعیت فعالیت واحدهای پذیرایی، تالارها، بازار، مراسمات جشن و عزا و همچنین سایر برنامه‌های تجمعی فرهنگی، می‌تواند نقش بسزایی ذر کاهش شمار مبتلایان به این ویروس، باشد که با ورود جدی و قاطع مسئولان و مشارکت و رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم، دست یافتنی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
, وضعیت قرمز در 5 شهر مازندران,
,
,
,
,
,
,
,
, تعطیلی طرح دریا تا پایان هفته در شهرهای بهشهر و نوشهر,
,
,
,
,
,
, احتمال توقف طرح در سایر شهرها وجود دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, محدودیت‌های استفاده عموم از طرح دریا در شهرهای مازندران,
,
,
,
,
,
,
,
,  مردم از سفر به مازندران خودداری کنند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه