اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد

افزایش ظرفیت تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده در زنجان

افزایش ظرفیت تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده در زنجان
جواد تاجکی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: با افزایش موارد بیماری کووید 19، ظرفیت‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان زنجان افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد تاج کی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضا برای ماسک، تلاش می‌شود هر هفته در داروخانه‌های استان زنجان توزیع شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی با بیان اینکه به دلیل افزایش تقاضا با وجود توزیع هر هفته‌ای، اما کمبودهایی نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان زیادی در استان زنجان وجود دارد اما به دلیل تمام اتوماتیک نبودن دستگاه‌های موجود تنها ماسک تولید شده و کش سوار ماسک نمی‌شود.
,
 
,
این مسئول یادآور شد: در استان زنجان ظرفیت تولید روزانه 200 هزار بدنه ماسک وجود دارد اما به دلیل تمام اتوماتیک نبودن دستگاه‌ها وقت و زمان بیشتری را می‌برد و این میزان به روزی بین 5 تا 10 هزار عدد می‌رسد.
,
 
,
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: تنها یکی از تولیدکندگان استان زنجان به صورت تمام اتوماتیک فعالیت کرده و روزانه 5 هزار ماسک تولید می‌کند که بیشتر در مراکز درمانی، بهداشتی و بیمارستانی توزیع  و بخشی نیز در سطح داروخانه توزیع می‌شود که پاسخگوی نیاز مردم نیست.
,
 
,
تاجکی از تجمیع فعالیت تولیدکنندگان ماسک در زنجان خبرداد و گفت: با تجمیع این واحدها، سرعت کار افزایش یافته و میزان تولید روزانه افزایش می‌یابد.
,
 
,
وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت واحدهای تولیدی ضدعفونی کننده نیز به دلیل افزایش تقاضا و شرایط موجود افزایش یافته است، افزود: تولید انواع ضد عفونی کننده افزایش می‌یابد، تا کمبودی احساس نشود.
,
 
,
این مسئول بیان داشت: در کنار همه فعالیت‌های انجام شده، رعایت خود در قطع زنجیره کرونا تاثیرگذار بوده و ضروری است کسانی که کار واجب ندارند در خانه بمانند.
,
 
,
معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان برضرورت شستشوی مدام دست‌ها با آب و صابون تاکید کرد و گفت: باید با رعایت موارد بهداشتی از انتشار این بیماری جلوگیری شود.
,
 
,
//ن/انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه