اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

کرونا، مهمان ناخوانده‌ای که یک سال دیگر ماندگار است/ اقتصاد ایران قابلیت تعطیلی یک ماهه اصناف را ندارد

کرونا، مهمان ناخوانده‌ای که یک سال دیگر ماندگار است/ اقتصاد ایران قابلیت تعطیلی یک ماهه اصناف را ندارد
سید وحید احمدی طباطبائی گفت: باید بپذیریم ایران از نظر اقتصادی مانند کشورهای توسعه یافته همچون کره جنوبی نیست که بتوانیم به مردم بگوییم در منزل بمانند و به آنها پول ماهانه دهیم بنابراین مجبور به بازگشایی اصناف و اماکن بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان کرمان اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا کشور قرار است تالارها با ۵۰ درصد ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عروسی های پنهانی عامل گسترش شیوع ویروس کرونا

, عروسی های پنهانی عامل گسترش شیوع ویروس کرونا, عروسی های پنهانی عامل گسترش شیوع ویروس کرونا,

وی افزود: زمانی که تالارهای بسته بودند، متاسفانه شاهد بودیم مردم مراسمات عروسی و مهمانی های خود را در خانه باغ ها و مکان های دیگر برگزار می کردند که حداقل استانداردهای اولیه در آنجا وجود نداشت، به همین دلیل ستاد ملی و به دنبال آن ستاد استانی مقابله با کرونا مجوز بازگشایی تالارها را صادر کرد.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون در پیک بیماری کرونا هستیم بیان کرد: به دنبال آن هستیم که در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا، در ارتباط با وضعیت فعالیت تالارها برنامه مناسبی را تدوین کنیم.

,

احمدی طباطبایی درخصوص ادامه فعالیت باشگاه های ورزشی عنوان کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا باشگاه های ورزشی مجوز بازگشایی را دارند و قرار است با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را انجام دهند.

,

اقتصاد ایران قابلیت تعطیلی یک ماهه اصناف را ندارد

, اقتصاد ایران قابلیت تعطیلی یک ماهه اصناف را ندارد, اقتصاد ایران قابلیت تعطیلی یک ماهه اصناف را ندارد,

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و تحریم های اعمالی بر ایران یادآور شد: باید بپذیریم ایران از نظر اقتصادی مانند کشورهای توسعه یافته همچون کره جنوبی نیست که بتوانیم به مردم بگوییم در منزل بمانند و به آنها پول ماهانه دهیم بنابراین مجبور به بازگشایی اصناف و اماکن بودیم، در این شرایط حفظ رعایت پروتکل های بهداشتی امری بسیار مهم است.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تا یکسال آینده با این بیماری باید دست پنجه نرم می کنیم، تصریح کرد: مردم بدانند نیازی نیست همه از ماسک های پزشکی استفاده کنند بلکه این نوع ماسک ها صرفا برای کسانی است که دارای بیماری زمینه ای هستند، کادر بهداشت و درمان و افراد بالای ۶۰ سال شامل این گروه می شوند.

,

استفاده از دستکش اطمینان کاذبی را در افراد ایجاد می کند

, استفاده از دستکش اطمینان کاذبی را در افراد ایجاد می کند, استفاده از دستکش اطمینان کاذبی را در افراد ایجاد می کند,

احمدی طباطبائی ابراز کرد: ماسک پزشکی برای همه در بازار وجود ندارد، توصیه می شود مردم عادی از ماسک های پارچه ای یا فابریک استفاده کنند که این نوع ماسک می تواند در منزل نیز تولید شود.

,

وی ادامه داد: مواد ضدعفونی کننده و گندزدایی به وفور در بازار وجود دارد، دستکش اطمینان کاذبی برای مردم ایجاد می کند و به شدت توصیه می شود مردم به جز در شرایط خاص از دستکش استفاده نکنند و این نوع دستکش ها برای کادر درمانی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم گفت: متاسفانه در یک ماه گذشته، سن موارد بستری شدن به دلیل ابتلا به ویروس کرونا پایین تر آمده این در حالی است که افراد جوان فکر می کنند به این بیماری مبتلا نمی شود.

,

احمدی طباطبائی در پایان خاطرنشان کرد: جوانان تصور می کنند این بیماری تنها برای افراد دارای بیماری زمینه ای و یا افراد مسن بوده اما افراد دارای سن پایین تر باید بدانند که می توانند به این بیماری مبتلا و به عنوان ناقل این ویروس باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه