اخبار داغ

مدیر تعاون روستایی کرمانشاه خبر داد:

پرداخت ۴۰ درصدی مطالبات گندم‌کاران کرمانشاهی

پرداخت ۴۰ درصدی مطالبات گندم‌کاران کرمانشاهی
ایرج صفایی گفت: ۴۰ درصد از مطالبات گندمکاران و ۱۰ درصد مطالبات کلزاکاران استان تا کنون پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج صفایی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: برداشت چغندر قند به میزان ۱۹ هزار و هفتصد تن به اتمام رسید و به دو کارخانه قند کرمانشاه تحویل شد.

وی افزود: درصدد تأمین بذر چغندرقند برای کشت پاییزه از سوی اتحادیه مرکزی تعاون روستایی با هدف کشت در سطح یک هزار هکتار در نقاط گرمسیری هستیم.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته ۵۰۰ هکتار چغندر قند پاییزه در استان کرمانشاه کشت شد که با توجه به استقبال کشاورزان امسال این میزان به دو برابر افزایش می‌یابد.

صفایی گفت: تاکنون چغندر قند در دو شهرستان سرپل ذهاب و قصرشیرین کشت شده و در برنامه جدید در شهرستان گیلانغرب نیز کشت خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: همچنین ۲ هزار و صد تن جو به صورت توافقی از کشاورزان روانسری خریداری شده است.

وی از خرید ۴ هزار و پانصد تن کلزا و ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه توسط تعاون روستایی استان خبر داد و ادامه داد: تاکنون ۴۰ درصد مطالبات گندمکاران و ۱۰ درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه بیان داشت: پیش از شیوع کرونا درصدد انجام صادرات محصولات کشاورزی به عراق بودیم اما با بسته شدن مرز در حال حاضر اقدامی انجام نمی‌شود اما پیگیر هستیم تا در صورت بازگشایی مرز با توجه به طراحی بارانداز صادراتی در قصرشیرین به صادرات محصولات کشاورزی نظیر پیاز، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب زمینی به عراق بپردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه