اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان خبرداد؛

ایجاد ۳۸۹ اشتغال برای مددجویان قزوینی

ایجاد ۳۸۹ اشتغال برای مددجویان قزوینی
مهرعلی حق‌گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری با پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد و هفتصد و هفتاد چهار میلیون تومان تسهیلات، برای ۳۸۹ مددجو اشتغال‌زایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرعلی حق‌گویان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی اظهار کرد: ایجاد اشتغال یک سیاست جدی در کمیته امداد است؛ چراکه با ابعاد مختلف زندگی مددجو در ارتباط است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال با این معیار اهمیت دارد که سیاست توانمندسازی بر سیاست تواندهی ارجحیت دارد؛ یعنی کمیته امداد امام(ره) تنها به دنبال تأمین معاش مددجو نیست بلکه تلاش می‌کنیم تا رویکرد استقلال معیشتی نیازمندان با عزت و کرامت آنها توأم باشد.

,

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: وقتی مددجو با اتکاء به توانایی‌های خویش کار کرده و درآمد داشته باشد دیگر برای تأمین هزینه‌های زندگی چشم به کمک دیگران ندارد و این گام نخست عزت نفس و کرامت انسانی برای هر فردی است.

,

وی افزود: همین رویکرد عزت بخشی بنیان ایجاد اشتغال و اجرای سیاست توانمندسازی است که با آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، ارائه مشاوره‌های شغلی، استفاده از ظرفیت راهبران شغلی، پرداخت تسهیلات، نظارت و کمک به بازاریابی و ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت کاریابی‌ها محقق می‌شود.

,

حق گویان اعلام کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری با پرداخت بیش از 13 میلیارد و هفتصد و هفتاد و چهار میلیون تومان تسهیلات، برای 389 مددجو اشتغال‌زایی داشته‌ایم.

,

برنامه‌ریزی برای ایجاد بیش از 4 هزار شغل در سال جاری

, برنامه‌ریزی برای ایجاد بیش از 4 هزار شغل در سال جاری,

وی عنوان کرد: از این تعداد 20 طرح کارانگیزی، 47 طرح توان‌افزایی، دو طرح کارفرمایی و 320 طرح خودکفایی بوده است که در اقصی نقاط استان اجرایی شده است.

,

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: این نهاد برای ایجاد اشتغال مددجویان برنامه‌های مختلفی دارد که می‌توان به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان و ارائه بسته تشویقی برای کاریابی‌ها و کارفرمایان اشاره کرد.

,

وی ابراز کرد: براساس بسته تشویقی طراحی شده برای کارفرمایان به ازای هر مددجوی بکارگیری شده، کارفرما می‌تواند 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند؛ همچنین کارفرما می‌تواند به جای این تسهیلات تا دو سال از پرداخت حق بیمه مددجوی جذب شده خود را معاف کند.

,

حق گویان تصریح کرد: امروز کمیته امداد امام(ره) آمادگی دارد تا نیروی کار مورد نیاز واحدهای تولیدی و خدماتی را براساس مهارت مورد نیاز آنها تأمین کند، بر این اساس علاوه بر استفاده از نیروی آماده به کار براساس مهارت‌های موجود، این آمادگی وجود دارد تا نیروی کار را با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای در رسته‌های مورد نیاز کارفرمایان آموزش دهیم.

,

وی در پایان گفت: کمیته امداد استان قزوین برای سال 99 ایجاد 4 هزار و هشتصد و هشتاد و سه اشتغال را برنامه‌ریزی کرده است که با 140 میلیارد تومان اعتبار اجرایی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه