اخبار داغ

جوانان جویای کار در انتظار افتتاح یک کارخانه؛

وقتی گره کور افتتاح کارخانه فرومنگنز چهارمحال و بختیاری به دست هیچ مسئولی باز نمی‌شود!

وقتی گره کور افتتاح کارخانه فرومنگنز چهارمحال و بختیاری به دست هیچ مسئولی باز نمی‌شود!
یکی از کارخانه هایی که با راه اندازی آن می تواند زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از جوانان را فراهم کند کارخانه فرومنگنز بوده که متاسفانه سال هاست که بلاتکلیف مانده و هنوز هم افتتاح نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ مشکلات اقتصادی در سراسر کشور دامنگیر همه ما شده است  ، راه اندازی کارخانه های تولیدی می توانست در اقتصاد ما بسیار کارگشا باشد اما نه تنها گشایش اقتصادی اتفاق نیافتاد بلکه قفل هایی هم به اقتصاد نیمه جان کشورمان زده شد که بعید به نظر می رسد در آینده ای نزدیک این مشکلات حل شود.

متاسفانه کارخانه های تولیدی ما یکی پس از دیگری به تعطیلی کشانده می شود و بسیاری از جوانان از کار بیکار شده و در نهایت آمار بیکاری روز به روز بالاتر  می رود.

یکی از همین کارخانه هایی که می توانست زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کند کارخانه فرومنگنز فلزات در شهرستان بن بود که این کارخانه تعطیل است و علی رغم گزارشی که جهانبین نیوز در سال 96  با عنوان چشم مردم بن به راه تکمیل کارخانه فرومنگنر سفید شد/ گره کوری که با وعده هیچ مسئولی باز نشد  کار کرده است اما متاسفانه هنوز هم مسئولین برای افتتاح آن هیگونه اقدامی انجام نداده اند.



آمار بیکاری در شهرستان بن بیداد می کند

احمدی یکی از شهروندان بن در این خصوص به خبرنگار ما می گوید: آمار بیکاری در شهرستان بن بیداد می کند و اگر همین کارخانه های تولیدی راه اندازی شود خیلی از ما جوان که جویای کار هستیم می توانیم مشغول به کار شویم.

او ادامه می دهد: مسئولین هیچ توجههی به ما نمی کنندو حاضر نیستند از نزدیک با مشکلات ما جوانان آشنا شوند.

احمدی گفت: همه تجهیزات کارخانه فرومنگنز  خریداری شده اما علت اینکه چرا نمیخواهند آن را افتتاح کنند برای همه ما جوانان جای سوال است.

این شهروند بنی توضیح می دهد: دستگاه های این کارخانه خیلی وقت است که خریداری شده اما به این مسئله توجهه نمی کنند و روز به روز این دستگاه ها فرسوده می شود.

او می افزاید: خواسته ما از مسئولین این است که یک همتی بکنند و هرچه سریعتر این پروژه را به بهره برداری برسانند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ بی توجهی به تولیدات داخلی یکی از مشکلاتی است که این روزها گریبانگیر واحد های صنعتی شده به طوری که اگر واحد های تولیدی داخلی مورد حمایت قرار بگیرند و کالاهای تولید شده در این واحدها مورد مصرف باشد ، قطکارخانه فرومنگنز بن همچنان در انتظار افتتاحعا این واحد ها با پیشرفت و توسعه همراه است .

با سرمایه گذاران برای حل مشکلات کارخانه فرومنگنز وارد مذاکره شدیم

نادری فرماندار شهرستان بن در گفتگو با خبرنگار ما گفت: 7 اسفند 97 استاندار چهارمحال و بختیاری دستور پیگیری رفع مشکلات این کارخانه را صادر کردند.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات این کارخانه جلسات متعددی شکل گرفت  تصریح کرد: قرار بر این شد که با ذوب آهن اصفهان وارد مذاکره شویم و برای سرمایه گذاری و خرید محصولات این شرکت اقدام کنیم.
 
نادری اذعان داشت: این  کارخانه قرار است سالانه 15 هزار تن فرومنگنز فلزات تولید کند .
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ کلنگ این کارخانه در سال 82 با اختصاص 6 هزار یورو در قطب صنعتی بن به زمین زده شد و نور امیدی در دل جوانان جویای کار شهرستان بن تابید .
چراکه قرار بود با راه اندازی این طرح بزرگ زمینه اشتغال 300 نفر به طور مستقیم و 2 هزار نفر به طور غیر مستقیم فراهم شود .



سرمایه گذاران جدیدی را برای تکمیل کارخانه فرومنگنز به چهارمحال و بختیاری می آوریم

خسروی رئیس اداره طرح و برنامه ریزی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار ما گفت:  ما درخواست سرمایه گذاران جدید برای راه اندازی این طرح را داده ایم.

وی با اشاره به اینکه ذوب آهن یکی از سرمایه گذارانی بود که درخواست همکاری به ان ها را دادیم گفت: مکاتباتی با ذوب آهن صورت گرفت و درکنار آن با سرمایه گذاران دیگر برای بحث تهیه سرمایه گذاری در این طرح رایزنی های خوبی اتفاق افتاده است.
خسروی خاطر نشان کرد: تصمیم بر این است که هرچه سریعتر نسبت به مشارکت و راه اندازی این طرح اقدامات صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه  تاکنون 70 درصد تجهیزات این کارخانه خریداری شده است اظهار کرد: در حال حاضر سوله، اسکلت، سالن کوره و  سکوهای این کارخانه  ساخته شده است .

به گزارش جهانبین نیوز؛ رکود در بازار یکی از مهمترین مشکلاتی است که سبب شده تا بسیاری از واحد های تولیدی نیز به دلیل نبود بازار فروش نیمه تعطیل و تعطیل شوند؛  مشکلی که می شود با استفاده از کالای داخلی ، رونق کارگاه های کوچک ، حمایت و ارائه تسهیلات مورد نیاز شرایط لازم را برای رونق اقتصاد مقاومتی ایجاد نماید.
مردم شهرستان بن با نرخ بالای بیکاری و داشتن جوانان توانمند در انتظار به سرانجام رسیدن این طرح و ایجاد اشتغال هستند.
 
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ز جهانبین نیوز,
,
,
,
, جهانبین نیوز, چشم مردم بن به راه تکمیل کارخانه فرومنگنر سفید شد/ گره کوری که با وعده هیچ مسئولی باز نشد  ,
,
, ,
,
, آمار بیکاری در شهرستان بن بیداد می کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
, با سرمایه گذاران برای حل مشکلات کارخانه فرومنگنز وارد مذاکره شدیم,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
, ,
,
, سرمایه گذاران جدیدی را برای تکمیل کارخانه فرومنگنز به چهارمحال و بختیاری می آوریم,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه