اخبار داغ

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس:

وزیر آموزش و پرورش تسلیم فشارهای سیاسیون در انتصابات شده است

وزیر آموزش و پرورش تسلیم فشارهای سیاسیون در انتصابات شده است
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش تسلیم فشارهای سیاسیون در انتصابات شده است، گفت: اگر وزیر برای مقابله با اعمال نفوذها همراهی نکند، از ابزارهای قانونی استفاده می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس برای رسیدگی به شکایات در مورد طرز کار مجلس، قوه مجریه و قوه قضاییه است، اظهار کرد: این کمیسیون قلمرو و صلاحیت وسیعی برای رسیدگی به شکایات دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه در گذشته نیز شکایات مختلفی از قوای سه گانه به این کمیسیون رسیده است، ابراز کرد: در گفت‌وگویی که با همکاران نماینده عضو کمیسیون اصل 90 داشتیم بر این موضوع تاکید شد که به جز عمل به تکلیف قانونی در رسیدگی به همه شکایات، به آن شکایاتی که مربوط به گلوگاه‌های مشکلات جامعه است، اولویت قائل شویم.

,

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی موضوعات به مثابه چهار راه مسائل نظام و کشور است، افزود: بنای ما در اولویت قراردادن چنین موضوعات است و همچنین بناداریم به غیر از رسیدگی خود کمیسیون همراهی و مشارکت مردم را تقویت کنیم و از ظرفیت تشکلهای مردمی نیز بهره ببریم.

,

وی با تاکید بر اینکه بنا داریم همکاری‌های وسیعی با رسانه‌ها داشته باشیم، گفت: تصمیم داریم ظرفیت رسانه‌های کشور نیز به ظرفیت کمیسیون اصل 90 اضافه شود تا در مجموع بتوانیم با تمرکز بر گلوگاه‌ها و جذب مشارکت مردم و همکاری با رسانه‌‎ها یک نظارت حقوقی قوی را در کشور شکل بدهیم که این نظارت حقوقی مکمل نظارت قضایی قوه قضاییه شود.

,

حجت‌الاسلام شجاعی با اشاره به مسائل موجود در وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: متاسفانه با وجود اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه فرهنگی و مربوط به تعلیم و تربیت است اما سیاسیون خارج وزارت در انتصابات این وزارتخانه دخالت‌هایی دارند.

,

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده در جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش داشتم این موضوع را گوشزد کردم که اگر فضای آموزش و پرورش با سیاسی کاری و سیاست بازی گره بخورد به طور یقین دستگاه تعلیم و تربیت آسیب خواهد دید.

,

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اعضای کمیسیون آموزش هماهنگ هستیم تا این اتفاقات در آموزش و پرورش تکرار نشود، اظهار کرد: برخی انتصابات در آموزش و پرورش با دخالت سیاسیون خارج از وزارت اتفاق افتاده و متاسفانه وزیر تسلیم فشارهای سیاسیون می‌شود.

,

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما صیانت از دستگاه تعلیم و تربیت است، گفت: اگر صیانت رخ ندهد این دستگاه آسیب خواهد دید که ما به طور یقین اجازه نخواهیم داد این دخالت ها آموزش و پرورش را از مسیر اصلی خود منحرف کند.

,

حجت‌الاسلام شجاعی در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان نیز عنوان کرد: این صندوق برای فرهنگیان به وجود آمده اما متاسفانه در گذشته دیدیم که چه آسیب بزرگی به فرهنگیان وارد و از طرفی آبروی آموزش و پرورش نیز خدشه دار شد که اگر این سیاست‌ها همچنان ادامه بوده و مسئولین وزارتخانه ایستادگی نکنند، آسیب‌ها دوباره تکرار خواهد شد.

,

وی تاکید کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس آماده صیانت از آموزش و پرورش و حمایت از وزیر در مقابل اعمال نفوذهای سیاسی هستیم که اگر وزیر همراهی نکند از ابزار نظارتی مجلس استفاده خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه