اخبار داغ

شهردار فریدونکنار خبر داد

ساماندهی سکونت‌گاه غیررسمی «حسن‌آباد» فریدونکنار تا یک سال آینده

ساماندهی سکونت‌گاه غیررسمی «حسن‌آباد» فریدونکنار تا یک سال آینده
محمدعلی آزادی از جذب درآمد ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری فریدونکنار در سال ۹۸ خبر داد و گفت: منطقه «حسن‌آباد» تا یک سال دیگر ساماندهی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمدعلی آزادی پنجشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: شهردای فریدونکنار درحال ظرفیت‌سازی برای حضور سرمایه‌گذاران است چراکه با حضور سرمایه‌گذاران شهر فریدونکنار می‌تواند شاهد رونق اقتصادی باشد.
 
وی با اشاره به نحوه اجرای پروژه‌های انبوه‌سازی در سطح شهر، خاطرنشان کرد: ضوابطی برای بلندمرتبه‌سازی بر اساس قانون وجود دارد که نسبت به درخواست سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد و در ابتدا باید به تصویب شورای اسلامی و کمیسیون ماده پنج برسد سپس به مرحله اجرا می‌رسد.

شهردار فریدونکنار با بیان اینکه تعرفه برای سرمایه‌گذاری در فریدونکنار نسبت به شهرهای دیگر پایین‌تر است تصریح کرد: امکان برای سرمایه‌گذاری در فریدونکنار موجود است و با گرمی از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم.

آزادی یادآور شد: بنابر مصوبه شورای عالی شهرسازی، شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۸ طبقه نمی‌توانند ساخت و ساز داشته باشند که البته درحال پیگیری هستیم تا این شرایط تغییر پیدا کند چراکه شهرهایی مانند فریدونکنار که با کمبود مساحت رو به رو هستند، ساختمان‌های چند طبقه می‌تواند به کمک جمعیت شهر بیاید.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا استانی، تاکسی‌ها باید تعداد مسافران خود را به‌خاطر بیماری کرونا کاهش دهند و باتوجه به کم شدن درآمد رانندگان تاکسی نیاز به افزایش کرایه آن‌ها است.

شهردار فریدونکنار درخصوص احداث میدان‌گاهی بندر عنوان داشت: به دلیل موانعی که در زمینه تملک و عقب‌نشینی خیابان‌ها و همچنین اختلاف نظراتی که با اداره کل بنادر داریم دچار برخی مشکلات هستیم اما با جلساتی که برگزار می‌شود به دنبال احداث هر چه زودتر تندرو کندرو و میدان‌گاهی بندر هستیم.

آزادی با اشاره به مشکلات زیرساختی پل مرکزی فریدونکنار گفت: نشست‌های تخصصی با سازمان نظام مهندسین برای استحکام پایه‌های پل مرکزی شهر برگزار شد و درحالی که آماده ترمیم بودیم اما به‌دلیل بارندگی‌های زیاد و افزایش سطح آب امکان ترمیم در حال حاضر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای مناسب‌سازی ورودی شهر باید زیرساخت‌های عمرانی لازم فراهم شود اظهارکرد: تعریض و اگوگذاری خیابان ولیعصر که منتهی به پل کمربندی است درحال انجام بوده و اگر این پروژه نهایی شود شاهد ساماندهی قسمت جنوبی فریدونکنار خواهیم بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در برنامه امسال پیاده‌رو سازی خیابان ۲۴ متری ساحلی درنظر گرفته شده که برای ورودی ساحل بسیار می‌تواند مناسب باشد که البته مشارکت اهالی آن منطقه با شهرداری نیاز است.

شهردار فریدونکنار درخصوص احداث پارک تخصصی کودکان گفت: پارک تخصصی کودکان بنابر برآوردهای صورت گرفته هزینه زیادی را می‌طلبد که اگر کار آغاز شود امکان دارد سالیان زیادی به طول انجامد چراکه اعتبار زیادی نیاز دارد.

آزادی تصریح کرد: درآمد شهرداری فریدونکنار در سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان بوده که تمام این مبلغ در زمینه‌های عمرانی و جاری هزینه شده که البته سهم هزینه‌های جاری از این میزان بیشتر بوده است.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه ناوگان حمل و نقل شهرداری فرسوده بوده‌اند نیازمند نوسازی این ناوگان بودیم که با مصوبه شورا درخواست وام چهار میلیاردی از سازمان شهرداری‌ها شد تا ناوگان موتوری شهرداری نوسازی شود.

شهردار فریدونکنار ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۹ مبلغ درآمدی شهرداری فریدونکنار به میزان ۳۳ میلیارد تومان باشد.

آزادی گفت: یکی از معضلاتی که در فریدونکنار وجود دارد موضوع ساماندهی سکونت‌گاه غیررسمی منطقه حسن‌آباد است که باید ارگان خاصی آن منطقه را مدیریت کند و باتوجه به اینکه در حریم شهر قرار دارد طرح ساماندهی به شهرداری واگذار شد.

وی با بیان اینکه پیش‌نویس طرح ساماندهی منطقه حسن‌آباد آماده و به اداره کل راه و شهرسازی ارائه شد اظهارکرد: در هفته‌های آینده جلسه تخصصی برای این موضوع برگزار می‌شود که باتوجه به روند مطلوبی که درحال انجام است امیدواریم تا یک سال دیگر ساماندهی این پروژه به اتمام برسد.

شهردار فریدونکنار خاطرنشان کرد: به‌دنبال این بودیم که از فضای پارک لاله برای عرضه محصولات خانگی و صنایع دستی بانوان استفاده شود اما به‌خاطر شیوع بیماری کرونا و تعطیلی پارک، این موضوع درحال حاضر منتفی شد که به محض برطرف شدن بیماری بازارچه عرضه محصولات خانگی راه‌اندازی می‌شود.

آزادی درخصوص مشکل ورود فاضلاب شهری به دریا گفت: متولی اصلی فاضلاب شهری اداره آب و فاضلاب بوده و نظارت بر واحدهای خدماتی یا مسکونی که موجب آلودگی محیط شهری می‌شوند بر عهده محیط زیست و شبکه بهداشت است و شهرداری متولی ساخت و سازها و هدایت آب‌های سطحی است.

این مسئول با اشاره به موضوع ساماندهی سگ‌های ولگرد تصریح کرد: دو مکان از سوی شهرداری برای ساماندهی سگ‌های ولگرد درنظر گرفته شد که مورد تایید نهادهای نظارتی قرار نگرفت و باید در ابتدا مکان مناسب مشخص شود.

وی یادآور شد: ۵۰ درصد از درآمد مربوط به فروش ویلا باید در محل پارکینگ طبقاتی و ۵۰ درصد دیگر برای دو پروژه اگوگذاری خیابان ولیععصر و دیواره حفاظتی کچب‌رود هزینه شود.

شهردار فریدونکنار بر لزوم بسترسازی مناسب برای سرمایه‌گذاری تاکید کرد و بیان داشت: ازجمله کارهایی که در دست اقدام بوده پروژه پیاده‌راه سبز ساحلی است که می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار موثر باشد.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه