اخبار داغ

مدل آمریکایی خطاب به رژیم صهیونیستی:

فلسطین حذف شدنی نیست

فلسطین حذف شدنی نیست
مدل جوان آمریکایی ثابت کرد که تمام نسل های فلسطینی قابل حذف شدن نیستند، بسیاری از قدرت ها در صدد خاموش کردن صدای مردم فلسطین هستند، اما با مقاومت جوامع سراسر جهان برای آزادسازی این کشور مواجه شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ تنش میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی از زمان الحاق در تاریخ 1 جولای سال جاری (2020) به طور دائم در حال افزایش است. فعالیت های غیر قانونی متعدد صهیونیست ها علیه فلسطینیان که در داخل سرزمین های کرانه باختری و اسرائیل صورت می گیرد منجر به گسترش اشغالگری اسرائیل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, 2020,

اما دولت صهیونیستی علاوه بر کنترل زمینی برای جلب نظر افکار عمومی و نظارت بر اظهارات عمومی فلسطینی سرمایه گذاری فراوانی کرده است.

,
 
,
, ,

رسوایی اخیر این دولت به پست اینستاگرامی "بِلا حدید" مدل آمریکایی بسیار معروف، دختر "محمد حدید" معمار فلسطینی مربوط می شود که در آن نسخه ای از گذرنامه آمریکایی پدر خود که محل تولد وی (فلسطین) در آن ثبت شده را به اشتراک گذاشته بود.

,

اینستاگرام با استناد به نقض استانداردهای جامعه پست او را حذف کرد. حدید در یک استوری به این پلتفرم اینگونه پاسخ داد: "چه بخشی از افتخار من به فلسطین، زادگاه پدرم، قلدری، اذیت و آزار، تصویری یا برهنگی جنسی محسوب می شود؟ آیا ما مجاز نیستیم که در اینستاگرام فلسطینی باشیم؟ این اقدامِ شما در برابر من قلدری است و شما نمی توانید با حذف تاریخ مردم را ساکت کنید. این کار اثر ندارد."

,

وی پس از آن، 31.5 میلیون دنبال کننده خود را به انتشار تصاویری از محل تولد والدین خود و افتخار به میراث خودشان تشویق و ترغیب کرد.

,

ظاهرا دلیل حذف این پست استناد اینستاگرام به تصاویر مدارک رسمی بود. این شبکه اجتماعی گفت: "به منظور محافظت از حریم خصوصی جامعه به افراد اجازه نمی دهیم که اطلاعات شخصی خود مانند شماره گذرنامه را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. اما در این مورد، شماره گذرنامه تار شده بود و نباید حذف می شد. ما محتوا را بازیابی کرده و از "بلا حدید" به خاطر این اشتباه عذرخواهی کردیم."

,

کاملا واضح است که این پاسخ به خاطر نفوذ این مدل جوان و خانواده او است.

,
 
,
, ,

صداهای دیگر فلسطینی ها که اثر کمتری دارند در همین کانال ها مسکوت مانده و مشمول عذرخواهی عمومی و خصوصی نشدند. حساب کاربری روزنامه نگار 52 ساله فلسطینی در ماه مه توسط فیس‌بوک حذف شد. این روزنامه نگاران اغلب نیروهای اشغالگر و فعالیت های غیر قانونی آنها را پوشش می دادند. این حساب ها به دلیل نقض استانداردهای جامعه حذف شدند، اما فیس‌بوک جزئیات دیگری را ارائه نداد و گفت که نمی توان هیچ کاری برای بازیابی حساب های آنها انجام داد.

,

یکی از روزنامه نگاران طی گزارشی گفت: "من 3 صفحه فیس‌بوک (2 حساب کاربری رسمی به زبان عربی و انگلیسی و 1 حساب شخصی) دارم. تمام آنها از بین رفتند."

,

یک خبرنگار پس از حذف دائمی حساب خود گفت: "هر چیزی که پست می کردم در خطر نابودی بود. اگر فیلم هایی از حملات مهاجران صهیونیستی به کشاورزان یا درگیری ها با سربازان صهیونیستی منتشر می کردم از بین می رفتند."

,

وی افزود: "یک پست ساده که قتل یک فلسطینی به دست نیروهای صهیونیستی را نشان می داد، حذف شد. ما مطمئن هستیم که غیر فعال کردن تمام حساب های کاربری ما به درخواست دولت صهیونیستی انجام شده است."

,

به نظر می رسد که خاموش کردن صدای فلسطینیان بدتر شده است. فیس‌بوک کمیته ای موسوم به "هیئت نظارت" متشکل از یک گروه چند فرهنگی با حضور 20 فرد قدرتمند و بانفوذ را به منظور بهبود یا نظارت بر استانداردهای جامعه و نیز توسعه دستورالعمل های بیشتر درباره نوع محتوا برای حذف حساب ها تشکیل داده است.

,

"اِمی پالمور" عضو اصلی این کمیته و مدیرکل سابق وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی به معنای واقعی به سانسور آنلاین فلسطینیان پرداخت.

,

واحد سایبری در زمان مسئولیت او تأسیس و از سوی فیس‌بوک حمایت شد و برای حذف هویت فلسطین به خاموش کردن صدای فلسطینی ها پرداخت.

,

واضح است که بسیاری از قدرت ها در تلاش برای خاموش کردن صدای مردم فلسطین هستند، اما با مقاومت جوامع سراسر جهان برای آزادسازی فلسطین مواجه شده اند.

,

این مدل جوان ثابت کرد که تمام نسل های فلسطینی قابل حذف شدن نیستند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه