اخبار داغ

تفرقه افکنی ترامپ با اتهام به سازمان جهانی بهداشت

تفرقه افکنی ترامپ با اتهام به سازمان جهانی بهداشت
سازمان بهداشت جهانی از تشکیل یک هیئت مستقل برای بررسی واکنش خود در برابر همه گیری کووید19 خبر می دهد اما دونالد ترامپ این سازمان را به اهمال کاری در مدیریت همه گیری و دست نشانده چین بودن متهم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ سازمان بهداشت جهانی از یک هیئت مستقل برای بررسی واکنش خود در برابر همه گیری کووید19 خبر می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
این اعلان در حالی است که آمریکا خروج از سازمان ملل متحد را آغاز کرده و انتقاد شدید دولت دونالد ترامپ که سازمان بهداشت جهانی (WHO) را به چین‌محور بودن متهم کرد، صورت می گیرد.
, WHO,

سازمان بهداشت جهانی که به خاطر مدیریت بحران کروناویروس با انتقاد شدید دولت آمریکا مواجه شده، به منظور بررسی واکنش خود نسبت به همه گیری کووید19 یک هیئت مستقل را راه اندازی کرده است.

,

این هیئت مستقل به هدف آمادگی و پاسخگویی به همه گیری توسط "هلن کلارک" نخست وزیر سابق نیوزیلند و "اِلِن جانسون سیرلیف" رئیس جمهور پیشین لیبریا هدایت خواهد شد.

,

"تدروس ادهانوم قبرسیوس" رئیس سازمان بهداشت جهانی در دفتر سازمان ملل متحد مستقر در ژنو گفت: "جهان به عنوان نوعی از بشریت به واسطه شما حقیقت آنچه که رخ داد و نیز راهکارهای ساختن آینده ای بهتر را درک خواهد کرد."

,

کشورهای عضو سازمان ملل متحد در انجمن سالانه خود در ماه مه در پی حملات مکرر آمریکا در مورد تحقیقات مستقل در زمینه پاسخ این سازمان به کروناویروس موافقت کردند.

,

دونالد ترامپ این سازمان را به اهمال کاری در مدیریت همه گیری و دست نشانده چین بودن متهم کرده است.

,

قطعنامه ای که توسط اتحادیه اروپا مطرح گردید، خواستار ارزیابی بی طرفانه، مستقل و جامع شد و گفت این تحقیقات باید اقدامات سازمان بهداشت جهانی و جدول‌های زمانی این سازمان درباره همه گیری کووید19 را بررسی کند.

,

آمریکا روز سه شنبه 7 جولای به طور رسمی خروج خود از سازمان بهداشت جهانی را آغاز نمود و این سازمان را از بزرگترین اهداء کننده خود محروم کرد.

,

حامیان بهداشت عمومی و مخالفان سیاسی ترامپ از این اقدام خشمگین شدند.

,
 
,
, ,

جامعه جهانی متفرق

, جامعه جهانی متفرق,

تدروس از تفرقه ها در جامعه جهانی ضربه خورد و در صورت عدم اصلاح این مسئله در مورد عواقب شدید آن هشدار داد.

,

وی گفت: "اشتباه نکنید. بزرگترین تهدیدی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم ویروس کووید19 نیست، بلکه فقدان رهبری و همبستگی سطوح جهانی و ملی است. ما با جهانی متفرق قادر به شکست دادن این اپیدمی نیستیم. این ویروس در تفرقه پیشرفت می کند، اما با اتحاد ما خنثی می شود."

,

وی افزود: "چرا اتحاد بشریت برای مبارزه با دشمنی مشترک که مردم را به قتل می رساند تا این حد دشوار است؟ راه حل با هم بودن است، مگر اینکه بخواهیم این دشمن پیروز شود. ویروسی که جهان را گروگان گرفته باید متوقف شود."

,
 
,
, ,

عملکرد در همه گیری های گذشته

, عملکرد در همه گیری های گذشته,

واکنش سازمان بهداشت جهانی به بحران ابولا در سال 2014 به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. این همه گیری جان 11000 نفر را در کشورهای آفریقای غربی از جمله؛ گینه، لیبریا و سیرالئون گرفت.

,

تدروس با بیان اینکه اکنون زمان بازتاب صادقانه است تأکید کرد که هوشیار بودن مهم است.

,

وی اظهار داشت: "ما در میانه نبرد هستیم. نبرد برای زندگی ما و باید نه تنها برای اکنون بلکه برای آینده بهتر عمل کنیم. زیرا این تهدیدها خاتمه نخواهند یافت و به احتمال زیاد بدتر نیز خواهند شد."

,

سیرلیف برنده جایزه صلح نوبل گفت: "من مشتاقانه منتظر این هستم تا تمام تلاش خود را برای رفع مشکلاتی که مانع اتحاد و پیشرفت ما می شود انجام دهیم."

,

"ایلونا کیکبوش" کارشناس سلامت جهانی و رئیس سابق ارتباطات سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه هر گونه بررسی باید معتبر باشد گفت:‌ "باید این هیئت را به عنوان گروهی از افراد ببینیم که می توان به آنها اعتماد کرد و آنها قادر به شروع این روند هستند و احتمالا دیگران را نیز درگیر خواهند کرد."

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه