اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

شیوع کرونا در آمل بیش از پیش‌بینی‌ها بود/ شهر را داوطلبانه تعطیل کنید

شیوع کرونا در آمل بیش از پیش‌بینی‌ها بود/ شهر را داوطلبانه تعطیل کنید
عباس موسوی گفت: بیماری کرونا در آمل شدت شیوع بالایی داشته، خیلی بیشتر از آنچه که فکر می کردیم در امل اتفاق افتاد است، پیش‌بینی می شود اگر نتوانیم کاری به سرعت انجام دهیم شهرهای قرمز ما بیشتر خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سید عباس موسوی عصر امروز در جلسه ویژه ستاد مبارزه با کرونا که با حضور استاندار مازندران، رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس و مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: این بیماری ها برخلاف بیماری های دیگر زود عملکرد ما بر روند بیماری را مشخص می کند، برخلاف بیماری های فردی مثل دیابت که سالهای بعد مشخص می شود، این بیماری دو هفته بعد تاثیر خود را خواهد گذاشت.

وی با تاکید اینکه زمان در این بیماری خیلی موثر است، اظهار کرد: زمان خیلی برای این بیماری موثر است، در اتش سوزی 10 درخت اگر بخواهیم فردا اقدام کنیم باید هزار درخت را از اتش نجات دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان کرد: اگر برای آمل کاری بخواهیم انجام دهیم باید، محدود سازی باید به سرعت انجام شود، ناوگان ارائه خدمت در حوزه تخصص سلامت انجام می گیرد، اما باید ماهیت تولید این بیماری را از بین ببریم، حتی کشورهای پیشرفته نیز ریزش داشتند، کشورهای که سرانه سلامتشان بیشتر از کشورمان بود و این بخاطر این است که سرعت انتشار این بیماری بالاست، البته هر کاری انجام دهیم  دو هفته بعد تاثیر آن را خواهیم دید.

وی روند افزایشی شیوع بیماری کرونا در آمل  را بیش از پیش بینی ها دانست و یادآور شد: این بیماری در آمل شدت شیوع بالایی داشته، خیلی بیشتر از آنچه که فکر می کردیم در امل اتفاق افتاد است، پیش بینی می شود اگر نتوانیم کاری به سرعت انجام دهیم شهرهای قرمز ما بیشتر خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه شهر را داوطلبانه تعطیل کنید، خاطرنشان کرد: بهتر است داوطلبانه شهر تعطیل شود و یا اینکه مجوز ملی گرفته شود تا تعطیلی الزامی تاکید شود.

وی در خصوص تعطیلی مراسم تصریح کرد: مراسمات تالارها که به منازل و ویلا منتقل می شود، باید دادستان ورود پیدا کند و برای ییلاقات دهیارها و بخشدار باید درگیر شوند.

این مسئول با بیان اینکه در آمل یک کانون تشکیل شده است، عنوان کرد: کانون ها در استان مشخص شده است که باید آن را به متوسط برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: چیزی که رهبری به آن تاکید کردند، اعتقاد داشتین مسئولین است؛ مسئولین باید در ابتدا پرتکل ها را رعایت کنند، این مورد در آمل باید به صورت ویژه اتفاق بیفتاد، در تمام جلسات همه ماسک داشته باشند و جلسات غیرضروری را کنسل کنند.

وی ماسک زدن 80 درصد جامعه را در کاهش ویروس کرونا ضروری خواند و خاطر نشان کرد: اگر از زمان ورود تا خروج منزل تمام مدت ماسک بزنند و رعایت کنند، کاهش چشمگیری خواهیم داشت.

موسوی ادامه داد: در حالی که بیش از 90 درصد رانندگان تاکسی و وسایل نقلیه ماسک استفاده نمی کنند، پلیس می تواند این افراد را جریمه کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه