اخبار داغ

مردم بازوی قوی دستگاه قضا در جامعه؛

طرح نظارت مردمی در مجلس اعلام وصول شد/ ضرورت تعیین امنیت و مشوق‌های قانونی در "سوت زنی"

طرح نظارت مردمی در مجلس اعلام وصول شد/ ضرورت تعیین امنیت و مشوق‌های قانونی در "سوت زنی"
طرح نظارت مردمی یا همان "سوت زنی"‌توسط یکی از دبیران هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده و ضروری است مشوق‌های قانونی برای افرادی که در این زمینه با نهادهای مسئول همکاری می‌کنند در نظر گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ جامعه ای سالم و عاری از هر گونه فساد را می توان به عنوان مطالبه جدی در سال های گذشته نام برد و در این راستا نهادهای مختلف با استفاده از راهبردهای گوناگون اقدام به فعالیت کرده اند. با توجه به اینکه معضل فساد در یک کشور دارای ابعاد چند وجهی و پیچیدگی خاصی است امروز به عنوان اصل مهم در سیاست گذاری عمومی مبدل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

یکی از شگردهای کاهش فساد در جامعه افشاگری و سوت زنی است به این معنی که مردم و نظارت مردمی در راستای مبارزه با مفاسد نقش آفرین می شود.

,

«سوت زنی» نقطه قوت برای فعالیت گسترده مردم در جامعه

, «سوت زنی» نقطه قوت برای فعالیت گسترده مردم در جامعه , «سوت زنی» نقطه قوت برای فعالیت گسترده مردم در جامعه,

شهباز حسن پور در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اهمیت مسئله «سوت زنی» گفت: موفقیت در تمامی دستگاه ها و قوای سه گانه زمانی تضمین شده است که مشارکت مردم وجود داشته باشد.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مردمی می تواند یکی از بهترین سرمایه ها برای مدیران در هر سطحی باشد، عنوان کرد: خوشبختانه شاهد رسیدگی های بسیار خوب و به موقع قوه قضائیه در تمامی عرصه های کشور بوده ایم که در این راستا جا دارد از آیت الله رئیسی تشکر و قدردانی کنیم.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستگاه قضا در استان کرمان زینت است برای تمامی دستگاه ها و مردم؛ چرا که این مجموعه به صورت مرتب مسائل را رصد می کنند.

,

وی با اشاره به حمایت دستگاه قضا از کارآفرینان، تولیدگنندگان و صاحبان صنایع ابراز کرد: خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی در دستور کار دستگاه قضا استان قرار گرفته و در این راستا پیگیر راه اندازی واحدهای نیمه تعطیل، تعطیل و واحدهایی که در اختیار بانک ها قرار گرفته و به تعطیلی کشانده شده اند هستیم.

,

حسن پور در پایان ضمن اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: این مسئله می تواند نقطه قوتی برای فعالیت های گسترده و چشمگیر مردم در جامعه باشد.

,

اعلام وصول طرح «نظارت مردمی» در مجلس/ ضرورت تعیین مشوق های قانونی در امر «سوت زنی»

, اعلام وصول طرح «نظارت مردمی» در مجلس/ ضرورت تعیین مشوق های قانونی در امر «سوت زنی», اعلام وصول طرح «نظارت مردمی» در مجلس/ ضرورت تعیین مشوق های قانونی در امر «سوت زنی»,

حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه هر جا مردم حضور داشته اند، موفقیت های بسیار بالایی نصیبمان شده است، گفت: ملت ایران انقلاب کردند، در دوران دفاع مقدس شرکت داشته اند، فتنه ها را خاموش کردند؛ بنابراین حضور آنان در مسائل مختلف می تواند جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرد.

,

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور مردم در «سوت زنی» بسیار مهم است، عنوان کرد: معتقدم بالاترین نظارت پس از نظارت الهی، نظارت مردمی است؛ چرا که اگر مردم بر مسائل نظارت داشته باشد، موضوعات از سلامتی بالایی برخوردار خواهند بود.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح نظارت مردمی توسط یکی از دبیران هئیت رئیسه اعلام وصول شده است، ابراز کرد: باید تدابیر و ساز و کاری لازم را در این طرح مد نظر قرار دهیم تا از هرج و مرج اطلاعاتی و نظارتی جلوگیری شود.

,

وی بیان کرد: باید ساز و کار لازم در امر «سوت زنی» اتخاذ شود تا مردم بدانند که باید مسائل را به کجا اطلاع دهند تا با آبروی افراد بازی نشود.

,

حجت الاسلام و المسلمین با تأکید بر اینکه برای افرادی که در این طرح فعالیت می کنند باید امنیت ایجاد شود، اظهار کرد: باید مشوق های قانونی برای افرادی که همکاری می کنند در نظر گرفته شود چرا که این مسئله می تواند به نظارت های مردمی کمک کند.

,

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مفاسد در کشورمان زیاد نیست؛ اما همین مقدار کم با توجه به اینکه این مسئله خلاف شرع، عرف و قانون است، سر و صدای زیادی ایجاد می کند؛ بنابراین باید جامعه را به گونه ای ساماندهی کنیم که با شاهد نظارت بیشتر مردم در عرصه مفاسد باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه