اخبار داغ

انتقاد تند ترامپ از جنبش سیاه‌پوستان

انتقاد تند ترامپ از جنبش سیاه‌پوستان
رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست به شدت از گروه اصلی سازمان‌دهنده تظاهرات‌های سیاه‌پوستان انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به شدت از گروه موسوم به «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» که سازمان‌دهنده اصلی تظاهرات‌های ضدنژادپرستی اخیر بوده‌اند انتقاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
ترامپ در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن‌پست درباره این گروه گفت: «یک نگاهی بیندازید به آدم‌هایی که  آن را اداره می‌کنند. مارکسیست هستند، آدم‌هایی هستند که شما نمی‌خواهیدشان.»
,
 
,
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه از نظرات مثبت موجود به این گروه هم انتقاد کرده است: «با وجود اینها می‌بینید که از آنها تصویر آدم‌های فوق‌العاده‌ای ساختند. وقتی به شورش‌ها و همه اتفاقاتی که افتاده نگاه کنید می‌بینید که گروه بسیار بسیار تفرقه‌اندازی هستند.»
,
 
,
رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «من تنها کسی نیستم که اینطوری فکر می‌کنم. آدم‌های زیادی هستند که نمی‌خواهند در این مورد صحبت کنند چون جرأت ندارند، ولی این را حس می‌کنند.»
,
 
,
ترامپ دو هفته پیش هم رهبر جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» را به خیانت متهم کرده بود.
,
 
,
ترامپ در توئیتر نوشت: «رهبر جنبش جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد می‌گوید "اگر آمریکا چیزی را که ما می‌خواهیم به ما ندهد ما این سیستم را آتش زده و آن را سرنگون خواهیم کرد." اسم این، خیانت، آشوبگری و شورش است.»
,
 
,
شهرهای بزرگ آمریکا در هفته‌های گذشته، پس از انتشار فیلمی از قتل یک فرد سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» توسط پلیس آمریکا به صحنه یکپارچه اعتراض علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تبدیل شده است.
,
 
,
ترامپ تا به حال چندین بار برای از القاب توهین‌آمیز مانند مانند «اراذل» و «غارتگر» درباره معترضان استفاده کرده و آنها را به استفاده از زور تهدید کرده است.
,
 
,
شبکه اجتماعی توئیتر، در واکنش روی پیام‌های ترامپ که در آن معترضان تهدید می‌شوند «برچسب خشونت» زده است.
,
 
,
منبع: فارس
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه