اخبار داغ

آقایان مسئول در نکا بیدارید؟!

تناقض آشکار تعطیلی جمعه‌بازار با افتتاح یک فروشگاه در شرایط کرونایی

تناقض آشکار تعطیلی جمعه‌بازار با افتتاح یک فروشگاه در شرایط کرونایی
در شرایطی که مسئولان به صورت مستمر و با تأکید فراوان باتوجه به اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا مردم را از تجمعات بر حذر داشته و مجدداً شرایط به سمت در خانه ماندن مردم پیش می‌رود، فراخوان عمومی افتتاحیه یک فروشگاه برخلاف تعطیلی بازار هفتگی در شهر نکا خبر‌ساز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، وضعیت کشور در شرایطی است که پس از پشت سر گذاشتن شیوع بیماری کرونا در روزهای پایانی سال ۹۸ و آغازین سال ۹۹، آنچه این روزها بیش از پیش افکار عمومی را مخدوش ساخته هشدارهای اوج‌گیری دوباره این بیماری با افزایش چشمگیر آمار ابتلا و مرگ و میر در کشور است.

آماری که به گفته کارشناسان و مسئولان یکی از اصلی‌ترین دلالیل آن را باید در عدم جدی گرفتن مستمر مراقبت‌های بهداشتی از سوی مردم و شرکت در تجمعات بدون بهره بردن از ملزومات اولیه بهداشتی ازقبیل ماسک برشمرد.

در این شرایط مسئولان نیز مجددا به تکاپو افتاده‌اند تا بازهم شرایط را برای بازگشت به دوران قرنطینه و تعطیلی بعضی از شهرهای با وضعیت قرمز آماده کنند تا با درخانه ماندن مردم و کاستن از ترددها و حضور در اجتماعات بتوان مجدداً بر موج بلند فراگیری بیماری فائق آمد.

برهمین اساس در بسیاری از شهرهای با وضعیت زرد نیز مسئولان برای پیشگیری از تبدیل وضعیت به حالت قرمز به صورت پیش‌دستانه با همکاری اصناف و مردم اقدام به نیمه تعطیل یا حتی تعطیل کردن برخی مجامع عمومی مهم ازجمله بازارهای هفتگی، پاساژها، باشگاه‌ها و دیگر مراکز از این دست کرده‌اند.

در شهرستان نکا که گویا وضعیت فاصله چندانی با قرمز شدن ندارد نیز اوضاع به همین سیاق بوده و علاوه بر آغاز به کار مجدد هشدارهای خیابانی مسئولان به مردم، برخی از تجمعات به حالت تعطیل درآمده که بازار هفتگی یا همان جمعه‌بازار معروف نکا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بنابر اعلام شهرداری این شهر و با اعلام عمومی با نصب بنرهایی در ورودی‌های مکان برگزاری این بازار تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده است.

این اقدام به علت سابقه تعطیلی این بازار در زمان مواجهه با موج اول کرونا و پیچیده شدن مجدد اوضاع کنونی، افکار عمومی با چنین اقدامی نه تنها مخالفت نداشته بلکه با استقبال مردم چه فروشندگان و چه خریداران نیز مواجه شد.

اما در همین میان اقدام عجیب دیگری در سطح شهر نکا به وقوع پیوست که نه تنها با شعارها و درخواست‌های مسئولان شهر نکا همخوانی نداشت بلکه یک دوگانگی آزار دهنده را در مدیریت شهری به نمایش گذاشت.

نصب بنر اطلاع‌رسانی افتتاح شعبه جدید از یک فروشگاه زنجیره‌ای در یکی از خیابان‌های شهر نکا آن هم با فراخوان و دعوت عمومی در روز و ساعت افتتاح همان نقطه عطف نمایش یک تناقض آشکار در تعطیلی‌ها و اعلام‌های خیابانی عدم حضور مردم در تجمعات بوده است.

حال سوال این است که این میزان از ناهماهنگی و بی‌توجهی مسئولان را با کدام دلیل و منطق باید تفسیر کرد جایی که به خاطر ممانعت از همه‌گیری یک بیماری یک بازار بزرگ و پر مخاطب با گردش مالی و مایجتاج ضروری هفتگی بالا باید بسته شود اما از سوی دیگر یک فروشگاه زنجیره‌ای باید فراخوان عمومی افتتاح بدهد.

همین امر نیز موجی از نارضایتی عمومی را در سطح شهر نکا به وجود آورده و بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی و مردم به آن واکنش‌های جدی نشان داده‌اند که اگر کرونا وجود دارد برای همه وجود دارد اما انگار افتتاح یک فروشگاه بزرگ مهم‌تر از قطع نان یک عده کارگر و سلامت مردم در شرایط شیوع مجدد کروناست.

در این شرایط به نظر با مدیریت شهری‌ای مواجه هستیم که نفعش به عده‌ای قلیل و ضررش به عده‌ای کثیر می‌رسد و یا در خوشبینانه‌ترین حالت بدون در نظر گرفتن اغراض و ویژه‌انگاری مسئولان برای برخی مراکز و افراد بانفوذ، باید بر خواب غفلت، ضعف مدیریت و بازهم خوشبینانه از عدم اطلاع نسبت به محتوای تبلیغات نصب شده در سطح شهر از سوی مسئولان این شهرستان گریست که خود با تناقض‌های آشکار در اذهان مردم بذر بی‌اعتمادی و نا امیدی را کاشته و می‌پرورانند.

هرچند که این اولین و آخرین اتفاق نبوده و اقدامات مشابه در گذشته نیز به وقوع پیوسته است، اما امیدواریم با افزایش هوشیاری و دقت نظر همراه با تدبیر شایسته مسئولان، در آینده دیگر شاهد چنین سوء مدیریت‌هایی در سطح شهر نکا نباشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از , بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه