اخبار داغ

هشدار لاوروف درباره استفاده تروریست‌ها از ویروس کرونا/ تیرگی روابط آمریکا-چین، به نفع روسیه نیست

هشدار لاوروف درباره استفاده تروریست‌ها از ویروس کرونا/ تیرگی روابط آمریکا-چین، به نفع روسیه نیست
وزیر امور خارجه روسیه گفت: چالش‌های موجود در جهان در دوران شیوع ویروس کرونا کاهش نیافته و برخوردهای مخرب دولت آمریکا نیز به این مشکلات اضافه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه، امروز، جمعه، در سخنرانی خود در نشست آن-لاین مجمع بین المللی «مطالعات پریماکوف»، با موضوعیت "روسیه و جهان پس از کووید-19" هشدار داد، اطلاعاتی در دست است که تروریست‌ها در نظر دارند از تغییر شکل ویروس کرونا استفاده کرده و انواع جدیدی از ویروس‌ها را تولید کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
لاوروف گفت: «شیوع این عفونت، همه چالش‌ها و تهدیدات موجود در جهان را تشدید کرده و آنها ناپدید نشده‌اند. گمانه زنی‌هایی وجود دارد، مبنی بر اینکه تروریست‌ها در فکر چگونگی استفاده از تغییر شکل این ویروس برای تولید انواع جدید ویروس‌ها هستند.»  
,
 
,
وی با یادآوری اینکه در طول همه گیری ویروس کرونا، جدیت دیگر تهدیدات مربوط به امنیت بین المللی، از جمله قاچاق مواد مخدر، جرایم سایبری، تغییرات آب و هوا اوضاع و محیط زیست و همچنین درگیری‌های مسلحانه، کمتر از قبل نشدند، تأکید کرد: «این مشکل هم بر سایر چالش‌ها اضافه شد که در چنین شرایطی، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده به خط مشی خود در جهت  تضعیف عمدی کلیه مکانیزم‌های قانونی و نظارتی کنترل تسلیحات و همکاری‌ها در عرصه بین المللی ادامه می دهد و نمونه‌های این برخورد، خروج این کشور از یونسکو و سازمان بهداشت جهانی، شورای حقوق بشر سازمان ملل است.»
,
 
,
وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که تیرگی روابط ایالات متحده و چین، به هیچ وجه به نفع روسیه نیست. لاوروف گفت: «من معتقدم که رویارویی و این تیرگی روابط به هیچ وجه منافع ما، منافع اتحادیه اروپا و منافع سایر کشورهای جهان را برآورده نمی‌کند.»
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه