اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد

خنثی کردن توطئه‌های دشمنان توسط شهید سردارسلیمانی افتخار ملی بود نه برجام بی‌دستاورد

خنثی کردن توطئه‌های دشمنان توسط شهید سردارسلیمانی افتخار ملی بود نه برجام بی‌دستاورد
محمد کرمی راد در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه گفت: خنثی کردن توطئه‌های دشمنان توسط شهید سردارسلیمانی افتخار ملی بود نه برجامی که هیچ دستاوردی نداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کرمی راد در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد درباره سخنان اخیر وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس در لحظات سخنرانی رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران متشنج شده بود زیرا وی باید در رابطه با برخی مسائل که ضرورت داشت از جمله فعالیت های منطقی و مستند دستگاه دیپلماسی در رابطه با برجام و سایر سیاست های خارجی جمهوری اسلامی ایران و به طور کلی هر آنچه که در قالب سیاست های کلان در چارچوب قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده بود، مسائلی را بیان می‌کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس باید در رابطه با اقدامات دستگاه دیپلماسی قانع می‌شدند، افزود: ظریف نباید خود را پشت مقام معظم رهبری قرار دهد یا از حاج قاسم استفاده ابزاری کند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: مقام معظم رهبری در روزهای اولیه فعالیت تیم مذاکره کننده مسائلی را مطرح کردند، اما وقتی دو بار در تیم مذاکره کننده جاسوس مشاهده می‌شود باید درباره آن نمایندگان مجلس توجیه می شدند.

کرمی راد گفت: در یکی از مصاحبه های ظریف نیز سخنانی علیه حاج قاسم دیده می شود در حالی که نمایندگان در این باره نیز توجیه نشدند.

وی عنوان کرد: این نخستین حضور ظریف در مجلس یازدهم بود و باید از مسائل و دستاوردهای قابل ارائه به مجلس سخنانی بیان می شد اما شاهد بودیم وی برجام را سند افتخار ملی نامید که باید پرسید ویژگی ها و شاخصه های این سند افتخار ملی چیست که سبب تامین منافع جمهوری اسلامی ایران شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: روحانی در روزهای نخست توافقنامه برجام گفت از فردا یک باره همه تحریم‌ها حتی تحریم های تسلیحاتی برداشته خواهد شد.

وی عنوان کرد: جز حاج قاسم که با اشاره انگشت مقام معظم رهبری قدم بر میداشت کسی نتوانست اهداف شوم عبری-عربی- غربی را خنثی کند و این سند افتخار ملی است.

کرمی راد گفت: ظریف باید توضیح دهد چگونه از سفر بشار اسد به ایران که با هماهنگی حاج قاسم انجام شد بی اطلاع بوده درحالی که وی در پاسخ می‌گوید من هر هفته با حاج قاسم جلسه داشتم، اما مردم نمی فهمیدند؛ در حالی که مردم به خوبی می فهمند همچنین وقتی پوتین به ایران می‌آید و مستقیماً با یک جلد کلام الله مجید نزد رهبر انقلاب می‌رود در حالی که بر اساس قواعد دیپلماسی باید در ابتدا به دیدار رئیس‌جمهور برود این ها قابل تامل است.

وی عنوان کرد: نمی توان از سند افتخار ملی سخن گفت درحالی که هیچ دستاوردی برای دولت و تیم مذاکره کننده که دو نفر از آنها جاسوس شناخته شده قابل بازشماری نیست.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه