اخبار داغ

خلاصه خطبه های نمازجمعه کهگیلویه و بویراحمد؛

واکنش امام جمعه یاسوج به اعتبارنامه تاجگردون/لزوم ورود مسئولان امنیتی به مسئله آتش سوزی های اخیر

واکنش امام جمعه یاسوج به اعتبارنامه تاجگردون/لزوم ورود مسئولان امنیتی به مسئله آتش سوزی های اخیر
آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه درشهرستان های با وضعیت سفید استان کهگیلویه و بویراحمد با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه درشهرستان های با وضعیت سفید استان کهگیلویه و بویراحمد با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

یاسوج:

, یاسوج:,
مجلس تنها سنگر خدمت به مردم نیست/از زحمات تاجگردون تشکر می کنم/مردم مراقب دسیسه ها باشند
, مجلس تنها سنگر خدمت به مردم نیست/از زحمات تاجگردون تشکر می کنم/مردم مراقب دسیسه ها باشند,

آیت الله حسینی در نماز جمعه این هفته  شهر یاسوج گفت: انسان می تواند با توبه و کارهای نیک گذشته را جبران کند و کسانی که تکبر دارند و هواپرست می شوند و از درگاه خداوند متعال سرپیچی می کنند در دوزخ بر عذابی سخت گرفتار خواهند شد.

,
 
,
وی گفت: عقل برای هدایت بشر کافی نیست باید رسولانی باشد و وحی باشد تا انسان را به کمال برساند، خداوند برای هدایت بشر  ۱۲۴ هزار پیغمبر فرستاد و ۱۱۴کتاب نیز بر پیامبران برای هدایت بشریت نازل شده است.
,
 
,
امام جمعه یاسوج افزود: اگر انسان به فرمان خداوند گوش داد سعادتمند خواهد شد و اگر سرپیچی کند نابود می شود، نماز، حجاب، عفاف و حج انسان را به خداوند می رساند که این بالاترین درجات برای رسیدن به خدا است .
,
 
,
آیت الله حسینی گفت: یکی از اصول مقرب بودن عفت و پاکدامنی و حجاب است و مرد و زن فرقی ندارد، حجاب و عفاف از کمالات انسان است اگر حجاب و عفاف را از انسانها بگیرند فرقی با حیوانات ندارند.
,
 
,

 وی در ادامه افزود: مردم ما همیشه در خط مبارزه  با دشمنان بودند در تمام مراسمات داخلی و راهپیمایی تلاش پرشور داشته اند و در آخرین حضور شان در انتخابات بود.

,

 

,
حسینی ادامه داد: امروز جامعه بشری تلاش می کند که بر خلاف دستور خداوند عفاف و حجاب را از مردم بگیرند، امروز دشمن خیلی روی این برنامه کار می کند، می خواهند کاری کنند که جوانان ما عفت لازم را نداشته باشند دختر نباید لباسش نامناسب باشد و تحریک کننده باشد این ها بر خلاف دستور است.
,
 
,
 
,
امام جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم‌نماز جمعه گفت: یک نماینده بعد از تایید  شواری نگهبان اگر به  مجلس ورود پیدا کرد، روال قانونی تایید اعتبار نامه توسط نمایندگان بر طبق قانون بررسی می شود.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون نماینده سابق گچساران و باشت توسط آرای نمایندگان که حق قانونی نمایندگان بود مورد تایید قرار نگرفت.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: طبیعی است که طرفداران تاجگردون از عدم تایید  اعتبار نامه نماینده آنها ناراحت باشند اما مردم ما همیشه در مقابل قانون تسلیم هستند و مردم شهرستانهای باشت و گچساران همان طوری که خود آقای تاجگردون دعوت به آرامش کردند الان آرام هستند.

وی بیان داشت: تنها سنگر خدمت به  مردم مجلس نیست بلکه تاجگردون به دلیل توانایی هایش  می تواند در سنگرهای دیگر  به انقلاب خدمت کند، در همین مکان از زحمات آقای تاجگردن تشکر می کنم.

حسینی در پایان گفت: مردم گچساران و باشت باید مراقب توطئه ها و شیطنت های دشمنان باشند که به دسیسه های خود سعی بر ایجاد مشکل دارند
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,

امام جمعه یاسوج در ادامه در خصوص ماجرای اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون گفت: نمایندگان مجلس با رای مردم به عنوان نماینده انتخاب می‌شوند و اعتبارنامه آن‌ها بر اساس قانون باید مورد تایید نمایندگان قرار بگیرد و این مساله قانونی است که باید طی شود ممکن است گاهی اوقات اعتبارنامه یک نماینده تایید نشود همان گونه که اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون تایید نشد و این حق قانونی نمایندگان مجلس است که اعتبارنامه را بررسی کنند که بر اساس شواهد و مدارک و دلایل انجام می‌شود.

,

 

,

وی با بیان این که مردم استان ما همواره در برابر قانون تسلیم بوده و هستند ادامه داد: مردم گچساران و باشت به قانون تمکین می‌کنند و در این بین غلامرضا تاجگردون مردم این دو شهرستان را به آرامش دعوت کرد و طبیعی است که طرفداران تاجگردون ناراحت و نگران باشند لذا باید آرامش خود را حفظ کنند و تابع قانون باشند.

,

 

,

حسینی با اشاره به این که نمایندگی مجلس تنها سنگر و مسیر خدمت نیست اظهار کرد:  غلامرضا تاجگردون با داشتن تجربه می‌تواند در دیگر حوزه‌ها و عرصه‌ها به مردم کشور و استان و گچساران و باشت خدمت کند.

,

 

,

وی در پایان گفت: برخی‌ها شیطنت می‌کنند و به دنبال تفرقه افکنی و اختلاف افکنی هستند که باید مردم هوشیار باشند و اجازه ندهند که دشمنان سوء استفاده کنند.

,

*********************

, *********************,
دهدشت:
 
مسوولان امنیتی به مسئله خائیز ورود کنند/سهوی بودن همه آتش‌سوزی‌ها قابل پذیرش نیست
 حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت به تبیین بخشی از پاسخ رهبر انقلاب به نامه رهبر حماس پرداخت و اظهار داشت: در شرایط کنونی حمایت ایران از سرزمین فلسطین از بحر تا نهر را مشخص می‌کند. 
 
امام جمعه دهدشت از اسماعیل هنیه به شخصیت محبوب و دارای جایگاه در فلسطین نام برد و گفت: قدس و فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است. 
 
وی اضافه کرد:  حماقت ذاتی صهیونیست و آمریکا باعث ایجاد جبهه جدید شده اما نقشه آنها نقش بر آب خواهد شد. ایران اسلامی با آگاهی از شرایط کنونی فلسطین و نقطه ضعف دشمن می‌داند تحرکات عجولانه ترامپ و نتانیاهو به جایی نخواهد رسید. 
 
وی با بیان اینکه آزادی فلسطین آرمان ماست تاکید کرد:  تا تحقق این آرمان وظیفه انسانی،  انقلابی و شرعی و دینی خود را انجام می‌دهیم. 
 
وحدانی‌فر با اشاره به مسئله تحول مد نظر رهبر انقلاب گفت:  سال۹۹ با ویروس کرونا شروع شد اما این بیماری فرصت‌هایی ایجاد کرد، مشارکت مردم و همدلی در جامعه دینی زیباترین تصاویر اخلاقی را به جهان نمایش داد. 
 
وی اضافه کرد:  این یک فرصت است از همین روحیه حهادی باید استفاده شود. 
 
خطیب نماز جمعه دهدشت تصریح کرد: مجلس یازدهم با ترکیب جوان و انقلابی،  عملکرد خوب قوه قضائیه در مبارزه با فساد و تلاش دولت برای زدودن تحریم‌ها اینها فرصت است. 
 
وحدانی‌فر گفت: تاب‌آوری مردم در سختی‌ها مهمترین مسئله است باید از این فرصت برای برنامه‌ریزی مدون بلندمدت استفاده شود. 
 
وی خطای راهبردی آل سعود در اهانت به آیت الله سیستانی را یادآور شد و افزود: اینها شمشیر را برای مرجعیت از رو بسته‌اند، فکر می‌کنند با این کارها بین شیعه و سنی اختلاف می‌افتد غافل از اینکه با این اقدام سخیفانه روز به روز جامعه دینی اسلام را نسبت به خود متنفر خواهند مرد. 
 
وحدانی فر تصریح کرد: از علما،  مراجع و ائمه جماعات توقع می‌رود این حرکت بی‌تدبیرانه را محکوم کنند بدانند آیت الله سیستانی بر قلوب ما حکومت می‌کند. 
 
امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش وضعیت مدیریت شهری را متذکر شد و گفت:  در خصوص عملکرد شورا و شهرداری فعلا از بیان عرایض صرفنظر می‌کنم در فرصتی دیگر به آن خواهم پرداخت اما از شهروندان توقع دارم در نظافت شهر کمک کنند فرهنگ شهر ما خانه ما نهادینه شود. 
 
وی همچنین از مدیرکل بهزیستی استان خواست مشکل مسکن ناشنوایان دهدشت را مورد رسیدگی قرار دهد. 
 
وحدانی‌فر آتش‌سوزی‌های مکرر در خائیز را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه انسان نمی‌تواند خود را قانع کند این حوادث سهوی است، افزود: از مسوولان امنیتی استان انتظار دارم ورود کنند نسبت به این مسئله جدی باشند. 
 
وی با بیان اینکه پاسخگویی برای مسوول نظام اسلامی تکلیف و واحب است ضمن قدردانی از پاسخگویی مدیرعامل آبفا به مطالبات مردم تصریح کرد:  توقع داریم مشکل تصفیه‌خانه دهدشت برطرف شود.
 
*********************
 
چرام:
 
چه کسانی از قرارداد تجاری ایران و چین نارحت‌اند؟/راه درست مقابل آمریکا و غرب همین است
حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته چرام با بیان اینکه دولت پیش نویس سند همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین را تصویب کرده است، اظهار کرد: باید این سند در مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شود، رسانه‌های غربی آمریکایی، سلطنت طلب ها و دشمنان انقلاب اسلامی ابهاماتی درباره این سند همکاری مطرح کردند و بعضی از افراد در داخل جاهلانه یا مغرضانه  نیز این شایعات و ابهامات را دامن زدند.
 
امام جمعه چرام گفت: از شایعاتی که توسط دشمن ذکر شد مبلغ قرارداد اقتصادی، واگذاری جزیره کیش به چینی ها و حضور نیروهای نظامی چین در ایران بود که همه شایعاتی است و واقعیت ندارد.
 
 وی، افزود: وقتی دشمنان انقلاب اسلامی مثل امریکا اسرائیل و بعضی از کشورهای اروپایی و سلطنت طلب ها از این قرارداد و سند همکاری ناراحت هستند یعنی دولت راه درست را در مقابل با امریکا و غرب طی کرده است.
 
حجت الاسلام افشار با اشاره به اینکه این پیش نویس همکاری نکات مثبتی دارد که دشمنان را عصبانی کرده است،گفت: در این  توافقی که بین ایران و چین صورت گرفته قرار است کشور چین خریدار ثابت نفت ایران باشد، در این میان افرادی که به دنبال ارتباط با آمریکا و غرب بودند و در قضیه برجام بدعهدی آمریکا برای آنها اثبات شد خط رسانه‌ای دشمنان انقلاب اسلامی در بیرون از مرزها بر علیه این قرارداد  مطالبی خلاف  نشر دادند این قرارداد که نهایی هم نشده است برای ریل گذاری اقتصادی ایران و چین قرار داده شده است.
 
وی،ادامه داد: وقتی چینی ها خریدار ثابت نفت ایران باشند در واقع یعنی تحریم های آمریکا اثری بر اقتصاد ایران نخواهد داشت، یکی از علت‌های عصبانیت امریکا از این قرارداد این است که در این قرارداد
 
ارزش دلار کنار گذاشته شده است و با ارز ملی بین ایران و چین معامله صورت می گیرد و عملا شکست سیاست های آمریکا بواسطه سلطه دلار از بین خواهد رفت و افول آمریکا سریع تر صورت خواهد گرفت.
 
خطیب جمعه چرام ابراز کرد: سوال اساسی که اینجا وجود دارد چرا عده‌ای حاضر هستند مملکت را در قراردادهایی به امریکا تقدیم بکنند اما در روابط و قرارداد حسنه که در عرف دیپلماتیک امری طبیعی است با کشورهایی مثل چین ناراحت و اندوهگین هستند.
 

*********************

 لیکک:
 
لزوم برخورد شورای تامین با عوامل ایجاد آتش سوزی در بهمئی/جرم تهدیدکنندگان حجاب و عفاف کمتر از جنایات رضاخان نیست
نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام صالح ویسی اقامه شد.
 
حجت الاسلام ویسی ابتدا با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی،تقوا را عامل جلوگیری از روزمرگی انسان ها و دور شدن از مسیر کمال دانست.
 
وی با مقایسه قوانین الهی و قوانین راهنمایی و رانندگی، گفت:عبور از حدود و تقوای الهی مانند تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی و عمل به تقوا عامل حرکت انسان در صراط مستقیم است.
 
حجت الاسلام ویسی با اشاره به انواع و اقسام تقوا، تصریح کرد:تقوای اجتماعی در فضای مجازی رعایت نمی شود،برخی با علم یا بدون علم دست به قلم برمیدارند و در رد یا تایید برخی از افراد قلم می زنند که این به دور از تقواست.
 
امام جمعه موقت شهر لیکک در ادامه گفت:از افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند،ملتمسانه می خواهیم تقوای اجتماعی را حفظ کنند ؛بازاریان را در این شرایط سخت که فشارهای زیادی بر گرده مردم است،به تقوای اقتصادی توصیه و سفارش می کنم.
 
حجت الاسلام ویسی در فرازی دیگر از خطبه های امروز با گرامیداشت سالروز حمله به مسجد گوهر شاد و روز عفاف و حجاب، گفت:در سال ۱۳۱۴در دوره رضاخان پهلوی که لباس متحد الشکل در ایران حاکم شده بود ،علمای اعلام دست به قیام زدند که همه زندانی شدند،به تبع این قیام عده ای از علما در مسجد گوهرشاد تحصن کردند که در این تحصن ۱۶۰۰ نفر به گلوله بسته شد. 
 
وی افزود:بعد از این اتفاق حوادث زیادی رخ داد تا انقلاب شکل گرفت و این روز به نام روز حجاب و عفاف شکل گرفت.
 
حجت الاسلام ویسی خاطر نشان کرد: دشمنان حتی در تبلیغات فضای مجازی حجاب و عفاف را نشانه گرفتند،گناه کسانی که لباس هایی با قیمت ارزان و تهدید کننده حجاب و عفاف را به بازار می آورند،جرمشان از رضاخان بیشتر است.
 
وی با اشاره به وضعیت شهرستان بهمئی،تصریح کزد:مردم برای صیانت از حجاب و عفاف منتظر کسی ننشینند،اتفاقا برخی نان نظام را در دولت می خورند اما در عمل به وظایف محوله کوتاهی می کنند.
 
امام جمعه موقت شهر لیکک افزود:باید دست در دست هم دهیم و اجازه ندهیم حجاب و عفاف در شهرستان ما کمرنگ شود.
 
وی گفت:رئیس جمهور ایران سالروز تصویب برجامِ نافرجامِ برجان را روز گفتگو و تعامل با دنیا نامید،برجامی که هیج دستاوردی برای ما نداشت.
 
حجت الاسلام ویسی با تاسی از آیات و روایات،گفت: تمام مبانی اعتقادی، دینی و منطقی ما بر عدم مذاکره با آمریکاست،اما رئیس جمهور که شخصیت حوزوی است با عذری بدتر از گناه چنین تصمیمی گرفت و همچنان با اصرار خواهان تعامل با آمریکاست. 
 
وی در ادامه با تقدیر از اعتراف روحانی مبنی بر بی توجهی دولت به حوزه مسکن،گفت:چرا تا الآن دولت در حوزه مسکن کاری نکرد؟رئیس جمهور قول داد که در مدت باقی مانده از دولت جبران کند،البته یکسال هم برای جبران فرصت کمی نیست.
 
امام جمعه موقت شهر لیکک با اشاره به آتش سوزی های گسترده اخیر در شهرستان خواهان پیگیری توسط شورای تامین و برخورد قاطع با متخلفان شد.
,
دهدشت:
, دهدشت:,
 
,
مسوولان امنیتی به مسئله خائیز ورود کنند/سهوی بودن همه آتش‌سوزی‌ها قابل پذیرش نیست
, مسوولان امنیتی به مسئله خائیز ورود کنند/سهوی بودن همه آتش‌سوزی‌ها قابل پذیرش نیست,
 حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت به تبیین بخشی از پاسخ رهبر انقلاب به نامه رهبر حماس پرداخت و اظهار داشت: در شرایط کنونی حمایت ایران از سرزمین فلسطین از بحر تا نهر را مشخص می‌کند. 
,
 
,
امام جمعه دهدشت از اسماعیل هنیه به شخصیت محبوب و دارای جایگاه در فلسطین نام برد و گفت: قدس و فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است. 
,
 
,
وی اضافه کرد:  حماقت ذاتی صهیونیست و آمریکا باعث ایجاد جبهه جدید شده اما نقشه آنها نقش بر آب خواهد شد. ایران اسلامی با آگاهی از شرایط کنونی فلسطین و نقطه ضعف دشمن می‌داند تحرکات عجولانه ترامپ و نتانیاهو به جایی نخواهد رسید. 
,
 
,
وی با بیان اینکه آزادی فلسطین آرمان ماست تاکید کرد:  تا تحقق این آرمان وظیفه انسانی،  انقلابی و شرعی و دینی خود را انجام می‌دهیم. 
,
 
,
وحدانی‌فر با اشاره به مسئله تحول مد نظر رهبر انقلاب گفت:  سال۹۹ با ویروس کرونا شروع شد اما این بیماری فرصت‌هایی ایجاد کرد، مشارکت مردم و همدلی در جامعه دینی زیباترین تصاویر اخلاقی را به جهان نمایش داد. 
,
 
,
وی اضافه کرد:  این یک فرصت است از همین روحیه حهادی باید استفاده شود. 
,
 
,
خطیب نماز جمعه دهدشت تصریح کرد: مجلس یازدهم با ترکیب جوان و انقلابی،  عملکرد خوب قوه قضائیه در مبارزه با فساد و تلاش دولت برای زدودن تحریم‌ها اینها فرصت است. 
,
 
,
وحدانی‌فر گفت: تاب‌آوری مردم در سختی‌ها مهمترین مسئله است باید از این فرصت برای برنامه‌ریزی مدون بلندمدت استفاده شود. 
,
 
,
وی خطای راهبردی آل سعود در اهانت به آیت الله سیستانی را یادآور شد و افزود: اینها شمشیر را برای مرجعیت از رو بسته‌اند، فکر می‌کنند با این کارها بین شیعه و سنی اختلاف می‌افتد غافل از اینکه با این اقدام سخیفانه روز به روز جامعه دینی اسلام را نسبت به خود متنفر خواهند مرد. 
,
 
,
وحدانی فر تصریح کرد: از علما،  مراجع و ائمه جماعات توقع می‌رود این حرکت بی‌تدبیرانه را محکوم کنند بدانند آیت الله سیستانی بر قلوب ما حکومت می‌کند. 
,
 
,
امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش وضعیت مدیریت شهری را متذکر شد و گفت:  در خصوص عملکرد شورا و شهرداری فعلا از بیان عرایض صرفنظر می‌کنم در فرصتی دیگر به آن خواهم پرداخت اما از شهروندان توقع دارم در نظافت شهر کمک کنند فرهنگ شهر ما خانه ما نهادینه شود. 
,
 
,
وی همچنین از مدیرکل بهزیستی استان خواست مشکل مسکن ناشنوایان دهدشت را مورد رسیدگی قرار دهد. 
,
 
,
وحدانی‌فر آتش‌سوزی‌های مکرر در خائیز را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه انسان نمی‌تواند خود را قانع کند این حوادث سهوی است، افزود: از مسوولان امنیتی استان انتظار دارم ورود کنند نسبت به این مسئله جدی باشند. 
,
 
,
وی با بیان اینکه پاسخگویی برای مسوول نظام اسلامی تکلیف و واحب است ضمن قدردانی از پاسخگویی مدیرعامل آبفا به مطالبات مردم تصریح کرد:  توقع داریم مشکل تصفیه‌خانه دهدشت برطرف شود.
,
 
,
*********************
, *********************,
 
,
چرام:
, چرام:,
 
,
چه کسانی از قرارداد تجاری ایران و چین نارحت‌اند؟/راه درست مقابل آمریکا و غرب همین است
, چه کسانی از قرارداد تجاری ایران و چین نارحت‌اند؟/راه درست مقابل آمریکا و غرب همین است,
حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته چرام با بیان اینکه دولت پیش نویس سند همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین را تصویب کرده است، اظهار کرد: باید این سند در مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شود، رسانه‌های غربی آمریکایی، سلطنت طلب ها و دشمنان انقلاب اسلامی ابهاماتی درباره این سند همکاری مطرح کردند و بعضی از افراد در داخل جاهلانه یا مغرضانه  نیز این شایعات و ابهامات را دامن زدند.
,
 
,
امام جمعه چرام گفت: از شایعاتی که توسط دشمن ذکر شد مبلغ قرارداد اقتصادی، واگذاری جزیره کیش به چینی ها و حضور نیروهای نظامی چین در ایران بود که همه شایعاتی است و واقعیت ندارد.
,
 
,
 وی، افزود: وقتی دشمنان انقلاب اسلامی مثل امریکا اسرائیل و بعضی از کشورهای اروپایی و سلطنت طلب ها از این قرارداد و سند همکاری ناراحت هستند یعنی دولت راه درست را در مقابل با امریکا و غرب طی کرده است.
,
 
,
حجت الاسلام افشار با اشاره به اینکه این پیش نویس همکاری نکات مثبتی دارد که دشمنان را عصبانی کرده است،گفت: در این  توافقی که بین ایران و چین صورت گرفته قرار است کشور چین خریدار ثابت نفت ایران باشد، در این میان افرادی که به دنبال ارتباط با آمریکا و غرب بودند و در قضیه برجام بدعهدی آمریکا برای آنها اثبات شد خط رسانه‌ای دشمنان انقلاب اسلامی در بیرون از مرزها بر علیه این قرارداد  مطالبی خلاف  نشر دادند این قرارداد که نهایی هم نشده است برای ریل گذاری اقتصادی ایران و چین قرار داده شده است.
,
 
,
وی،ادامه داد: وقتی چینی ها خریدار ثابت نفت ایران باشند در واقع یعنی تحریم های آمریکا اثری بر اقتصاد ایران نخواهد داشت، یکی از علت‌های عصبانیت امریکا از این قرارداد این است که در این قرارداد
,
 
,
ارزش دلار کنار گذاشته شده است و با ارز ملی بین ایران و چین معامله صورت می گیرد و عملا شکست سیاست های آمریکا بواسطه سلطه دلار از بین خواهد رفت و افول آمریکا سریع تر صورت خواهد گرفت.
,
 
,
خطیب جمعه چرام ابراز کرد: سوال اساسی که اینجا وجود دارد چرا عده‌ای حاضر هستند مملکت را در قراردادهایی به امریکا تقدیم بکنند اما در روابط و قرارداد حسنه که در عرف دیپلماتیک امری طبیعی است با کشورهایی مثل چین ناراحت و اندوهگین هستند.
,
 
,

*********************

,

*********************

, *********************,
 لیکک:
,  لیکک:,
 
,
لزوم برخورد شورای تامین با عوامل ایجاد آتش سوزی در بهمئی/جرم تهدیدکنندگان حجاب و عفاف کمتر از جنایات رضاخان نیست
, لزوم برخورد شورای تامین با عوامل ایجاد آتش سوزی در بهمئی/جرم تهدیدکنندگان حجاب و عفاف کمتر از جنایات رضاخان نیست,
نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام صالح ویسی اقامه شد.
,
 
,
حجت الاسلام ویسی ابتدا با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی،تقوا را عامل جلوگیری از روزمرگی انسان ها و دور شدن از مسیر کمال دانست.
,
 
,
وی با مقایسه قوانین الهی و قوانین راهنمایی و رانندگی، گفت:عبور از حدود و تقوای الهی مانند تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی و عمل به تقوا عامل حرکت انسان در صراط مستقیم است.
,
 
,
حجت الاسلام ویسی با اشاره به انواع و اقسام تقوا، تصریح کرد:تقوای اجتماعی در فضای مجازی رعایت نمی شود،برخی با علم یا بدون علم دست به قلم برمیدارند و در رد یا تایید برخی از افراد قلم می زنند که این به دور از تقواست.
,
 
,
امام جمعه موقت شهر لیکک در ادامه گفت:از افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند،ملتمسانه می خواهیم تقوای اجتماعی را حفظ کنند ؛بازاریان را در این شرایط سخت که فشارهای زیادی بر گرده مردم است،به تقوای اقتصادی توصیه و سفارش می کنم.
,
 
,
حجت الاسلام ویسی در فرازی دیگر از خطبه های امروز با گرامیداشت سالروز حمله به مسجد گوهر شاد و روز عفاف و حجاب، گفت:در سال ۱۳۱۴در دوره رضاخان پهلوی که لباس متحد الشکل در ایران حاکم شده بود ،علمای اعلام دست به قیام زدند که همه زندانی شدند،به تبع این قیام عده ای از علما در مسجد گوهرشاد تحصن کردند که در این تحصن ۱۶۰۰ نفر به گلوله بسته شد. 
,
 
,
وی افزود:بعد از این اتفاق حوادث زیادی رخ داد تا انقلاب شکل گرفت و این روز به نام روز حجاب و عفاف شکل گرفت.
,
 
,
حجت الاسلام ویسی خاطر نشان کرد: دشمنان حتی در تبلیغات فضای مجازی حجاب و عفاف را نشانه گرفتند،گناه کسانی که لباس هایی با قیمت ارزان و تهدید کننده حجاب و عفاف را به بازار می آورند،جرمشان از رضاخان بیشتر است.
,
 
,
وی با اشاره به وضعیت شهرستان بهمئی،تصریح کزد:مردم برای صیانت از حجاب و عفاف منتظر کسی ننشینند،اتفاقا برخی نان نظام را در دولت می خورند اما در عمل به وظایف محوله کوتاهی می کنند.
,
 
,
امام جمعه موقت شهر لیکک افزود:باید دست در دست هم دهیم و اجازه ندهیم حجاب و عفاف در شهرستان ما کمرنگ شود.
,
 
,
وی گفت:رئیس جمهور ایران سالروز تصویب برجامِ نافرجامِ برجان را روز گفتگو و تعامل با دنیا نامید،برجامی که هیج دستاوردی برای ما نداشت.
,
 
,
حجت الاسلام ویسی با تاسی از آیات و روایات،گفت: تمام مبانی اعتقادی، دینی و منطقی ما بر عدم مذاکره با آمریکاست،اما رئیس جمهور که شخصیت حوزوی است با عذری بدتر از گناه چنین تصمیمی گرفت و همچنان با اصرار خواهان تعامل با آمریکاست. 
,
 
,
وی در ادامه با تقدیر از اعتراف روحانی مبنی بر بی توجهی دولت به حوزه مسکن،گفت:چرا تا الآن دولت در حوزه مسکن کاری نکرد؟رئیس جمهور قول داد که در مدت باقی مانده از دولت جبران کند،البته یکسال هم برای جبران فرصت کمی نیست.
,
 
,
امام جمعه موقت شهر لیکک با اشاره به آتش سوزی های گسترده اخیر در شهرستان خواهان پیگیری توسط شورای تامین و برخورد قاطع با متخلفان شد.
,

*********************

, *********************,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه