اخبار داغ

امام جمعه قزوین:

مسئولان و مجلسی‌ها فکری به حال گرانی افسارگسیخته کنند

مسئولان و مجلسی‌ها فکری به حال گرانی افسارگسیخته کنند
آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین گفت: هر دستگاهی طبری‌های خود را بشناسند و اجازه ندهد اتفاقاتی رخ دهد که مفاسد برای مردم مشکلاتی ایجاد کند و تلفاتی در این حوزه داشته باشیم و سپس ورود کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی برگزار می‌شود، اظهار کرد: همه ما به تقوای الهی نیازمندیم، هر فردی در زندگی فردی خود به شدت نیازمند تقواست و بدون تقوا زندگی آشفتگی، استرس، اضطراب، یاس و ناامیدی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

این خطیب جمعه افزود: زمانی انسان با اطمینان و آرامش و آسایش زندگی می‌کند که تقوا در زندگی وی جاری باشد و افکار و اندیشه و اعمال و رفتار و سخن و گفتارش منطبق بر تقوای الهی باشد، این شخص روی خوش آرامش و زندگی سعادتمندانه را خواهد دید.

,

وی ادامه داد: در واقع ما تقوا را باید در مناسبت‌هایی که در زندگی ما رخ می‌دهد جستجو کنیم، در این ایام که فصل برداشت محصولات زراعی است شکر نعمت خدا بدین صورت است که ما حکم وجوهات شرعی مثل خمس و زکات و انفاق و صدقات را به جای بیاوریم.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: در قرآن کریم آیات بسیاری در حوزه زکات و انفاق و صدقه وجود دارد که باید به آنها عمل کنیم. همچنین خدای متعال در قرآن کریم فرموده است که در مال شما حق مشخصی برای نیازمندان و محرومان و مستضعفان قرار دادیم که باید تکلیف آن مشخص شود. اگر ما به سمت صدقه و کار نیک قدم برداریم خدای متعال چندین برابر به مال ما برکت خواهد داد.

,

وی با اشاره به هفته عفاف و حجاب یادآور شد: این مناسبت به واسطه کشتار مردمی که در مسجد گوهرشاد مشهد در مقابل نیرنگ استعماری رضاخانِ وابسته به انگلیس قیام کردند صورت گرفت. وی می‌خواست عفاف و حجاب را از بین ببرد اما ایستادگی مردم باعث شد رضاخان و حامیانش به شکست مفتضحانه وادار شوند.

,

امام جمعه قزوین ادامه داد: مردم ما با ایستادگی در برابر استعمار رضاخانی نشان دادند که زیر بار خواسته‌های استعمار نمی‌روند و اصالت‌های ایمانی خود را حفظ می‌کنند و برای آن ارزش قائل هستند.

,

عابدینی در ادامه با اشاره به شیوع دوباره کرونا اضافه کرد: زمانی که همه ما به خوبی می‌دانیم که این ویروس منحوس در بین مردم وجود دارد و عده زیادی را به مرگ و نابودی دچار کرده و حتی وضعیت استان قزوین را هم دچار مشکل کرده است، همه وظیفه داریم که مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.

,

وی عنوان کرد: البته امروز وضعیت استان قزوین در حوزه کرونا بحرانی نیست و الا ما مثل اوایل سال نمازجمعه را برگزار نمی‌کردیم؛ ولی هم اکنون طبق نظر کارشناسان نمازجمعه با رعایت فاصله اجتماعی و حفظ مسائل بهداشتی درحال برگزاری است.

,

با رعایت مسائل بهداشتی برای کادر درمان زحمت مضاعف ایجاد نکنیم

, با رعایت مسائل بهداشتی برای کادر درمان زحمت مضاعف ایجاد نکنیم,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: به لطف الهی اهل مسجد و نمازجمعه مسائل بهداشتی و سلامت را رعایت می‌کنند اما توصیه ما این است که زمانی که در فضای عمومی جامعه حاضر می‌شوید هم مسائل بهداشتی را رعایت کنید، با رعایت نکردن مسائل بهداشتی، کادر درمانی و پزشکی استان خود را به زحمت مضاعفی خواهیم انداخت.

,

این خطیب جمعه ابراز کرد: چندماهی است که کادر درمان و پزشکی ما در حال تلاش و زحمت برای رفع این بیماری و درمان بیماران هستند بنابراین همه ما باید کمک کنیم تا با بیماری برای کادر درمان زحمت ایجاد نکنیم و هم متدینین و طلاب و دانشجویان و روحانیت ما دوباره برای کمک به کادر درمانی و خدماتی برنامه ریزی کنند تا در صورت نیاز آمادگی داشته باشند.

,

وی با اشاره به گرمای هوا در قزوین تصریح کرد: در شرایط فعلی صرفه جویی در مصرف آب و برق ضروری است و بی توجهی به این مساله زندگی مردم را به مخاطره می اندازد و مسئولان مربوطه مجبور به قطع آب و برق می شوند. یادمان باشد که خدای متعال در قرآن کریم اسراف کاران را برادران شیاطین معرفی کرده است.

,

امام جمعه قزوین با اشاره به روز بهزیستی در 25تیرماه ابراز کرد: از همه عزیزانی که در عرصه پرزحمت بهزیستی تلاش می‌کنند، تشکر کرده و برایشان آرزوی توفیق داریم و به آنها خداقوت عرض می‌کنیم.

,

عابدینی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه شهر قزوین بیان کرد: در جنگ 33روزه لبنان که سالیان قبل انجام گرفت صهیونیست‌ها از اسلام سیلی محکمی دریافت کردند و خدا را شاکریم به واسطه عظمتی که به اسلام و مسلمانان عنایت کرد، امیدوارم همواره این سیلی‌های محکم بر صورت کریه ظالمان نواخته شود تا شاهد قطع ظلم در جهان باشیم.

,

وی با اشاره به گرانی افسارگسیخته در جامعه اذعان کرد: این گرانی مردم ما را به زحمت زیادی انداخته است و مسئولان و مجلسی‌ها باید برای رفع این موضوع ورود پیدا کنند. اگر قرار است مجلس به دولت تذکر جدی دهد این اقدام باید سریع تر صورت بگیرد و امروز حتی برای این اقدام دیر شده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مسئولان ما باید درک کنند که مردم در چه شرایط سخت اقتصادی قرار دارند و فشار گرانی و بیکاری و اوضاع نابسامان زندگی آنها را سخت کرده است؛ امیدواریم مسئولان با فعالیت جهادی به داد مردم برسند و وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

,

این خطیب نمازجمعه در پایان عنوان کرد: هر دستگاهی طبری‌های خود را بشناسند و اجازه ندهد اتفاقاتی رخ دهد که مفاسد برای مردم مشکلاتی ایجاد کند و تلفاتی در این حوزه داشته باشیم و سپس ورود کنند؛ باید به موقع مفسدان هر دستگاهی و مجموعه ای شناسایی شوند و این طبری‌ها از سوءاستفاده مالی و اقتصادی بازداشته شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه