اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

کرونا و آزمایشگاه‌هایی که خون مردم را در شیشه می‌کنند/ تست لاکچری کرونا در منزل؛ فقط 850 هزار تومان!

کرونا و آزمایشگاه‌هایی که خون مردم را در شیشه می‌کنند/ تست لاکچری کرونا در منزل؛ فقط 850 هزار تومان!
در سایه عدم نظارت دستگاه های نظارتی، برخی از آزمایشگاه‌های خصوصی بهای هنگفتی را برای تست کرونا از مردم دریافت می کنند؛ بهایی که عموم جامعه برای پرداخت آن با مشکل جدی مواجه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با آغاز موج جدید کرونا در کشور، آمار مرگ و میر این ویروس در کشور از مرز 180 کشته در شبانه روز عبور کرده و با این حال آمار مبتلایان و فوتی های این ویروس مرگبار به رقم تازه ای رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این ویروس با داغدار کردن خانواده های بسیاری، حالا در پازل جدیدی به نام آغاز موج دوم بازی می کند، با این حال عده‌ای در این بازی جدید با کرونا هم بازی شده و نقش دلال ماجرا را ایفا می کنند، به طوری که این روزها کرونا هم جان و هم مال مردم را آماج حملات خود قرار داده است.

,

منظور از دلال تنها افراد واسطه نیستند. دلال در این نوشتار حتی به مسئولان بلند پایه ای اطلاق می شود که به سفره خالی مانده جماعتی که سایه کرونا هم برآن بال گسترده طمع دارند تا حساب های پر عدد و رقم خود را فربه تر کنند. آنها مسیر خلاف مردم را پیش گرفته و روزی با احتکار مواد غذایی و روزی دیگر با انبار کردن ماسک و لوازم بهداشتی برای مقابله با کرونا نقش خود را ایفا می کنند و حالا این طیف پای در عرصه جدیدی به نام «آزمایش های کرونایی» نهاده اند.

,

126 آزمایشگاه فعال در کشور

, 126 آزمایشگاه فعال در کشور, 126 آزمایشگاه فعال در کشور,

وزارت بهداشت  126 آزمایشگاه فعال در کشور دارد که از این رقم 70 آزمایشگاه متعلق به این وزارتخانه، 40 آزمایشگاه  به بخش خصوصی و 15 آزمایشگاه دیگر نیز مربوط به سایر نهادها است که این ها هر کدام روزانه بخشی از تستهای کرونا را از مردم می گیرند.

,

آزمایش تست کرونا به دو صورت تشخیص عفونی و تست آنتی بادی انجام می شود. در روش تست آنتی بادی با گرفتن خون از فرد مشکوک به کرونا، میزان ابتلای او به این ویروس مرگبار را بررسی می کنند اما در روش تشخیص عفونی یا همانPCR از مخاط حلق یا بینی و یا بزاق دهان نمونه برداری می شود.

, PCR,

اما میزان تعدد این آزمایش ها در کشور موجب شده تا پای دلالان همیشه فعال نیز به این عرصه باز شده و دوباره نقش خود را ایفا کنند.

,

قیمت‌های متفاوت آزمایش کرونا، بلای جان و مال مردم

, قیمت‌های متفاوت آزمایش کرونا، بلای جان و مال مردم, قیمت‌های متفاوت آزمایش کرونا، بلای جان و مال مردم,

شاید ویروس کرونا خطرناک باشد اما میزان خطر آن به حضور دلالان در این عرصه بسی خطرناک تر است، دلالانی که از هیچ چیزی برای سود خود نخواهند گذشت.

,

در این بین آزمایشگاه های خصوصی انجام تست کرونا یکی از همان دلالانی هستند که این روزها با میزان بالای دریافتی‌ها از مردم، تبعات مالی بسیاری را برای خانواده ها برجای گذاشته اند، در این باره خبرنگار ما با  انجام گفت وگو با چند آزمایشگاه تست کرونا در تهران، علاوه بر تأیید وجود قیمت های متفاوت برای انجام تست کرونا، از وجود برخی موضوعات دیگر خبر می دهد.

,

انجام تست کرونا در منزل و جوابدهی آنی 

, انجام تست کرونا در منزل و جوابدهی آنی , انجام تست کرونا در منزل و جوابدهی آنی ,

یکی از این آزمایشگاه‌ها، انجام تست کرونا را به صورت حضوری در منزل انجام می دهد، مرکز پذیرش این آزمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار ما می گوید: ما به دو روشِ نمونه گیری خون و تست آنتی بادی، مبتلایان به کرونا را تشخیص می دهیم،در روش آنتی بادی یا همان روش حلق و بینی با استفاده از غرغره کردن محلول و انجام آزمایش بر روی آن، مبتلایان را شناسایی می کنیم.

,

او درباره قیمت‌های این تستها می گوید: قیمت هر دو تست حدود 800 هزار تومان است که50هزار تومان به عنوان بخشی از هزینه های ایاب و ذهاب کارمندان نیز از مشتریان دریافت می شود. در عین حال این آزمایشگاه تأکید می کند که تنها به بخشی از محدوده اطراف خود می تواند خدمات ارائه دهد.

,

یکی از بیمارستانهای دولتی نیز این گونه اعلام کرد که تست خون را در درمانگاه انجام می دهد و تستهای حلق و بینی نیز در اورژانس صورت می‌گیرد و به طور کلی هزینه ای معادل با 400 هزار برای تست کرونا از طریق حلق و بینی باید پرداخت شود و هزینه تست از طریق خون نیز حدود 200 هزار تومان می شود.

,

کمبود کیت پزشکی و دست به سر کردن مراجعان ! 

, کمبود کیت پزشکی و دست به سر کردن مراجعان ! , کمبود کیت پزشکی و دست به سر کردن مراجعان ! ,

یک مسئول آگاه پزشکی در گفت وگو با دانا با اعلام این خبر که کیتهای پزشکی با کمبود جدی مواجه است، خاطرنشان می کند: تست کرونا در بیمارستانهای دولتی در حال حاضر رایگان است اما یک دستور العملی به تازگی آمده که کمبود کیت وجود دارد و تنها در ایام شیوع کرونا افراد بالای 60 سال را تست گیری کنیم و دیگران را یا به بیمارستان و یا در خانه قرنطینه انتقال می دهند.

,

او می دهد: با این تفاصیل فردی که اوضاع وخیمی دارد را نمی توان بستری کرد و باید به خانه فرستاد تا قرطنینه شود. در بیمارستانها نیز فضا به گونه ای شده که هیچ تخت خالی پیدا نمی شود.

,

در عین حال مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت وگو با یک رسانه اظهار می کند که: افرادی که در معرض خطر هستند از جمله افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار و افرادی که بیماری‌های خاص دارند به صورت دولتی نمونه‌گیری می‌شوند.

,

وی تأکید می کند: شخصی اصرار داشته باشد که از وی تست گرفته شود باید به مراکز خصوصی برود. هر آزمایش برای ما حدود ۲۰۰ هزار تومان هزینه مستقیم دارد و نمی‌توانیم بدون دلیل و علائم تست بگیریم و افراد باید طبق دستورالعمل مشکوک به ویروس کرونا محسوب شوند.

,

برخی دیگر از آزمایشگاه های خصوصی دیگر نیز درباره تعرفه تست کرونا به خبرنگار ما گفتند: برای تست کرونا از طریق خون گیری 69 هزار تومان و از طریق حلق و بینی 452 هزار تومان دریافت و همچنین  برخی بیمه های سازمان ها نیز مبالغی را در این راستا پرداخت می کنند.

,

آشفته بازار آزمایش کرونا در بیمارستان های دولتی 

, آشفته بازار آزمایش کرونا در بیمارستان های دولتی , آشفته بازار آزمایش کرونا در بیمارستان های دولتی ,

در این بین یک بیمارستان دولتی نیز درباره تعرفه های تست کرونا این چنین می گوید: هزینه های تست کرونا از طریق حلق و بینی مبالغی بین 300 تا 400 هزار تومان بوده و خون گیری نیز 240 هزار تومان هزینه بر است.

,

پذیرش این بیمارستان دولتی تأکید می کند که نمی توان افراد زیادی را مورد آزمایش قرار داد چرا که وسایل مورد نیاز این آزمایش ها با به اندازه کافی وجود ندارد.

,

دراین میان برخی آزمایشگاه ها نیز اقدام به  ایجاد صفحاتی برای نویت گیری های آنلاین کرده اند، هزینه تست کرونا با نمونه گیری ازحلق و بینی 250 هزار تومان و نمونه گیری از طریق خون نیز 129 هزار تومان است که باید به صورت اینترنتی پرداخت شود.

,

جای خالی نهادهای نظارتی بر آشفته بازار تست های کرونا

, جای خالی نهادهای نظارتی بر آشفته بازار تست های کرونا, جای خالی نهادهای نظارتی بر آشفته بازار تست های کرونا,

با آن که فشارهای اقتصادی حاصل از کم کاری دولت در این بخش بیش از پیش بر مردم وارد شده اما کرونا و حضور دلالان در این عرصه این فشار را مضاعف و دو چندان کرده است، در این عرصه جای نهادهای ناظر بر آشفته بازار کرونایی خالی است و باید نظارتها کمی جدی تر باشد.

,

تخلف آزمایشگاه‌های خصوصی و دولتی از تعرفه های پیش بینی شده در تست های کرونا یکی از همان الزامات ناظران این روزها است که باید به طور جدی پیگیری شود.

,

به طور قطع وزارت بهداشت و درمان در صف مقابله با کرونا به درستی توانسته نقش ایمن و پایداری را ایفا کند و نباید این وزارتخانه را در برخورد با متخلفان کرونایی تنها گذاشت و دستگاه های نظارتی باید بازوی راست وزارت بهداشت در برخورد جدی با متخلفان باشند.

,

انتهای پیام/ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه