اخبار داغ

ستاد مبارزه با کرونا مجوز نمی دهد؛ کشتی گیران بلاتکلیفند

لیگ برتر کشتی در محاق/ مسابقات برگزار نمی شود؟

لیگ برتر کشتی در محاق/ مسابقات برگزار نمی شود؟
با توجه به شدت دوباره شیوع ویروس کرونا برگزاری لیگ کشتی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فدراسیون کشتی برای برگزاری رقابتهای لیگ برتر کشتی در دو رشته آزاد و فرنگی برنامه های مفصلی در سال جاری دارد. فصل نقل وانتقالات مسابقات آغاز شده و تیم های حاضر در لیگ درصدد عقد قرارداد با نفرات مدنظر خود هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طبق برنامه سازمان لیگ کشتی مرداد و شهریور برای برای برگزاری رقابتهای امسال پیش بینی شده اما با توجه به شدت شیوع ویروس کرونا برگزاری این رقابت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

,

در حال حاضر ستاد مقابله با کرونا اجازه از سرگیری فعالیت‌های کشتی را صادر نکرده و در صورتی که این مجوز از سوی ستاد صادر نشود مسابقات لیگ کشتی برگزار نخواهد شد.

,

ظاهرا فدراسیون کشتی برای برگزاری اردوها پروتکل بهداشتی تنظیم کرده اما ستاد مقابله با کرونا هنوز جوابی به آن نداده است. متاسفانه با توجه به شدت ویروس کرونا در این روزها، کشتی همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد. پیش از این هم از سوی اتحادیه جهانی کشتی تمامی رقابت‌های این رشته ورزشی تا ۱۰ تیرماه لغو شده بود اما دوباره با تشکیل جلسه از سوی اعضای هیئت رئیسه اتحادیه جهانی این زمان تا ۱۰ شهریورماه تمدید شد.

,

*امامی: برگزاری لیگ منوط به مجوز ستاد کرونا است

, *امامی: برگزاری لیگ منوط به مجوز ستاد کرونا است,

محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی برگزاری لیگ کشتی را منوط به مجوز ستاد مبارزه با کرونا می داند.

,

امامی درباره برگزاری رقابت های لیگ کشتی آزاد و فرنگی با توجه به وخامت اوضاع شیوع ویروس کرونا برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان، اظهار کرد: قطعا مهمترین اصل برای فدراسیون کشتی حفاظت از سلامت کشتی گیران، مربیان و دیگر نفرات دخیل در این رشته است. حضور کشتی گیران در رقابت های داخلی و بین المللی در صورت تایید حفظ سلامتی آن ها صورت می گیرد و اتحادیه جهانی کشتی نیز همواره بر لزوم حفاظت از سلامت کشتی گیران در اوضاع فعلی تاکید کرده است.

,

سخنگوی فدراسیون کشتی افزود: برای برگزاری لیگ همانطور که از سرگیری رقابت ها به دلیل شیوع مجدد کرونا به تاخیر افتاد، برای برگزار کردن آن مهمترین اصل برای فدراسیون اطمینان از سلامت کشتی گیران خواهد بود.

,

وی تصریح کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی موارد را رصد می کند و هر زمان که مجوز برگزاری لیگ کشتی را به فدراسیون بدهد، فدراسیون نیز اقدام به برگزاری لیگ خواهد کرد. تا زمانیکه این مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا ارائه نشود، قطعا لیگ برگزار نمی شود. در صورت دادن مجوز نیز تمامی پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ارائه شده برای برگزاری مسابقات رعایت می شوند.

,

وی درباره زمان تقریبی برای آغاز تمرینات ملی پوشان گفت: اجازه این موضوع نیز در دست ستاد ملی مقابله با کروناست. از سوی دیگر تا زمانی که اتحادیه جهانی کشتی به صورت قطعی برگزاری مسابقات را مشخص نکرده نمی توانیم ریسک کنیم و سلامت کشتی گیران را به خطر بینداریم. اتحادیه جهانی هنوز به صورت قطعی برگزاری رقابت ها را اعلام نکرده و باید منتظر اعلام تصمیم نهایی باشیم.

,

*توکلیان: برگزاری لیگ در این شرایط به صلاح کشتی نیست

, *توکلیان: برگزاری لیگ در این شرایط به صلاح کشتی نیست,

امیر توکلیان مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد یکی از مخالفان برگزاری رقابتهای لیگ کشتی محسوب می شود و در این باره می گوید: بحث برگزاری لیگ کشتی در این شرایط از اساس غلط است، چرا که ما باید در ابتدا امکانات برپایی چنین رویدادی را در سطح کشور مهیا کنیم. طبیعتا با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و آمار نگران کننده مرگ برخی مبتلایان نمی‌توان به راحتی در خصوص لیگ کشتی صحبت کرد.  ما باید به این نکته توجه کنیم که آیا سالن های کشتی در ایران، شرایط و استانداردهای برگزاری لیگ کشتی در این وضعیت را دارد و اصلا می توان سلامت کشتی گیران، مربیان، تماشاگران و عوامل اجرایی لیگ کشتی را در این سالنها تضمین کرد؟

,

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: برخی مسابقات رشته های ورزشی را می توان در فضای باز برگزار کرد که حساب آن رشته ها از کشتی جداست؛ اما آیا می توان رشته پربرخوردی همچون کشتی را در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار کرد؟ بسیاری از ورزشکاران ما ممکن است نشانه هایی از بیماری را نداشته باشند، اما این امکان وجود دارد که هر کدام از آنها ناقل باشند.

,

توکلیان افزود: به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کشتی که خودم سالیان سال سابقه حضور در لیگ کشتی را به عنوان کشتی‌گیر و سرمربی داشتم، معتقدم برگزاری لیگ برتر در این وضعیت یک اشتباه بزرگ خواهد بود. حال اینکه با عقد قرارداد با کشتی گیران و مربیان به همه فشار بیاوریم که زودتر لیگ برگزار شود، واقعا کار منطقی و درستی نیست. از سوی دیگر اسپانسرهای وارد شده به لیگ کشتی هم باید این موضوع را قبول کنند که فعلا شرایط برای مسابقات مهیا نیست و شاید مجبور شوند تا سال آینده برای برگزاری لیگ منتظر بمانند.

,

وی ادامه داد: وخامت اوضاع جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا به حدی است که مجامع بین المللی ورزشی، بازیهای المپیک را هم به تعویق انداخته اند و چه بسا اصلا در سال آینده هم شاهد برگزاری المپیک نباشیم. حال چطور می توان در این وضعیت حرف از برگزاری لیگ زد و همه چیز را عادی جلوه داد. بی تردید ممکن است برگزاری لیگ کشتی تا سال آینده به تعویق بیافتد، چراکه طبق شواهد، موج کرونا ممکن است در فصل پاییز و زمستان با شدت بیشتری ادامه داشته باشد.

,

انتهای پیام

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه