اخبار داغ

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد

رشد ۳۵ درصدی بیماران بستری و بدحال کرونا/ ۳۳۳ قزوینی بر اثر کرونا جان باختند

رشد ۳۵ درصدی بیماران بستری و بدحال کرونا/ ۳۳۳ قزوینی بر اثر کرونا جان باختند
پیمان نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: امروز در بیمارستان‌های استان ۶۸ بیمار بستری داشته‌ایم که در مقایسه با گذشته که ۴۱ و ۴۲ نفر بوده میزان بیماران بستری و بدحال ۳۵ درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ پیمان نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه ستاد کرونای استان که عصر امروز(پنجشنبه) در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، ضمن اشاره به آخرین وضعیت کرونا اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته در کشور شاهد افزایش بیماری بودیم و در وضعیت قرمز و هشدار گرفتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: خوشبختانه استان قزوین در وضعیت هشدار و قرمز قرار نگرفت، اما وضعیت شکننده بوده و تصمیمات آتی برای دچار نشدن به موج دوم بیماری بسیار دارای اهمیت است.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: امروز در بیمارستان‌های استان ۶۸ بیمار بستری داشته‌ایم که در مقایسه با گذشته که ۴۱ و ۴۲ نفر بوده میزان بیماران بستری و بدحال ۳۵ درصد افزایش داشته است.

,

وی ادامه داد: اکنون در بیمارستان‌های استان ۲۴۱ بیمار بستری وجود دارد که نسبت به گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته و ۲۱ نفر نیز از دستگاه ونتیلاتور استفاده می‌کنند و در مجموع ۳۲ هزار و صد نفر با علایم حاد تنفسی به ما مراجعه کرده‌اند.

,

این مقام مسئول با اشاره به تعداد فوتی‌های تست مثبت قطعی کرونا گفت: تاکنون ۳۳۳ نفر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و طی روزهای گذشته روزانه دو نفر بر اثر بیماری فوت کرده‌اند.

,

وی عنوان کرد: از دوم خرداد روند بیماری صعودی بوده و از ۳۰ خرداد در تعداد بستری‌ها به زیر ۱۶۰ و ۱۷۰ نفر نرسیده‌ایم که این میزان با تعداد بستری‌ها در روز ۲۸ فروردین برابر است و بیشترین حجم بیمار نیز در بیمارستان بوعلی قزوین و شفای تاکستان وجود دارد.

,

قزوین و تاکستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند

, قزوین و تاکستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند,

نامدار بیان کرد: در روز ۱۳ تیرماه قزوین، بوئین زهرا و تاکستان در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت سفید بودند، اما طبق آخرین آمار امروز شهرستان قزوین و تاکستان با میانگین ۳۷ بستری در هفته گذشته در وضعیت نارنجی‌، بوئین زهرا و البرز در وضعیت زرد و آبیک و آوج در وضعیت سفید قرار دارند.

,

وی تاکید کرد: برای کنترل وضعیت به همت و تصمیم جدیدی نیاز است، کنترل مساجد، مصلی‌ها، مهدکودک‌ها، استخرها، سینما و تئاتر، موزه‌ها، تالارهای پذیرایی و بویژه آرایشگاه‌ها دارای اهمیت است و اگر امروز تصمیم قاطعانه نداشته باشیم با رشد بیماری دچار مشکل می‌شویم.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: باتوجه به بررسی‌های علمی نیاز داریم محدودیت‌ها در حوزه‌های ذکر شده اعمال شود و برگزاری مراسمات به هر عنوان کنسل شده، باشگاه ورزشی پربرخورد، کافه، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها و باشگاه‌های ورزشی مجدد تعطیل شوند.

,

وی افزود: زیرساخت‌ها در دانشگاه‌ها برای برگزاری آزمون مجازی فراهم نیست، نباید فردی در اتوبوس‌ها و پاساژها بدون ماسک وارد شود و در این راستا اماکن، بسیج و نیروی انتظامی همکاری کنند، چرا که سلامت شهروندان در مخاطره است.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: در آرامستان‌ها تعداد زیادی از افراد در مراسم شرکت می‌کنند که مخاطرات زیادی به همراه دارد و لازم است عروسی و عزاها در سطح استان تعطیل شود.

,

وی اذعان کرد: هر دستگاهی متولی خاص خود را دارد و باید تاکسیرانی، راه و شهرسازی و همچنین سایر دستگاه‌ها نظارت دقیق داشته باشند و دانشگاه علوم پزشکی نیز به عنوان متولی نهایی در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

,

برپایی مجدد نقاهتگاه‌ و بیمارستان صحرایی در قزوین

, برپایی مجدد نقاهتگاه‌ و بیمارستان صحرایی در قزوین,

نامدار عنوان کرد: طبق جلسه اورژانسی کمیته درمان در استان و رصدی که از سایر استان‌های مشابه قزوین انجام شده طغیان بیماری طی ۱۰ روز اتفاق افتاده و عدد موجود بستری به سه برابر رسیده‌ بنابراین برپایی نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی مجدد مورد بررسی قرار گرفت.

,

وی ادامه داد: ظرفیت بیمارستان بوعلی طی دو سه روز آینده تکمیل می‌شود و باید مجدد از ظرفیت بیمارستان‌های تامین اجتماعی، ارتش، بیمارستان رحیمیان الوند توسط سپاه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه مراجعه بیماران به علت ترس از بیماری نوپدید به بیمارستان‌ها کاهش یافته گفت: با سیر صعودی بستری بیماری‌های غیرواگیر مواجه شده‌ایم که به علت عدم مراجعه به موقع آسیب‌های جدی دیده‌اند و بیماران کلیوی و سکته‌های قلبی و مغزی از جمله این موارد هستند.

,

وی افزود: اکنون بیمارستان‌ها گنجایش روزهای اول را ندارند و ولایت و سایر بیمارستان‌ها با ضریب اشغال بالای ۷۰ درصد درحال خدمت رسانی هستند و باید درصورت نیاز از ظرفیت سایر منابع بیمارستانی نیز بهره برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه