اخبار داغ

گزارشی از استانداردسازی شهربازی ها؛

گام بلند استان همدان در استاندارد سازی تجهیزات شهربازی

گام بلند استان همدان در استاندارد سازی تجهیزات شهربازی
استان همدان با استانداردسازی بیش از ۷۵ درصد تجهیزات شهربازی از استان های پیشگام در این زمینه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ همزمان با فرارسیدن فصل تابستان شاهد حضور کودکان و نوجوانان در پارک ها و شهربازی ها هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

یکی از نکاتی که در این خصوص باید به آن توجه شود میزان ایمنی تجهیزات بازی پارک ها و شهربازی ها است و نظارت بر این موضوع وظیفه اداره استاندارد و شهرداری همدان است.

,

در این خصوص مدیرکل استاندارد استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: در حوزه شهربازی طبق آخرین پایش و گزارش گیری که سازمان در پایان سال ۹۸ اعلام کرده، وضعیت استاندارد سازی تجهیزات شهربازی و زمین های بازی  در استان همدان از میانگین کشوری بالاتر است.

,

محمد مددی با اشاره به گردشگر پذیر بودن همدان افزود: این ویژگی همدان سبب شده است که پیمانکاران و بهره برداران از نصب تجهیزات شهربازی استاندارد در همدان استقبال کنند.

,

وی با اشاره به ۱۰۴ بازرسی از شهربازی های استان در سه ماه امسال گفت: سامانه ای به نام سامانه استاندارد سازی تجهیزات شهربازی ها داریم که تعداد وسایل استاندارد در آن ثبت شده است.

,

مدیر کل استاندارد استان همدان با اعلام وجود ۲۸۰ تجهیز شهربازی فعال و ثبت شده در سامانه استاندارد سازی تجهیزات شهربازی گفت: ۱۷۷ تجهیز تاکنون گواهینامه استاندارد دریافت کرده اند.

,

وی تاکید کرد:  تقریبا ۷۵ درصد از تجهیزات شهربازی همدان دارای گواهینامه استاندارد هستند.

,

بحث استاندارد سازی به یک مطالبه ملی تبدیل شود

, بحث استاندارد سازی به یک مطالبه ملی تبدیل شود , بحث استاندارد سازی به یک مطالبه ملی تبدیل شود,

وی با بیان اینکه مردم هم به عنوان یک مطالبه تجهیزات شهربازی را از لحاظ استاندارد بودن بررسی کنند گفت: ما نمی گوییم فقط مردم نظارت کنند منظور این است که بحث استاندارد سازی به یک مطالبه ملی تبدیل بشود و اگر شهروندی استفاده می کند توجه کند که این تجهیز با چه شماره تاییدیه فعال است.

,

مددی تاکید کرد: این مطالبه باعث می شود بهره برداران حساس تر شوند مگرنه ما نمی خواهیم هیچ کدام از وظایمان را مردم انجام دهند.

,

وی خاطر نشان کرد: به طور حتم مقوله ای که از طرف شهروندان مورد مطالبه و رصد قرار بگیرد موفقیت آن به مراتب بالاتر است

,

مدیر کل استاندارد  استان همدان با اشاره به ضعف همدان در استاندارد سازی تجهیزات زمین های بازی گفت: علی رغم کارهای خوب شهرداری همدان در خصوص وضعیت زمین های بازی اوضاع خیلی رضایت بخش نیست.

,

وی ادامه داد: شهرداری همدان سال گذشته از گواهی استاندارد برای۹ تجهیز زمین بازی استان با حضور مسئولین استانی رونمایی کرد.

,

مددی با تاکید براینکه زمین های بازی نه قابل مهار و نه قابل جمع شدن هستند افزود: ما خیلی از پارک ها را اعلام کردیم که بهره برداری نشود ولی قابل مهار نیستند.

,

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص اینکه اگر اتفاقی برای  فردی در زمین های غیر استاندارد بیفتد مقصر چه کسی است افزود: قانون گذار وظایف را مشخص کرده  و ما به کرار اول هر سال به شهرداری و متولیان این امر مفاد قانونی را اعلام می کنیم که اینها را استاندارد سازی کنید در غیر این صورت بهره بردار و متولی در صورت هر گونه رخداد باید پاسخگو باشد و رونوشت آن را به دادستان و سایر دستگاه های نظارتی هم اعلام می کنیم.

,

شهرداری همدان پیشرو در استاندارد سازی زمین های بازی

, شهرداری همدان پیشرو در استاندارد سازی زمین های بازی, شهرداری همدان پیشرو در استاندارد سازی زمین های بازی,

در ادامه مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص استانداردسازی زمین های بازی در همدان گفت: ما اولین شهرداری هستیم در غرب کشور که این کار را انجام می دهیم.

,

حسین خانجانی با تاکید بر اینکه شهرداری همدان پیشرو در استاندارد سازی زمین های بازی است، افزود: اینطور نبوده که این کار از ۲۰ سال شروع شده باشد و شهرداری همدان از آن عقب باشد، اتفاقا ما جز شهرهای پیشرو هستیم.

,

۱۷ تجهیز زمین بازی همدان دارای گواهینامه استاندارد

, ۱۷ تجهیز زمین بازی همدان دارای گواهینامه استاندارد, ۱۷ تجهیز زمین بازی همدان دارای گواهینامه استاندارد,

وی با بیان اینکه ۱۴۰ پارک در شهر همدان وجود دارد که در ۷۰ پارک، ست بازی وجود دارد گفت: پارسال موفق به کسب ۹ گواهینامه استاندارد شدیم و امسال هم از ابتدای سال ۸ ست استاندارد جدید خریداری کرده ایم که جمعا۱۷ گواهینامه استاندارد می شود.

,

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری همدان اظهار کرد: طبق سیاست جدیدی که شهردار همدان در خصوص استانداردسازی زمین های بازی ابلاغ کرده اند ما به غیر از وسایل بازی، زمین را هم استاندارد انتخاب می کنیم.

,

خانجانی عنوان کرد: اگر تقریبا هر سال ۱۰ تجهیزات زمین بازی را استاندارد کنیم ظرف کمتر از  ۱۰ سال آینده تمام زمین های بازی استاندارد خواهند شد.

,

وی در پایان با بیان اینکه ما در پارک ها پیمانکارانی داریم که روزانه سلامت تمام وسایل بازی را چک می کنند افزود: با وجود اینکه خیلی مشکل حادی در پارک ها نداشتیم باز هم کل تاسیسات شهری را بیمه قانونی کردیم که اگر مشکلی پیش آمد آن هزینه ها را بتوانیم جبران کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه