اخبار داغ

رئیس اتحادیه پوشاک کرج مطرح کرد؛

کرج جولانگاه سودجویان برای برپایی شوهای زیرزمینی لباس!/ دود غفلت 14 ساله از قانون "مد و لباس" به چشم عفاف و حجاب می رود

کرج جولانگاه سودجویان برای برپایی شوهای زیرزمینی لباس!/ دود غفلت 14 ساله از قانون "مد و لباس" به چشم عفاف و حجاب می رود
میراسماعیل صدیق گفت: متاسفانه شوهای خانگی کرج به صورت زیرزمینی فعالیت دارند و نظارتی روی آنها نیست، همچنین برخی تولیدکنندگان لباس هایی را با مارک های خارجی وارد بازار می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اتحادیه پوشاک کرج همزمان با 21 تیرماه و روز ملی عفاف و حجاب به لزوم برگزاری کلاس های آموزشی مد و لباس، عفاف و حجاب و طراحی برای تولیدکنندگان اشاره کرد و در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: اساتید دانشگاه و کارآفرینان می توانند مزون ها و کارگاه هایی که در زمینه پوشاک فعالیت می کنند را به سمت برندسازی و طرح های مناسب با پوشش جامعه سوق دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
میراسماعیل صدیق با اشاره به اینکه ثمره آموزش به تولیدکنندگان، اشاعه پوشاک ایرانی – اسلامیِ مد نظر رهبر معظم انقلاب و مردم خواهد بود، افزود: متاسفانه در حال حاضر هر دستگاه و اداره ای در زمینه عفاف و حجاب موازی کاری می کنند و هزینه هایی را به صورت جزیره ای در این راستا دارند.
,
 
,
وی اظهار داشت: کارگروه مد و لباس البرز هم تازه کار است و تنها 6 ماه از تشکیل آن می گذرد در نتیجه تا کنون نتوانسته آنگونه که باید و شاید اهداف خود را در زمینه پوشاک محقق می کند، شوهای خانگی به صورت زیرزمینی فعالیت دارند و نظارتی روی آنها نیست و برخی تولیدکنندگان لباس هایی را با مارک های خارجی وارد بازار می کنند.
,
 
,
صدیق با اشاره به تهاجم فرهنگی موجود در بازار پوشاک به ویژه در فصل تابستان، تصریح کرد: قیمت اجناسی که به صورت غیر متعارف با پارچه های نازک و طرح های ناهنجار وارد بازار می شود بسیار پائین تر از مانتوها و البسه ای است که عرف جامعه هستند و بانوان از آن به عنوان لباس اجتماع استفاده خواهند کرد.
,
 
,
وی گفت: واحدهای صنفی که درصدد فروش پوشاک عفاف و حجاب هستند نمی توانند در مکان هایی که پرتردد هستند فعالیت کنند چرا که بعضا اجاره ها سنگین است و از آنها حمایت واقعی نمی شود، اتحادیه پوشاک هم توانی برای پشتیبانی از آنها ندارد، همچنین سازمان ها، ادارات، تبلیغات شهری، دستگاه های فرهنگی، شهرداری و ... از جمله نهادهایی هستند که می توانند ظرفیتی برای تبلیغ "لباس اجتماع" باشند.
,
 
,
صدیق افزود: در زمینه نساجی، پارچه های تولید داخل کیفیت لازم را برای چادر و البسه ندارند و در مقابل واردات پارچه خارجی ممنوع است، در نتیجه تولیدکنندگان راغب به ورود به حوزه عفاف و حجاب نیستند چرا که متاسفانه در صورت تولید هم تعهدی از سوی دستگاه های متولی برای خرید این نوع پوشاک وجود ندارد و بیشتر از سود، زیان سهم واحدهای تولید پوشاک اسلامی می شود.
,
 
,
وی اظهار داشت: ما درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت شهرداری، بخشی به عنوان مجموعه فرهنگی عفاف و حجاب و مشارکتی یا بدون اجاره در اختیار اتحادیه پوشاک کرج قرار گیرد تا تولیدکنندگان و توزیع کنندگان حوزه پوشاک اسلامی بتوانند به این بازار رونق بدهند.
,
 
,
صدیق تصریح کرد: شهرداری می تواند تابلوها و بیلبوردهایی را برای تبلیغ البسه اسلامی در اختیار اتحادیه پوشاک قرار دهد و صدا و سیما و سیما هم ظرفیت تبلیغی مناسبی باشند اما متاسفانه تا کنون این اتفاق نیفتاده و نامه نگاری های ما بی جواب مانده است و از آن استقبال نشد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه متاسفانه عفاف و حجاب در کشور مظلوم است، گفت: علی رغم تمام مشکلات موجود، واحدهای صنفی حوزه عفاف و حجاب کرج را از 3 واحد به 50 واحد صنفی ارتقا داده ایم اما متاسفانه در مناطق پرتردد کرج نیستند و در کوچه پس کوچه ها و زیرزمین ها فعالیت دارند چرا که از عهده اجاره های سنگین بر نمی آیند.
,
 
,
صدیق افزود: اگر حمایت واقعی از تولیدگنندگان حوزه پوشاک اسلامی صورت بگیرد ظرفیت بالایی در زمینه تولید مانتوها و البسه متناسب با عرف جامعه دارند اما چون از آنها حمایت نمی شود، به این زمینه کمتر ورود می کنند.
,
 
,
وی اظهارداشت: واحدهای صنفی که مجوز اتحادیه پوشاک را دارند همواره توسط اداره اماکن، بازرسی و نظارت اصناف، صنعت و معدن بررسی شده و البسه نامتعارف جمع آوری می شود اما متاسفانه اجازه ورود به مجتمع های مسکونی که اقدام به برگزاری شوهای لباس زیرزمینی می کنند نداریم و ورود دادستانی به این مهم لازم است.
,
 
,
صدیق در خاتمه تصریح کرد: 14 سال از قانون مد و لباسی که در مجلس تصویب شده است می گذرد اما متاسفانه در برخی از مناطق کرج حتی  تبلیغات شوهای زیرزمینی لباس در آسانسور و خیابان ها می شود، سایت ها و شبکه های اجتماعی پوشاک می فروشند و کسی پیگیر این موضوع نمی شود، موازی کاری دستگاه های فرهنکی هم آسیب بزرگی است که ضربه سنگینی به حوزه عفاف و حجاب وارد می کند.
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه